• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • lillastjärnan

Nej, inget klartecken... Och det känns i fogar och knipmusklerna gör sig påminda (dom som inte längre finns alltså...). Gäller att kissa innan man går hemifrån...
    Men jag blir tokig om jag inte får börja röra mig så jag frågar helt enkelt inte.

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • Vilda Tiger

lilla
    Och att Isa vände sig redan! Det gör INTE Lyckeli än på långa vägar.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • lillastjärnan

VT: tack vare hennes humör tror jag, ilsken tös...

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • Hallonsocka

Jucea: Haha, jag gjorde ju pilates en gång och fick så förbannat ont i magen på återbesöket sade BM att jag skulle vänta tills M var tre månander!

Jag har också stegräknare och är gärna med på leken om jag bara kommer ihåg att använda den

M har slocknat i babysittern hoho hon är så töt!

• jeng

lilla:
    ja jag rasade ju 20 kg första veckan, och såklart är jag tacksam för det! hade jag inte haft så mkt vatten i kroppen så hade det ju lixom varit 30 kg kvar nu ist för 20... men ändå, att jag sköter mig bra, och inte går ner ett skit!!! normalt med motsvarande kost brukar jag gå ner minst 0.5 kg i veckan, mer om jag dessutom rör på mig... men inte då... jaja, bara att gilla läget antar jag!

ååh ted har snurrat ett bra tag nu! nån månad kanske! han är ju så söt när man ser i ögonen på honom att nu är det dags. och sen flyttar han armen, lyfter ena benet och så bra tjoff så ligger han på rygg istället för mage!

• jeng

vt:
    jamen precis.
    då kanske man kan få räkna hur man nu vill då, men jag tycker det skulle vara kul att veta hur mycket av de stegen man räknar som faktiskt är STEG så att säga!? så om man använder sig av tex aerobics i stegräkningen (och inte bara utgår ifrån vad räknaren visar efter ett pass) så kanske man kan separera det? typ skriva totalt 7000 steg, varav 3000 steg promenad och 4000 steg aerobics??

• jeng

vt:
    om vi åker bilen så slumrar han lite, och ibland så sover han lixom kanske 5 minuter eller sådär... men han har ingen sovperiod som man kan "lita på" på så vis att man sätter igång ett träningspass eller sådär. snarare så att man kan lita på att han inte kommer sova ordentligt, och om jag reser mig ifrån soffan där han ligger, så kommer han att vakna.

• goshheidi

Hej, nu har jag inte tittat så långt bak i tråden, men hade ni klart vad ni ska köpa i fardagspresent?
    Jag håller just nu på med en bordskalender som jag fixar åt P som han kan ha på jobbet och sen tänkte jag köpa en liten radiostyrd bil åt honom Hähä :)

• jeng

när är fars dag?

ph fick ju en typ citatbok om pappor i födelsedagspresent! eller gud... var det i bröllopspresent? hmm, du vet mitt minne (det skiljer bara 2 veckor på datumen)... så jag vet inte om vi ska hitta på nåt till fars dag.

jag firar inte min pappa.

• Amelie

Farsdagspresenten ja... han är ju ganska praktisk min A. Så en citatbok skulle han förmodligen inte öppna ens. Skulle i o f s vara literoligt att köpa några fina manchettknappar. Som minne. Annars brukar vi ge upplevelser. Som konserter, resor eller annat.

Svar på tråden Augustibebisar 2008