• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

herrejesus, 16000 steg??? hur kommer man upp i det? det hade jag ju inte gjort om jag hade promenerat all min vakna tid ens...

• lillastjärnan

Tackar o bockar! Jag har ju börjat promenera o jogga (lufsa...) varannan dag, ca 6km, så det blir ju lite. Så promenerar jag oftast när jag ska hämta Filippa på dagis 3 ggr i veckan och då blir d ju 4km till. Sen allt rännande med hästarna... Men jag SKA gå ner i vikt!
    Är det inte så att det står still ett tag först och sen börjar man tappa, eller har jag hittat på det som tröst??

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • jeng

hmm, enligt den där sidan så kan jag köra aerobics i 30 min och det motsvarar över 6000 steg... varför skulle man isåfall nånsin promenera??

nej, jag ska nog hålla mig till rena promenadsteg, gör ni det också?

• jeng

lilla:
    för mig brukar det istället gå snabbt i början och sen så avtar det och nästan står still... nu har jag ju dock inte gått ner ett enda gram på över 8 veckor, trots att jag har passat maten... så jag vet inte varför det skulle hända nåt bara för att jag tog en extra promenad heller.. skittrist är det!!

• Vilda Tiger

lilla
    Ja, oftast är det så. Iaf för mig! Sedan går min kurva aldig rakt ner, utan ner ett kilo, upp ett halvt, ner ett och ett halvt, upp nästan ett osv. Man får se det mer långsiktigt. Vecka till vecka funkar inte för mig.

Jucea
    Ja, nu rör jag mig ju inte annan än att promenera, jag tränar ju t.ex. inte friskis nu.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • jeng

lilla:
    har du fått klartecken för att jogga förresten? jag har ju blivit tillsagd att "det där är kanske inte bra" vad jag än hittat på för aktivitet (aerobics, jogging, studsmattan...) så nu har jag satt helt halt för allting tills imorrn då jag har återbesöket. tänkte höra med henne då!

tyvärr så sover ju ted inte för fem öre om dagarna nu, så det är ju svårt med såna aktiviteter där han måste ligga bredvid, utan ska jag få rört på rötterna så är det nog promenader som gäller... bläää jag HATAR promenader...

• lillastjärnan

Jucea: Ja man tappar ju suget då. Har märkt att jag fokuserar på hur mkt jag har kvar att gå ner istället för vad jag redan tappat. Blir lätt deppig då, men har ju tappat ca 17 kg på två månader o då är det ju ok, men det är de 10 kilona som är kvar som ekar i huvudet... Men kommer mäta mig oxå eftersom jag kommer få muskler av all extra träning o det kommer ju visa på vågen.
    Ska försöka få tid o prova yoga-skivan jag har idag, provade innan isabelle o tyckte den var jättejobbig.  Ja vilka problem man har....

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
Svar på tråden Augustibebisar 2008