• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

LinaS
    Vilken fin bild! Gillar Eliott att rida och träffa djur?

Carina
    Vi hade smörgåsar, frukt och grönsaker först. Sedan äpplekaka med vaniljsås. Vi hade en frågatävling med frågor om Lyckeli och hennes nam, av typen "Vilken veckodag föddes Lyckeli, När har Ingrid namnsdag, vad var gudinnan Astrea gudinna över, vem körde in Tina till bb" osv. Sedan hade vi gömt godispåsar som barnen fick leta upp, och vi hade en gästbok som alla fick skriva i. Det blev jättelyckat! Kanske ni kan ha något liknande? Vi hade inte präst alls, utan höll i det själva.

Lille

Jag tyckte också det första alternativet var finast. Och jag gillade att det var blommor, så ta inte bort alla!

Hemma från massagen igen. Babymassagen, alltså... Fick ju själv presentkort på bl.a. massage när jag fyllde och ska se till att använda det presentkortet snart! Gud va gott... Vi har just ätit och jag köpte faktiskt med mig godis hem idag. Kände mig lite sugen och då kan jag gott unna mig några bitar. Äter inte alls som förr längre, då jag kunde ta en hel påse själv. Nu räcker det med några bitar.

• jeng

gokväll!!
    känns som en evighet sen jag var här, men det var väl igår?? jaja...

idag har jag varit på jobbet, och varit med på mitt första enhetsmöte sen i juni! GUD VAD JAG SAKNAR DET!!! Klart att jag vill vara mamma också, men jag tror definitivt inte att jag är en sämre mamma för att jag börjar jobba lite. ted funkar ju så bra med pappa, och eftersom både jag och philip kan jobba kvällstid, hemifrån och helger, så blir det ju inte alls lika stor omställning som om man börjar jobba på jobbet så att säga. ja, det ska bli skitskoj! så u måste vi bara diskutera oss fram till hur mycket som kan vara lagom att jobba, och när jag kan jobba på kontoret och när jag behöver ha philip hemma osv. sååå skoj att komma ut lite, träffa vuxna och få tillbaka lite av rutinen i sitt liv. och bara få vara med på möten och skvallra lite hahaha

ni är nog ganska många som tycker jag är tokig som funderar på att jobba redan...

• lille08

Så där ja... tror jag har bestämt mig nu... så här får det bli...

http://www.familjeliv.se/hem/lille08/gallery/phprzd0um.jpg

• Vilda Tiger

jucea
    Äh! Olika saker funkar för olika människor! Va kul att du gillade att va tillbaka på jobbet, det betyder ju att du har ett bra jobb.

• jeng

vt:
    haha ja man får väl seom man gillar det lika mycket sen när man tvingas gå dit 2 dagar i veckan!! näe vars, jag älskar mitt jobb, enda problemet är jua tt jag älskar det för mycket, så att ag sliter ut mig! men det är ju därför jag har en mysig ted hemma att längta hem till, så att man ska få lite perspektiv på livet!

lille:
    jag gillade första kortet, men det här sista var fint också :) du hade ändrat på några blommor nu va??

hur får du till sånt där i photoshop? alltså jag vet ju att många scrappar i ps nu, finns det typ mallar att ladda ner och sådär? jag jobbar ju med grafisk design, men det är ju i indesign, och där frilägger vi ju själva om vi behöver grejer... men det där var ju superfint! antar att du inte har gjort blommorna själv? eller det kanske du har, vad vet jag!

• Lina S

Jättefin lille!

VT - ja Elliot älskar djur och var superlycklig när han fick rida på den "stora svarta" hästen ja om man inte ens är 1 meter lång så är kanske hästen stor.

Jag ville bara prova om jag kunde lägga in bilden själv nu när jag har skaffat plus., men det gick ju inte så bra. Hur gör man för att den ska synas??

• Mareldsbarn

hej på er! Jag har bokat upp mig så denna vecka med att träffa vänner att jag knappt hinner in och hälsa på er

Lille; Ditt slutgiltiga val röstar jag helt klart på! Det blev toppen! Gulligt med lite blommor men inte för plåttrigt liksom.

Jucea; Vad kul att träffa arbetskamraterna och ännu roligare att du längtar tillbaka ju. Då är det ju som VT skriver att du trivs på din arbetsplats och det är superduper tycker jag. Du är ju inte en sämre mamma för att du börjar arbeta tycker jag. Kan ju vara sämre om du stannar hemma och är med Ted när du egentligen vill vara lite på jobbet också. Mår man själv inte bra så märker ju barnen det och harmonin blir inte detsamma. Du hänger med på vad jag menar va? Tom i huvudet är jag idag...

LinaS: Det var ju en urhärlig bild på Elliot! Vad roligt att han tycker om det

Carina; Nä om D inte skulle vilja att Julia döps så skulle jag tycka det var mycket fel att döpa henne ändå. Då skulle jag ha som många andra här i tråden en namnfest och låta henne själv avgöra om hon vill döpas när hon blir äldre.

Jag måste fråga er en sak. Ok. Hönsmamma, ja jag vet Julia brukar vanligtvis somna vid 23 på kvällen och vakna kl 06 för mat, somna om för att sedan vakna vid 8-9-tiden. Vid 9 går vi upp och pratar, skrattar, sjunger 1 timme och sen somnar hon om igen men då sovar hon abra 1-2 timmar för att sedan vara vaken heeeela eftermiddagen men nu är det inte så längre. Igår och idag chockar hon mig. Hon sover i princip hela tiden. Jag har dock varit mycket mera ute i vagnen med henne och då sover hon toppen men hon sover nu även hemma i vagnen vilket endast i vanliga fall sker 10 min när den har stannat. Vad har hänt? Mår hon inte bra eller? Igår var hon vaken sammanlagt 3-4 timmar och ändå sov hon hela natten. Hon somnade halv tio t.o.m.! (Ja det har ju varit tidsomställning men ändå).

Idag har hon varit vaken i sammanlagt 3 timmar och kl 17 promenerade vi ned till ica focus. Först skrek hon lite i vagnen men sen somnade hon och sover än! Hon vaknade ju kl 15 då hon sovit i 3,5 timmar! Så jag trodde aldrig hon skulle somna om igen liksom!

Är era barn så här med eller?

Svar på tråden Augustibebisar 2008