• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Amelie

Mareld: Jag har förstått det så att när man tror att man kan rutinen - då kastar de om den. I vissa perioder behöver de mer sömn, i andra mindre.

Nu har de ju börjat uppfatta mer av omgivningen och blir därför tröttare. Men blir också gnälligare, de vill ju egentligen inte sova när det händer så mycket roligt ikring dem.

Jag upplever att R sover mer nu också än han gjorde för två veckor sedan. Han behöver mycket sömn.

Lina: Du går in i galleriet, ställer dig på bilden du vill ha in (i mitten av bilden, så det varken står next eller previous (eller vad det nu brukar stå). Högerklicka och kopiera. Sedan går du till rutan där du skriver inlägget och högerklickar och klistrar in.

Hängde du med?

Jucea: Jag tycker det är helt okej att gå tillbaka till jobbet. Det är bra att pappan är hemma också. Jag är en sån där hemsk mamma som vet att det egentligen är bra, men som vill ha alla ledighetsdagar själv.

Fast jag är också en arbetsmyra, så jag har inte släppt jobbet helt heller. Jag arbetar några timmar/vecka. Fast än så länge har det inte inneburit att A varit hemma. Jag har haft med Robin.

• Vilda Tiger

Mareld Jag tror det där har att göra med faser... Lyckeli har haft några dagar då hon i princip har sovit heeela tiden. Vaknar, äter, är vaken en timma och somnar om. Men du och jag är ju också trötta vissa dagar, eller hur. Bebisar måste ju funka likadant! Så bara hon mår bra och är glad så är det ingen fara. Lillprutten bara växer till sig.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • jeng

Amelie:
    ja jag kan ju ha med ted då och då, och ph kommer jobba hemma, dvs inte ta pappeledigt heller till en början! vi har ju tur som kan pussla mycket själva!

men jag är som du också, vadå? ska DU vara ledig??? JAG vill ju ha dagarna!!!

• Amelie

Jucea: Jag har nog missat, men hur gick det med Ph:s jobb. Det nya jobbet var mycket mindre flexibelt än det gamla. Har det ordnat sig?? Eller minns jag fel?

• Mareldsbarn

VT och Amelie: Tack söta ni! Ja ni har ju däkert rätt. Den lilla vakna tiden skrattar hon o pratar så visst mår hon bra. Nu ligger hon vid bröstet o äter dock m stängda ögon för dom har hon inte ens öppnat sen hon vakna nyss. Världens sötaste sömntuta

• jeng

Amelie:
    ja, faktiskt så verkar det ha blivit bättre! De verkar ha rätt strikta regler, men han jobbar i ett litet och bra arbetsteam, och sålänge man har kollat eller förvarnat, och det är ok i gänget, så verkar det lösa sig med det mesta! Så det är jätteskönt!!!

• Saliva123

Lille
    Jättefint kort! Klart bäst sista alternativet tycker jag, både strikt och mjukt

Amelie
    Jättekul fototema och härlig bild på er! Jag är dålig på att vara med, lat med att ladda över från kameran...

Mareld
    Sådär är Beata också! Sover ibland jättemycket och vissa dagar nästan ingenting alls... Bara följa med

Lina
    Mysigt med ridtur! Kul med barn och barn!

VT
    Klart att du ska unna dig lite! Du är ju så himla duktig annars!

• Hallonsocka

Vet ni hörnskåp är ju riktigt billiga på blocket! Och de kanske skulle passa i vårt vardagsrum! Sedan har jag hittat precis den tevebänk jag vill ha, inte på blocket men på comfort möbler Hihi!

• goshheidi

vakar inatt...lilleman hade "lite" luft i magen och vaknade utav det, och nu kan vi inte somna om. :/ Hmmm... Kanske dags att använda magdropparna igen...
    Hur går era nätter nu?

Svar på tråden Augustibebisar 2008