• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Mareldsbarn

Lille; Urhäftiga inbjudningskort!

KaOl; Guuuud så fin klänning! Jättevacker!

Carina; Vilken supersvärmor! Kliar det i fingrarna ang renovering på hemmaplan eller? Läser att du kikar på möbler och dylikt. Vill du "rusta" om hemma?

Ang fars dag så har jag inhandlat ett par behövande tofflor till mannen från Julia sedan ska vi ju stämpla fötter och händer på ett fint papper och rama in. I vanliga fall firar vi julen med en liten klapp till varandra och födelsedagarna med att göra saker istället för att köpa saker. Mycket roligare.

Det är så roligt att kika på alla bilder på era barn! Det känns som att man känner alla era barn nu när ni har pratat så mycket om dom

Idag vaknade Julia 07 och kl 09 stod vi utanför ica maxi och skulle handla mat. Kl 10 stod vi utan för allum i Partille (andra sidan stan) för att shoppa farsdagpresent. Sen hemåt, äta sen frukost m D som skulle till jobbet. Kl 13 for vi till en vän och hennes 1-åriga dotter. Där blev det långpromenad, lek i lekparken och fika hemma hos dom sedan bar det av hemåt för att baka en veg. paj som jag och Maria, en kompis, njöt av på kvällen. NU sover Julia och snart gör även jag det *gäsp*

En stegräknare har jag! Måste hämta den hos svärfar för han har lånat den. Jag vill också haka på! Är i mitt essä när det gäller prommisar nu! Imorn kl 09 vankas det en 2-timmars långpromenad med en vän. Toppen!

Kram och God natt tjejer!

• Mareldsbarn

VT; vad trist att det var slut överallt! Snopet! Dom beställer inte in fler eller? Prova annars att ringa till affärerna i stan och se om dom har det hemma ifall du inte känner för att springa runt och leta.

• lille08

Finns det nån som kan skicka över John Blund till min bebis?! Fattar inte vad det är med W idag. Han har knappt sovit alls på hela dagen - och är fortfarande vaken!! Han sover ca 10 minuter åt gången, sen vaknar han. Nu ligger han i min famn och tittar på mig med stora ögon och verkar inte ha några större planer på att sova nu heller. Täppt i lilla näsan är han också stackarn... måste ju göra uppehåll nu med Nezeril som han fått i 10 dagar, så det är koksalt som gäller nu och det hjälper inte mycket alls...

• lillastjärnan

Lille: så har Isa varit i perioder oxå. Tycker hon borde vara supertrött men ändå håller hon sig vaken till 23-00 på natten. Ja de är för goa...

Imorse kom Filippa upp till oss vid strax före 06. Sen låg hon o sprattlade till 06.30, då gav jag upp... Hon börjar på dagis kl 08 så vi ska strax fara. O vet ni - det kom snö igår!! Inte mkt men ändå! Fick både rysningar för att sommaren är slut på riktigt -blä- och tyckte det var mysigt.  Aldrig är man nöjd...

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • KaOl

Godmorgon!!
    Idag vankas det fika m syrran och sedan en långpromenad!

Hur kommer ni att göra m stegräknaren - faktiska antal steg eller använda Juceas omvandlingssida för att tillgodoräkna sig steg för andra aktiviteter?

• Snart sommar

KaOl: jag kommer bara använda faktiska steg iom att jag inte gör annat än promenerar just nu. Sparkar och slag på mitsar är väl inte så lätt att omvandla heller .
    Ah, längtar till jag kan börja träna lite bjj och så. ska bli skönt att få använda kroppen ordentligt igen.

Jag har gett upp om att ha hemmet någorlunda fint. Så fort jag har städat undan ett projekt så börjar jag genast med ett nytt så det blir lika belamrat ändå. Märks ju så väl när man bor så litet också som vi gör. Just nu ska jag få ordning på alla barnkläder som ligger i lådor i förrådet tänkte jag. Ska sälja det av dotterns kläder som jag inte vill spara till sönerna (klänningar och så) och kolla vad som behövs i klädväg lite längre fram. Är kläder lite överallt nu .

A är inte den bärfisen han varit längre. Är rätt skönt faktiskt. Hinner med dom andra barnen bättre då och det märks avsevärd skillnad på mellans svartsjuka iom att jag inte bär på honom hela tiden längre.
    Nu vågar jag säga att han äntligen vänt nätterna. Även om jag önskade han lade sig lite tidigare så gör han ändå natt mellan 22-23 nu och inte vid 5 som det var i början. Det går åt rätt håll...

• Vilda Tiger

Snart
    Ja, klart 23 är mkt bättre än 05 att få natt!

Lille
    Hoppas W somnade till slut! Här har det inte varit så, Lyckeli är aptrött vid halv nio och somnar alltid innan halv tio, så jag har inte ngt att klaga på vad gäller det. Hoppas kvällen idag blir bättre!

Mareld och KaOl

Jaså, ni verkar ha gått om mig båda två vad gäller mängden promenader! Duktiga är ni! Man jag ska minsann gå till babysimmet och tillbaka idag. Minst en och en halv timma blir det.

Nu - frukost!

Älskade Lyckeli kom 080722
  • lille08

Jodå, till slut somnade William, men klockan var runt midnatt innan han slocknade. Han har alltid somnat runt 19.30-21 + haft flera lite längre sovstunder på dagen innan så det är inte likt honom att sova så här lite. Han sov iallafall till halv nio idag så det var rätt okej ändå. Känner mig hyfsat utvilad. Men man blir rätt trött av att ha en bebis som är vaken precis hela dagen. Man behöver ju själv de där stunderna av egen tid när de sover! Ja, iallafall känner jag att jag behöver det. Får hoppas han sover lite mer idag.

Kanske är det pga förkylningen han har som gör att han sover sämre. Jag har höjt upp huvudändan i vagnen så han ligger där och sover, men så fort han ligger ner blir han mer täppt än om han är upprätt.

• lille08

Min kusin som är 11 år + två av hennes kompisar ska sjunga på Williams dop i december. Är det någon som vet någon fin sång som passar bra att ha på ett dop?

• lillastjärnan

Nu har man åtminstone fått lite nytta gjord. Fy vad tiden går fort, känns som jag bara hinner påbörja ngt så är det dax att mata. Städa tar en hel vecka ist för tidigare ett par timmar... Jaha, nu hamnade maten på golvet. Strax dax att äta igen då...

När ni skriver hur länge ni är ute o går får jag ångest o tycker att jag inte går nånting... Till dagis tar d ca en kvart, men hem ca 40 min eftersom lillan är m då. Men jag går så fort jag bara kan när jag är ute så det ska bränna bort ngt av dallret där bak. Behöver ju nästan sportbh på baken, dallrar ju så d nästan gör ont...

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
Svar på tråden Augustibebisar 2008