• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • MissHellen

Lillastjärna: Har ni redan varit med i tidningen? Iså fall missa jag er

Till farsdag handla jag igår, köpte svart A4 papper, vit finger färgo en vit ram, ska öra Eltons händer o fötter o rama in Sedan blir de samma till min pappa,med alla oss syskon + elons händer

Nu är vi hos mamma o pappa jag o Elton Super mysigt då alla mina syskon är hemma o har lov o är hemma! Mamma o pappa är oxå lediga Underbart!

• jeng

amelie:
    ja vi brukar ge ett kort med nåt fint ord i, oh sen brukar vi åka nånstans istället. på bröllopsdagarna åker vi i princip alltid till eurodisney tec, men sista åren har det ju inte blivit så av olika anledningar

• lillastjärnan

missh: nu på lördag.

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • Amelie

Jag funderar på ge honom en "barnfri kväll" i farsdagspresent... Robin får bevilja en kvälls ledighet. Så jag kan bjuda honom på Cooks, en jättebra restaurang här i stan... vi brukar gå dit och lyxa järnet ibland, men det var länge sedan nu...

http://www.cookskrog.se/bilder/matmeny.pdf

• Amelie

Lilla: Jag läste nu att Läkemedelsverket prövat Minifom och kommit fram till att man inte ska ändra rekommendationerna om användningen.
    Långvarig överdosering kan dock ge hormonella förändringar.

Jag har en flaska i kylen som jag köpt utifall att.... men när jag sedan hörde att det fanns risker gjorde jag bedömningen att vänta någon dag till innan jag började ge. Och då gav magontet med sig själv, så jag har inte behövt dem.
    Idag dock har jag övervägt att ge honom, han har haft två jobbiga dagar...

• Zitrus

Goshheidi: Jag har köpt en parfym och en fin ram som jag ska sätta ett fint kort på A & G som jag har framkallat (som inte han har sett, och inte vet att jag tagit).

Fantasin står på noll annars!

• Vilda Tiger

Fars dag... Oj då, är den i antågande... Hm, det blir kanske en liten dikt från Lyckli till Marcus. Och så "signerar" jag med hennes hand. Vad använder man för färg till sånt?
    Vi brukar inte köpa saker till varandra så ofta, utan kör på Amelies stil, att ge upplevelser. Konsertbiljetter, en middag på restaurang, ett biobesök. Vi är inte såna slåpåstort-are direkt.

Ahhhh! Underbart väder, men det blåser lite kallt. Vi kom just in från en promenad på en timma och en kvart. För en gång skull vaknade inte L av att vi kom innanför dörren, utan jag kunde lägga ner henne på sängen. Där ligger hon än. Måste bli svettigt med två par brallor och en huvjacka. Jag fick lirkat av de bautastora termo"skorna" (mjuka, mer som tossor) och vantarna iaf.

Jucea
    Åh, så han sover inte mer än så. Vilken vaken bebis! Lyckeli har oftast iaf tre entimmespass då hon sover på dagen. Hon är vaken mellan 1.5 och 2 timmar åt stötet, sedan måste hon få en tupoplur. Oftast sover hon ett längre pass något nång på dagen också, mellan 1.5 och 3 timmar. Det är dock inte varje dag.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Rimfolina

Ester, den stackars lättväckta lilla skitungen, har inga rutiner på dagen. Stackarn somnar när hon är trött för att sen väckas av något rätt snart. Men just nu sover båda tjejerna. Och sen sover hon, iaf just nu, väldigt bra på nätterna.

Vem var det som ville dela med sig av frågor till dopgästerna? Inboxa gärna, hinner sällan läsa ikapp... Tack på förhand!

• jeng

bloggen uppdaterad
    www.teddy.nu/blog

lilla ted har velat sitta upp jättemycket idag! men jag vågar inte låta honom sitta utan att hålla i handen, för helt plötsligt så bara far han till och då slår han ju omkull!!! han är så sööööt!

• jeng

och NEJ, jag är inte alls partisk! ted är världens sötaste, mycket sötare än alla andra bebisar!

Svar på tråden Augustibebisar 2008