• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Amelie

VT: Du har ju stegräknare, eller hur?
    Någon fler som promenerar mycket och har stegräknare? Skulle vi kunna göra någon tävling så att vi peppar varandra? Det måste ju vara peppande, inte deppande. Någon som har ett förslag?

• KaOl

heeej! skollov här så jag hinner bara vara inne som hastigast - börjar dock vänja mig vid att vara ensam m alla 4, vilket känns skönt . måste bara berätta: ställde mig på vågen o har nu bara 0,2 kg kvar t "före-vikten"!! sååååå underbart (och midjan hade minskat 5 cm sedan vi tog måtten t klänningen för en månad sedan (jag som på chans minskade det måttet m 3 cm vid beställn och har haft världens ågren för att inte lyckas minska det i tid!!!)
    nu blev jag ännu mer sporrad att forts m promenaderna o sit upsen

• Snart sommar

Ja, A vill inte heller ligga när han är vaken, om det inte är i vagnen där det finns spännade saker att titta på. Annars ska han helst bäras upprätt mot bröstet eller utåt så att han ser ordentligt. En liten stund i babysittern fungerar också bra, när barnen är med och busar så han har dom att titta på.
    SKa nog rota fram leksakerna till babysittern också. Börjar bli tid för det nu.

Amelie: om dottern har feber kan det kanske vara 3-dagarsfeber? och det smittar inte. Jag hade nog åkt på besök, dom leker ju inte och delar inte leksaker. Men du är ju inte fjantig bara för att du gör vad som känns bäst för dig.

Nu tröttande lilleman på leksakerna så nu är det väl ätardags kanske? Har gått några timmar nu och han brukar äta varannan eller varje, har han gjort dom senaste dagarna.

• KaOl

amelie: jag hade inte åkt - fast jag är oxå överbeskyddande på den punkten . om ni hade träffats utomhus hade det varit annorlunda.

jag är gärna med på stegräkntävling!!

• Vilda Tiger

Amelie
    Jag har en stegräknare men jag använder den inte.... Kan dock tänka mig att vara på en lite fin tävling. Jag vete katten om jag hade åkt heller.

KaOl

GRATTIS! Åh, va du är duktig!

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Snart sommar

Jag har också stegräknare och kan ge det hela ett försök. Men det är svårt att få någon större rutin på det hela, dagarna kan se rätt olika ut här. Å andra sidan kanske jag behöver den pushen också...

Dom säger väl 10 000 steg om dagen? Det kan jag inte lova att jag kan göra varje dag, kan jag säga med en gång.

• Snart sommar

KaOl: vad kul . Nu blir det ju nästan så att du får sy in då, rätt håll om man ska fixa med sånt .

• jeng

amelie:
    jag har stegräknaren på mig nu sen 3 dagar tillbaka för att möta hur mycket jag går på en normal dag (inte mycket) för att kunna sätta upp ett rimligt mål på till en början ca 1000 steg extra om dagen i snitt...

finns väl en risk att jag kommer bli rejält deppad om jag ska försöka jämföra mig med er andra!! men men, nog är jag med om ni andra drar igång nån form av tävling! jag får väl trösta mig med det faktum att jag fortfarande har jätteont i fötterna och får skylla på det!

jag går på en normal stillasittande dag hemma ca 2700 steg verkar det som! igår var jag en vända på jobbet och gick då totalt 3800 steg drygt!! så mitt första mål är att ligga på medel 4000 steg om dagen i veckan... visst är det fjantigt lite? men man måste ju börja nånstans!

snart:
    om man har ett stillasittande jobb så har de gett oss riktlinjen att man ska upp i absolut minst 5000 steg om dagen. då tror jag de räknar med att man gör hälften av det på jobbet och alltså behöver göra 2500 typ på en promenad eller joggingtur eller sådär... så det är ju mitt första mål!! 10 000 steg, tjena mors lixom, då skulle jag inte få göra annat än att gå om kvällarna (ja om vi ser till att jag jobbar dagarna menar jag)

• jeng

Amelie:
    Jag hade troligtvis åkt. Jag brukar ha värsta bacillskräcken vad gäller mig själv, och hade till och med ångest inför att jag inte skulle våga pussa på bebisen osv, för att de alltid är så slemmiga och klibbiga!! Det har dock släppt jättemycket, och nu känner jag mig istället mer öppen, och vet att en förkylning här och där gör inget!! Vi har hälsat på förkylda vänner, och de har fått bära lite på ted också, men lixom de sitter ju itne och pussar på honom eller delar sked eller slickar av nappen och såna saker!

• lillastjärnan

En till som vägrar ligga ner här. Om hon läggs på rygg så spänner hon sig o blir som en ostbåge. Ooooo, igår vände hon sig för första gången - från rygg till mage!! Fast d var bara pappa som såg... 2 månader o 6 dagar, stolt mamma . Kollade Filippas bok o hon var drygt 3 månader när hon vände. Sitter just nu o sover i sin nya gunga, en sån som gungar av sig själv. Fick den av ett par bekanta, fungerar superbra!! Ska fixa ngn bild på d.

Jag är gärna m o stegräknar!! har d på min telefon så jag brukar hålla koll. Igår slog jag rekord, drygt 16000 steg! Men får väl se om d blir resultat, hade inte gått ner förra veckan (suck) men hoppas på denna. Väger och mäter varje fredag, men har bara promenerat/joggat i två veckor så d kanske tar tid innan d blir resultat..

Amelie: jag ger minifom o tycker d funkar super. Men om du tycker d känns fel så ska du absolut inte ge det. Lita på magkänslan . O detsamma m sjuka barn, om d inte känns rätt för dig så åk inte. Jag hade nog oxå stannat hemma, får tillräckligt m baciller från dagis...

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
Svar på tråden Augustibebisar 2008