• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Hallonsocka

Tack för alla tips om L och M, vi får pröva alla olika

Fanken gick ju en promenad idag, men glömde räknarn :-/

• Mareldsbarn

Jag måste fråga er en knäpp sak. Visst är det ok att använda tampong nu? Julia är 9 v och mitt avslag avtog när hon var 5-6 v. har fått en mellanblödning nu och är så trött på bindor men kanske borde fortsätta med bindor ett tag till pga sköra slemhinnor som de säger att man har när man ammar. Vad tror ni?

• LinaFalk

Måste ju följa er ibland även om jag inte känner att jag hinner skriva så ofta

Älskade Lovis :) 080812
  • Lina S

Mareld - klart du kan använda tampong! Du kan ju ha sex

VT - det märks att Lyckeli är första barnet när ni slåss om att byta blöja Det gör vi inte här hemma kan jag säga

Har bara läst senaste sidan så jag vet inte riktigt vad som hänt här.

Kaol - såg din klänning igår, superfin!!!!!

Nu ska jag ut och äta med 3 kompisar. Det är så kul att få klä upp sig och göra sig fin

Jag träffade mitt fl-gäng som bor i helsingborg idag och fikade. Den ena tjejen berättade om sin förlossning, jag höll på att dö alltså. Hinner inte berätta nu, men jag ska göra det sen!

• Saliva123

Duktiga är ni alla som går så mycket! Jag är duktig när det är hyffsat väder och jag inte har annat inplanerat på dagen, men nu har det varit mycket in till stan och träffa polare det sista. Måste shapa upp om jag ska ha en minsta chans i tävlingen! Hur ska vi förresten samla alla stag? Ska vi skriva upp på våra egna sidor eller en tråd...? Viktigt att det går rätt till menar jag

kaol: Du är skitsnygg i klänningen! Din blivande kommer att smälla av!

Lina Falk: Det är klart! Hålla lite koll på oss ändå!

Hallon: Min killes systerdotter är 12 och hon har grym hand med beata. Hon brukar hålla henne som en säck ungefär på magen och bröstet, det gillar beata och om hon någon gång blir kinkig har hon bra ställning att skaka lite eller putta lite i rumpan. Annars gillar beata att sitta i knät om man sitter med benen upp. Då vill hon att man drar henne upp till sittande eller stående då hon får fjånga ifrån - jättekul! Då har de ju ögonkontakt också och kan lajja lite

Nu håller jag på att laga kyckling av recpt från kompisar som tydligen ska vara VÄRLDENS godaste. Jag lagar nästan aldrig mat hemma, bara A som gör. Får se hur den blir efter att ha varit i mina ovana händer

Måste byta till vinterdäck i helgen. Ungefär då tycker jag det är ganska bekvämt att låtsas spela på uråldriga könsroller och leka svag kvinna, hehehe... Annars har vi skönt hemma, det är ju v 44 och A har höstlov, så vi är familj bara och har det lugnt o skönt. Kyckling i ugn, man som söver bebis och vin på bord - mmm mmm mmm!

• Vilda Tiger

Salvia Åh, rena idyllen hemma hos er då! Härligt att alla barn har lov lite då och då, som lärare hinner man märka av sitt vanliga liv de tillfällena. Mareld Ja, det kan du. Tampongfrågan är jag inne på nu, alltså. Jag har det vid mens nu och som LinaS säger så kan du ju ha sex, så det måste ju gå bra med tampong då! Va mysigt det låter med tända ljus och allt. Hihi, bra att jag får er att röra på rövarna lite. Själv har jag fått till 90 minuter promenad idag - till och från babysimmet. Suss Åh, inte ofta det händer att de sover samtidigt, va?! Hoppas du har det bra och inte kör slut på dig. Kramar. KaOl Har du tänkt att sätta upp håret hos frissan eller själv? Hur vill du ha det? *görnyfiken* Hallon Ja, en annan variant där My och L ser varandra är ju om L sitter med benen framåt, uppåt så att fötterna är högre än rumpan. Så kan My ligga på hennes ben med ansiktet riktat på Linn, så att de ser varandra. Som Marelds skriver att hon sitter med Julia, fast Linns ben räcker väl inte till att hon bara kan böja på knäna. (Fasen, det gör knappt mina, bara om Lyckeli sitter med rumpan mot min mage och benen upp på bröstet på mig.) Fattar du hur jag menar? Då kan hon hålla Mys händer med, och guppa med benen så det rör lite på sig. ¨ Min räknare är trasig, märkte jag, så jag får hänga på med tid istället. Kan man inte ha både steg OCH tid man promenerar? Så jag kan vara med... Två olika tävligar? Det är väl bara att vi räkar ihop hemma veckovis och så skriver vi den sammalagda tiden och antal steg varje t.ex måndag. Ska jag fixa en tråd till det och lägga in i favoriterna? Så gör man bara en lista där man kopierar in sina egna resultat varje vecka, som vi gjorde med bf-tråden. Är jag begriplig? Eller låter det som svammel bara?

• Vilda Tiger

AMEEEEN! Jag som haft mellanrum så länge!!! GRRRR! Jaja, leta ni namn där inne, då har ni att göra... LINAS: Glömde skriva - kul att gå ut med vänner! I mitt tjejgäng har vi middag varje höst (jag fixar jämt) och det är nästa helg. Ska bli kul!

• Vilda Tiger

Äh, tordagar menar jag! Det är den dag jag räknar samman...

• Hallonsocka

VT: HAHAA du är ju härligt snurrig idag!

Svar på tråden Augustibebisar 2008