• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • luzorsus

hallonsocka: ja visst är det otäckt när de skräms så där! Myra höll ju på så där en hel natt, pga allt slem hon hade pga förkylning...Så obehagligt.

• Amelie

Angående stegräkningen.
    Antingen kan man ju ha en vinnare varje vecka med flest steg... det är en rolig variant det Snart föreslog.

Jag har också funderat lite sedan igår. Vi kan ju också göra så att alla sätter sina egna mål för hur mycket man ska gå per vecka. (Alla har ju inte riktigt samma förutsättningar). Så utgår vi ifrån det antalet steg och kollar hur långt vi (tillsammans) kommer att gå fram till jul. (T ex från Haparanda till Y-stad).

Avstämning kan vi göra varje vecka men även löpande diskussioner dagligen, och om man ser att man inte kommer att klara veckan så kan man kasta frågan i tråden om någon kan gå lite extra istället... kan någon sådan variant vara nåt?
    Då kan ju någon som latar sig en dag känna att man gör någon annan en god gärning istället, då man ju fått någon annan att gå lite extra...

Om ni tycker att det är en bra idé så börjar vi på måndag och går först och främst fram till jul...

• jeng

måste kasta in en snabb fråga om bilbarnstol nr 2... det börjar bli dags att tänka på det här, eftersom ted är så förjäkla lång i kroppen så sitter inte han bra i babyskydd snart... *trist som fan*

iaf, jag har funderat på en brio zento, men nu hör jag rykten om att många behövt byta ut den också vid 1.5 års ålder, på barn som är långa i överkroppen... det är kanske ett dåligt val då? eller är det kanske inte så stor skillnad mellan de olika fabrikaten utan att man helt enkelt kan tvingas byta ändå så att säga?

vi ska ju önska oss i present nu till teds fest och till jul. (bidrag till stolen då troligtvis, vi räknar absolut inte med att få stolen) men även om vi önskar oss bidrag så vill jag gärna kunna skriva vad det är vi önskar oss, och itne bara "pengar till bilbarnstol" lixom...

kom gärna med tips!

• jeng

Amelie:
    Gud jag verkligen är heltänd på ditt förslag ang stegräkningen!!! Jag tycker at vi kan sätta våra egna mål, och kämpa för att slå dom, och sen så gör vi en sån där total sammanräkning! Guid det vore ju skitskoj!!! Då tävlar man MED gruppen för att vi totalt ska komma så långt som möjligt också, och onte MOT gruppen så att säga! Det skull ejag tycka var motiverande iaf, att även om jag bara går 4000 steg, så har jag iaf hjälpt gruppen med 4000 steg på traven lixom!! Jättebra idé, tycker jag!!!

• Hallonsocka

Hepp, jag blir nog kvar här, var o kikade på A och M, de sover båda och A håller henne i handen Mina älsklingar.

Lille/Luz: Ja, fy fanken! Tänk att de kan skrämma en så redan, fyy man blir helt matt i kroppen efteråt!

• Vilda Tiger

Amelie: Jättebra idé! Kul att se hur långt man kommer! Jag vet ju att jag går 4 km i timmen så jag kan lätt räkna ut hur mkt jag går varje vecka. Och bra att vi tävlar tillsammans! LANA: Kul! JUCEA: Har noll koll, verkligen, på bilstolar... SNART: Kul! Haha, vi (jag) har redan läst den ett antal ggr här hemma. Jag skrattar så åt grävlingen.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Amelie

Hej alla!
    Då går vi på promenad...
    Ni som vill vara med, skriv in er i forumet jag la upp. Tänk efter och lägg upp ett mål för antal steg per vecka... skriv in hur många steg ni ska gå.
    Så gör jag en sammanställning och skriver in något tillägg i beskrivningen om forumet...

Oj, nu låter det i barnvakten... R har vaknat...

• jeng

nu har jag lagt ut önskelistan till teds fest i min blogg. hoppas nu bara att inte alla tar det som att vi ber om presenter. vi har ju försökt vara tydliga med att vi är jätteglada bara att de tar sig tid och råd att köra ner hit! men samtidigt har så många frågat "jamen OM vi vill hitta på nåt"... så jag har ju skrivit ner allt jag kunnat komma på att vi inom snar framtid behöver eller vill ha...

jaja, kolla gärna in och säg om ni tycker det är nåt helt tokigt jag har önskat mig, eller om nåt viktigt saknas, så att jag behöver revidera listan

www.teddy.nu/blog

och ni som missade att kolla igår eller i förrgår elelr när det nu var, kika in på alla söta teddybilder!

Svar på tråden Augustibebisar 2008