• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • KaOl

vt: jaaa det undrar jag med . Ska i alla fall fixa håret hos frissan men vet inte hur; lite inne på antingen svinrygg eller bara till häften uppsatt o resten löst? men jag är öppen för förslag

• Snart sommar

Angående tävlingen. Det ska ju bara vara på skoj så vad säger ni om att vi har en vinnare varje vecka eller så? Och den som vinner får fixa pris till nästa vinnare? Något litet och enkelt, om ni har någon idé så är det bra . Ska ju fungera med tanke på att vi alla bor lite överallt . Eller ska vi ha en lång tävling? Kan nog bli rätt drygt, fast iofs rätt intressant också.

Jag glömde naturligtvis slänga på mig räknaren idag. Måste bli bättre på det så det är någon mening med att vara med .

Min spontana tanke är att skapa en ny tråd om det så det är lätt att hålla reda på det hela?

Lina Falk: tjena

• jeng

Häääär är jag! KOnstaterade just att jag itne vrit inne på aslänge!

VT:
    Klart att vi kan räkna ihop på torsdagar, men jag har inget emot om folk delar med sig även dagligen! jag känner att om vi ska jämföra veckosaldot kommer jag komma skitlångt efter. Alltså jag menar, 3000 steg på en dag känns ine lika illa som om jag får höra att jag är 20 000 totalt på en vecka efter!

Synd att din räknare vad trasig, du får kanske önska dig en ny!

Jag kommer nog inte hålla reda på tiden, men du kan ju göra det såklart! Man tävlar väl ändå mest mot sig själv och försöker att hålla sina mål och öka dem!!

Idag ahr jag iaf varit ut i vintervädret och frusit häcken av mig, och ted har myst i sin overall!!! Jag har gått över 7000 steg idag!!

• jeng

ja, en ny tråd vore kanske inte dumt?! så slipper man leta igenom hela tråden bara för att man vill vara med i tävlingen?!

Jag kommer ju aldrig ha nån chans mot er andra, men jag hoppas att jag får vara med ändå och försöka motivera mig själv!

Kan vi inte allihopa skriva ett inlägg i trådens början, typ vad vi har för mål, vad vi har för räknare, eller sådär?

• jeng

jag var förresten på mitt återbesök idag. allt såg bra ut, men de rekommenderade mig att gå till VC för mina stela fötter och min nacke!! så att de får göra en utredning om det... sedan sa hon åt mig att försöka ta en extra promenad varje dag för att se om det gjorde nåt med viktminskningen! tjena lixom, jag försöker ta EN promenad om dagen haha... 12000 steg om dagen sa hon att jag ska upp i... jag som hade satt 4000 om dagen som mål...

inte var jag gravid heller! det var rätt skönt att det inte blivit nåt såhär supersnabbt. jag skulle ju bli gravid efter nyåret nån gång hade jag ju tänkt mig!

• jeng

vt:
    gud vad du är söt som hålelr reda på vad jag håller på med och uppdaterar i tråden när folk börjar sakna mig! vad skulle jag göra utan dig!!!???

ikväll får jag varmvatten, om allt går som det ska! och vatten till toan här nere igen så man slipper gå upp och kissa!!!

• Snart sommar

Vilda Tiger: såg att Lyckeli fick boken "Det var det fräckaste" som dopgåva. Den är en hit här hemma

• Lana

VT;de var jätte goda...smakar inte direkt som "vanliga" kanelisar men super goda...mikael är rätt kinkig med sånt och han är också jätte nöjd

• Hallonsocka

Pust här är vi slut, Mysan o jag badade, så började hon plötsligt små gråta, så blev det lite värre och jag försökte trösta och trösta sedan vart det gråt o A kom in, det blev värre och värre hon blev högröd i ansiktet och skrek så hon fick slut luft och hulkade, jag slängde upp henne på axeln, hon fortsatte hulka och A stoppade ett finger i munnen och hon spydde upp slem och började andas och snyftgråta och fick lite mer normal färg... jösses att det kan gå från lite gråt till andnöd på två röda! Pust och flås sedan i sängs och amma och värma och gosa och hon slocknade A är med henne och jag ska gå dit med datorn o se film... Jeees vad hon skräms vår lilla My, där fick vi igen för att hon är så snäll :-P

Svar på tråden Augustibebisar 2008