• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

HALLON: Inte bara Lyckeli som blir övertrött av babysim, verkar det som... Hennes mamma är gott go i huvudet med på under aftonen. Lyckeli vägrar somna, gråter och är ledsen.

• Vilda Tiger

Tjohoo! Jag lyckades komma över sjutimmarsgränsen denna vecka med! Med fem minuter... Och det trots att jag inte gick ngt i helgen då festen var. Tänkt att jag lyckades jobba ikapp!

• Hallonsocka

VT: Fyy vad jobbigt! :-/ My blir också så då hon är övertrött och hon kämpar in i det sista att hålla sig vaken.

Jag går INTE sju timmar i veckan, går nån timme varannan dag ungefär...

• Mareldsbarn

Hihi ja ni har ju rätt tjejer! Klart jag kan ha tampong, jag kan ju ha sex Jag skäms men är helt kokkobello numera alltså!

VT; Du har ju gått jättebra! Vi brukar ofta gå 1-2 timmar på helgerna så om jag går 1½ timme typ varannan dag så är det nog inte fy skam

• Vilda Tiger

Nuuuuu somnade bebis! I selen, efter mycket möda och stort besvär. Ojojoj va jobbigt det är att lugna ner de små då de skriker av trötthet. En grej som faktiskt funkar på Lyckeli då hon är trött eller bara kinkig och gråter är att blåsa henne snabbt och rätt hårt i ansiktet. Hon rycker till, sträcker ut tungan, klipper med ögonen och slutar gråta! Funkar nästan jämt.

• Lana

hej tjejer...sitter och ska äta alldeles strax...har varit på babysim i dag det var super kul..Elly älskar att bada hinnerknappt läsa ikapp på dagarna men ska försöka iväll eller i morgon...nu blir det MYS med mat och gott....plus bullar eller hur VT?

• Vilda Tiger

Lana

Åh, har du smakat!? Berätta vad du tyckte! 

(Jag gav Lana och Mikael en påse bullar som jag bakade imorse för de var ju så söta och lät mig och Lyckeli åka med till akupunkören!)

Mareld
    Jag är med helt fluffig i huvudet! Jag brukar inte glömma saker och missa möten, men insåg idag att vi har missat ett bvc-besök IGEN! Suck... Trodde det va imorgon men det var ju IDAG! Herregud, va pinsamt.... Du går ju jättebra du med! Härligt att komma ut så  mkt på helgerna, eller hur? Då D kan g med också.

• Vilda Tiger

Mareld Hon renoverar nog för fulla muggar skulle jag tro. De ska ju få klart allt till 22 november, då de har namnfest för Ted.

• S u s s

Mirre vaknade med ett tjut efter eftermiddagsvilan, sedan grät hon i mitt famn ett tag tills hon kräktes upp en gigantisk boll med slem som kletade ner oss båda. Och kort efter det vaknade bebisen med.
    Jag packade in oss alla i regnkläder, och lilleman i sjalen, för att gå ut och plocka lite höstlöv och kottar att pyssla lite med eller så.
    Vi går iväg en bra bit, och då bestämmer sig 2-åringen för att hon absolut inte ska gå mer och störtgråter. Jag trugar, tröstar, kramas, och tills slut går jag före och låtsas "lämna" henne. Inget fungerar. Så jag fick kånka på henne med, hängandes på sidan om sjalen på höften.

Nu är jag utmattad. Segt när maken jobbar sent. Båda ligger iaf nedstoppade i sina sängar nu. Max brukar slockna i sin runt 18-tiden, sen har en ganska lång sovperiod oftast.

Nu ska jag rita lite och hoppas att ingen kommer upptassande eller börjar gny!

Svar på tråden Augustibebisar 2008