• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • goshheidi

Snart sommar och VT, Ja den boken har vi på dagis också. Är en av barnens favoriter :) Hihi.
    Har ni annars hört om Pernilla Stalfelts böcker? Hårboken, Bajsboken m.fl? De är också roliga tycker jag! Jag har nog inte skrattat lika mycket åt en barnbok som åt hårboken. Det är precis min typ av humor hahaha :)
    Typ exempel: Det finns olika problemhår. Några har platt hår. några har fett hår. Gunnelen har brett hår, så hon kommer inte in genom smala dörrar :) Sen är det en bild på "Gunnelen" som inte kommer in i en hiss. Hohoho.

Här finns den: www.barnboken.nu/cgi/kort/9789187804847.shtml

• lille08

jucea: Jag har lagt ut en liten önskelista i min blogg också... men fy så svårt det är att komma på grejer som behövs. Det känns som det finns i stort sett allting här redan!

• Snart sommar

Jag ratar mitt förslag till förmån för Amelies .

Jag brukar bara be familjen ge en slant till barnens sparkonton om dom vill ge något. Vi är inte så mycket för presenter. Dels för att vi inte vill ha mängder med leksaker och sånt till barnen (min familj speciellt är experter på att köpa skit bara för att ge sas) och dels för att dom är så små att dom inte behöver så mycket nu. Det dom behöver köper vi gärna själva istället.

Vilda Tiger: jag köpte den boken genom en bokklubb som sonen är med i och då fick han även en mjukfigur i form av mullvaden med bajs på huvudet . Den sover han med .

• jeng

snart:
    haha ja min släkt älskar presenter allihopa och barnbarn och barnbarnbarn är så efterlängtat att det lixom kvittar om vi säger att vi inte vill ha nåt. därför är det ju bättre att faktiskt säga vad vi behöver ist för att de bara hittar på nåt!

MEN de är också proffs på att ge smarta presenter. kläder, böcker, nyttiga grejer, nödvändiga grejer lixom!!! så man behöver inte vara direkt orligt för att få massa skit lixom!!

• jeng

lille:
    den orangemönstrade pyamasen köpte jag idag. vad har du för storlek och hur lång är W? jag vågade inte köpa 74 för de kändes så korta i kroppen, och sen ska de ju tvättas också!!! så det blev 80, och de ligger i tvättmaskinen nu! vi får väl se om de är superstora sen när de väl kommer ut, men han har ju 74 i bodys nu lixom (på lindex stora bodys!!!) så jag tror nog det funkar snart. jaja, jag bara frågar, för ted satt ju i overallen i stan idag så det var lite svårt att försöka mäta på honom!

• Amelie

Hallå alla!

Ni som vill vara med på stegräkningen.

Vi börjar i morgon (eller idag). FREDAG!

Så gå och lägg in era mål! Så får jag summera sedan hur långt vi kommer oss på vår promenad!

• Amelie

Nu måste jag sova lite till. Har nattsuddat lite, först med R sedan med pumpen...

• Vilda Tiger

Gomorron! Är jag först här idag?! Jag ska lämna M och L hemma och åka till Ikea. Suck och pust, tycker det är aptråkigt. Men jag ska ha gardiner till köket nu, bannemej! Har varit utan sedan i juli, då vi flyttade in. Och så ska jag köpa lite andra smågrejer, som bröd och halloweengodis. Det är väl idag ungjäklarna kommer och ringer på, eller? Förra året gömde vi oss, men nu kan de se att det lyser här inne där vi har datorn, så det funkar inte. Ska köpa några äckliga klubbor eller så, man vill inte att ryktet sprids att man är för givmild.

• Hallonsocka

Oj då? Är det ikväll, fanken jag hoppades att det skulle vara imorgon de kom så att vi passande nog var hos morsan

Vt: glöm inte stegräknaren På ikea är det ju en del gående

• Vilda Tiger

Hallon: Buhuuu! Den är ju sönder! Vet dock att jag går 4 km i timmen då jag går i lagom tempo, utan att gå fort, så jag räknar ut efter det.

Svar på tråden Augustibebisar 2008