• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • KaOl
    Wiem skrev 2008-10-31 16:51:29 följande:
    Denna veckan har varit helt hysterisk, stora tjejen har lov från skolan, plus en massa grejor inbokade hit och dit. *puh*
    hihihi I know the feeling!

vt: i så fall var min bättre - upptäckte att den ibland la till några steg hihih
  • Saliva123

bra idé!

duktig m 7000 juh!

jeng skrev 2008-10-30 20:05:00 följande:
    ja, en ny tråd vore kanske inte dumt?! så slipper man leta igenom hela tråden bara för att man vill vara med i tävlingen?!Jag kommer ju aldrig ha nån chans mot er andra, men jag hoppas att jag får vara med ändå och försöka motivera mig själv! Kan vi inte allihopa skriva ett inlägg i trådens början, typ vad vi har för mål, vad vi har för räknare, eller sådär?
  • Kvack

Har ingen stegräknare, får väl köpa en snart så jag kan vara med.

Kalaset igår gick bra men var lite tröttsamt att ha folk här från 12 till 20. Sen var det bara att ge barnen kvällsmat och lägga dom.

Idag har vi varit och klippt håret på pappa och pojkarna hos en kompis sen har vi hämtat vinterdäcken, ska sätta på dom imorgon för det blev för mörkt för det idag.

Ha det bra.

• Saliva123

har skrivit in mig i stegtråden men börjar imorgon! trevlig helg på er!

• jeng

vt:
    min funkar halvkasst i midjan, men jag har fått tipset att ha den i strumpan istället. då får man större moment, och det är sällan den missar steg! har du testat? för jag tycker min BRA räknare missar steg också om jag har den i höften!!

vi var ute på en promenad förut i skymningen! ph blev glad och överraskad över att jag bara gick och tog på mig skorna när han föreslog promenad, istället för att gnälla som jag normalt gör!!

efter promenaden hade jag iaf passerat 5000 steg, så jag kalrar mitt mål idag iaf! men jag räknar ju inte med att jag går promenad varje dag, och då blir det ju trögt att klara det men jag hoppas!!! ska kämpa på!

• Vilda Tiger

Jucea Härligt att gå-tråden sporrar dig med! Jag tog just en kvällspromenix på egen hand medan Marcus gungade en mkt trött Lyckeli i sittern. Hon ska äta en gång till innan läggdags... iaf - jag gick 20 minuter till och är nu uppe i 11765! Känner mig taggad som attan att slå lillas summa på 16000 någon dag. Kvack JA! Köp en du med! Skoj att så många hänger på Amelies idé! Oj va långt vi ska gå innan jul. KaOl Ja, det hade ju varit bättre! Men min verkar funka bra i midjan. Har kollat flera ggr idag och den räknar verkligen ALLA steg, missar inte ett enda. Snart Hoppas du kan hoppa på imorgon då! Hihi... hjärtsnörp. Det ordet använder vi görmkt här hemma med. Jaha. Då var jag sporrad att strunta i den där biten äpplekaka jag skulle äta ikväll men vet inte vad jag ska ta istället. Ska handla under helgen så kylen är inte så full av alternativ. Har redan käkat en liten kanelbulle idag (bakade ju igår) så jag vill ta ngt nyttigt. Såg på omräkningssidan att man får gå över 6000 steg för att ta bort en delicatoboll. :-O Jag gillar att man kan kolla så, för då vet jag ju hur mkt jag ska gå då jag har gottat mig med ngt extra. Hm... Äpple och yoghurt blir det nog ikväll. Och en macka.

• luzorsus

Vt: men att kolla på en sån där omräkningssida är ju missräknande, man kan inte bara t en sak och oj...den innehåller så många kalorier och då måste man gå så långt, det handalr ju om vad man slänger i sig på en dag, visst det är ju int ebra kalorier i en delicatoboll(inte så mycket näring alltså) men har man i övrigt ätit nyttigt och så så blir dte lite missvisande att bara kolla in på en onyttighet.

• S u s s

Man har ju en viss energiförbrukning. Och vill man gå ner i vikt måste man äta mindre än vad man förbrukar.
    Vill man fortfarande äta mer kan man ju se till att förbruka mer.
    Låter ju solklart egentligen, men det är så lätt hänt att man tappar bort sig i alla metoder.

Som en bekant sa: Man kan banta på geléhallon med, frågan är bara hur mätt man blir och hur bra man mår.

Det enklaste tycker jag är att ta ett snittvärde för vad just du själv förbränner på en dag, och sedan äta lite mindre än det helt enkelt.
    Men blev lite sugen på stegräknare jag med, en sån med kalori-räknare. Men samtidigt känner jag mig velig. Jag vill inte kämpa för att gå ned i vikt medans jag ammar, pga alla tungmetaller som sägs gå ut i mjölken då. Men jag vet inte, det kanske bara är rykten och trams.

• Snart sommar

S u s s: mina promenader kommer inte göra ett piss för min vikt . Det är jag övertygad om baserat på erfarenhet. Det med skadliga ämnen har jag också hört och det är därför jag kommer vänta med tyngre träning till dess jag ammat klart. Nä, jag är med för att promenader gör susen för styrka och hållning i bäckenet bla och det är ju vad jag behöver få tränat ordentligt.

Jag ska träna och då menar jag TRÄNA när jag ammat klart. Till dess får allt sånt vänta.

Jaha, hela dagen har lillen ätit bra och ordentligt (även om han fortfarande småskriker vid bröstet som han gjort ett tag nu). Har ätit med nästan 4h mellanrum, men nu ville han inte ha mer. Bara ena bröstet. Har ätit från båda tidigare. Tror knappast han är mätt, men nu går maken omkring med honom och det verkar som han vill sova igen. Bara det att han sov 3 timmar innan han ville äta igen!?!. Ska bli en intressant natt det här.

• Vilda Tiger

Luzor: Jamen självklart! Jag är smått insnöad på det här med energi och points och hela köret, då jag alltid har fått passa vikten noga men ändå varit rätt rund. (Var årets WW 2003). Klart man måste se till hela dygnets energiförbrukning, men grejen är den att jag går mest på känslan vad gäller maten, vilket verkar funka rätt bra då jag ju faktiskt går ner sakta men säkert. MEN då jag ändå gottar till det ibland känner jag mig bättre då jag vet ungefär hur mkt jag behöver promenera för att det inte ska visas på vågen alltför mkt. Sedan är det inte alltid kroppen är logisk heller. Jag kan kämpa som fan och inte ser man det på vågen. Andra veckor kör jag lite på måfå och så går jag ner några hg. Knepigt det där. Bara jag kommer i mina kläder igen så ska jag sluta väga mig. Fastnar lätt och jag vill inte att det ska bli en så stor del av mitt liv igen. Men att promenera är mkt bättre än att fastna i ett alltför strikt mat-tänk för mig.

Svar på tråden Augustibebisar 2008