• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Mareldsbarn

Åh man blir så jäkla sporrad när jag läser om era promenader! Imorn ska jag bannemej jaga tag i min stegräknare och sedan haka på jag med

Hörrni, fungerar det hela tiden att pappan i huset har era små? Alltså här gör det inte det längre. D får knappt hålla i Julia för hon sätter igång och gallskriker så man blir mörkrädd. Det fungerar att dom sjunger tillsammans i några minuter men sen är det kört. Det fungerar också om de duschar tillsammans men inget annat kan han göra Kanske det beror på att jagoch Julia var i sthlm 4 dagar i förra v och D har denna veckan jobbat dagpass, kommit hem och varit seg och vilat i 1 timme och därefter börjar Julias "krångeltid". Lite missflyt. Hon blir knäpptyst om hon får komma till mig och hon kan skratta, prata och le åt D när hon är i min famn men inte mer än så... Hon har även slutat sova i sin egen säng. Från att ha kunnat sova där i 6-7 timmar i streck varje natt så vaknar hon nu direkt efter 10 min. Jag har helt enkelt nu lagt henne bredvid mig och D i vår säng om nätterna. På så vis så får hon känna även hans doft tänker jag.

När Julia skriker så då hon är i D´s famn så vill jag helst inte ta henne med en gång för jag är rädd att hon ska tro att det typ är farligt att vara där eller nått. Istället så låter jag henne vara kvar i hans famn, blåser henne lätt i ansiktet och börjar prata med henne. Efter en stund får hon fokus på mig, stannar upp och ler. DÅ tar jag över.

• jeng

jag har satt massa panel och målat i tvättstugan! nu är det EN vägg kvar! sen bara inredning!! jag ska börja skruva skåp och såga till bänkskivan osv ikväll/inatt om jag orkar! annars blir det ju iaf imorrn!!

• Vilda Tiger

Mareld
    Jag har hört fler berätta sånt där. Tror det har med faserna att göra. Den stora tremånaderskrisen är ju välkänd, och där är väl snart Julia? De blir mkt mer skeptiska till främlingar och de kan även reagera olika på olika familjemedlemmar. Här har jag märkt det liiiite, att L t.ex. äter bättre då jag har henne, men det är inte alls lika uttalat som hos er. Det kan säkert ha att göra med att du har varit mer med Julia än D det sista. Jag tycker att du hanterar det jättebra då du får henne på gott humör INNAN hon går från D till dig. En eloge till dig! Inte alla tänker så långt, tror jag...

Jucea
    DUKTIG!

God natt, brudar!

• jeng

haha Ted började också stortjuta idag! Ph tog upp honom och han skrek så han tappade andan. Efter ett tag så tog jag honom, och det blev knäpptyst och ett smajl på typ 2 sekunder! pappa bra men mamma bäst Mareld, vi är inne i 3-månadrskrisen, både vad gäller blyghet, kläng-ökning, och brist på mat i tuttarna!! Kanske ni är där ni också?

• Amelie

Ja, vad du är duktig, Jucea!

Alla som vill vara med och promenera men som inte har stegräknare, jag har våldat fram en översättning.

1000 steg = 9 minuters promenad = 0,7 km.
    10000 steg = 1,5 h promenad = 7 km.

Om ni då kollar hur många minuter ni går i stället så kan ni vara med. Bara räkna om det till antal steg och antal km.
    Gå in och sätt era mål i promenadforumet bara så kommer vi oss ju ännu längre innan jul. När alla har noterat så kollar jag ut någon bra sträcka. Kanske få vi fira jul på någon rolig plats i år.

• Mareldsbarn

VT och Jucea; Ja som vanligt har ni rätt Känns dock skönt att höra att "det är så det ska vara" så att säga

Jucea; Brist på mat i tuttarna?! har du med det? Jag börjar fundera på om min mat tar slut eller nått för nu går det knappt att pumpa och det känns som att Julia slurpat i sig allt som en gång fanns där Dom är ju typ bara skinn numera hihi

• jeng

Mareld:
    Hur gammal är hon nu??? När vi var på 2 mån-kontroll så bokade de in oss för nästa besök på teds 3mån-dag. Då sa tanten att innan vi kommer dit så har vi troligtvis hunnit med 3-mån-krisen, då de flesta mammor tror att de har ammat för sista gången, för att tuttarna helt plötsligt verkar helt tomma! men det beror tydligen på att bebisarna typ över natten kommer på att de har ett mycket högre behov än tidigare, samtidigt som de äter snabbare och bättre. och det stämemr så väl. han äter lika länge nu när mjölken kommit igen, men han äter mycket mycket mer!! och vi hade 4 dagar då ted inte sov alls typ för han bara ville snutta igång mjölken!!! så håll ut, det blir nog bättre för er också

• Vilda Tiger

godmorgon. Här var det dags att gå upp halv sju. Lyckeli sov över 5målet och tyckte halv sju var en utmärkt tid att gå upp och äta frukost på. Och sedan var det ju inte snack o att somna om. Härlig lördag. Annars sover hon ju till halv åtta minst efter 5målet! Jaja, bara att gilla läget. Här är det frost ute så det är nog KALLT!

• Hallonsocka

Gäsp!
    Här är det tvättstuga, men hör och häpna, det är A som tvättar. Det är blå himmel utanför fönstret och M har somnat om efter att ha legat i sängen och viftat med armar och ben Igår fíck jag ett bad, ansiktsmask och hårinpackning. GUD VILKEN LYX

Svar på tråden Augustibebisar 2008