• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Hallonsocka

Halloj! Pust å flås idag har det vart fullt upp, nu glor vi teckant

• Lina S

Amelie - jag har babybjörn sele och jag har precis börjat vända Sam så han ser ut. När de blir större vill de inte gärna bara glo in i bröstet om de inte sover. Jag använde den länge till Elliot och han hade absolut inte kunnat sitta vänd mot bröstet när han var större. Vill ju se allt spännande som händer ju

Vi har tänt en brasa och tänkte att Sam skulle få ligga lite naken och spralla, men han var skitsur och ville bara sova...

Otäckt med mordet zitrus att man inte ska få känna sig säker där man bor.

• luzorsus

det här med stegräkningen.........känns helt omöjligt att komma upp i 10-12000 steg per dag med två barn...med första gick det hur bra som helst, då gjorde man ju inget annat än att gå...men nu med två...nja, det går inte riktigt.

• jeng

undrar om man har nån mat öht i tuttarna nu egentligen... ted åt precis efter promenaden. sen skrek han och var superledsen, och åt IGEN typ efter en timma... sen en timma senare så fick han ändå i sig 1.5 dl ersättning innan han nu äntligen verkar kunna somna!!! man undrar ju vad som har hänt!!

menjag tycker ju ha suger bra på brösten också, och jag kollar ju då och då så att han inte har sugit tomt, och nog kommer det ut när jag trycker... nej jag vet inte. de sa ju att de skulle få jättestort behovsökning nu vid 3 månader, men jag trodde vi hade klarat av den ökningen nu i veckan....

• Snart sommar

Fick köpte batterier till stegräknaren igår så nu har jag använt den, men jag väntar med att skriva in mig till dess hjärnan fungerar som den ska och jag fattar omräkningen . Är supertrött nu. Gick iallafall runt 19k steg igår och idag blev det 18k. Men det var ju med två långa promenader då. Har tagit av mig räknaren och skrivit upp stegen på en lapp.

Var ute med syrran och kompisar igår och käkade gott och gick vidare till uteställen efteråt. Attans vad det sprängde i brösten. Var liksom inte meningen att vi skulle vara ute så länge och varje gång jag tänkte gå på dass för att pumpa ur lite så skulle vi hem .

Och nu är jag så j-a trött på att jag bara kommer i ett par mammabyxor så jag kör mina egna lösningar med andra byxor som är för små i midjan. Har långa tröjor över så det syns inte. Hittar ju inga byxor i affärerna heller. Måste leta på helt fel ställen...

Amelie: usch då. Masserar du magen på honom?

• Amelie

Snart: Jo, jag försöker massera magen på R och jag försöker hjälpa honom genom att lyffta benen mot magen. Men ibland verkar det vara ganska tungt för honom att prutta. Idag har han pruttat hela dagen. Hoppas att han inte fått i sig så mycket luft när han äter. Någon som har några knep för det??

• KaOl

luzor: håller med - vissa dagar får man till fler steg, men att nå upp till Amelies, vt's och hallons 16000 och fler steg - det lär nog inte bli så ofta
    Men vi får ju lägga ambitionen på rätt nivå utifrån våra förutsättningar; det viktiga är ju att man rör sig!!!
    (fast jag ser nu att Snart lyckats - och då ska banne mig jag oxå göra det )

• Snart sommar

Amelie: nä, det är ju bara att kolla taget så att det är rätt. Lillen har också mycket luft i magen, men jag kombinerar ju Minifom och massage och det fungerar bra. Du ville inte använda Minifom om jag minns rätt?

• Amelie

Snart: Jo, jag funderar på att börja med Minifom för jag upplever att han får mer luft i magen nu.
    Förra svängen när han hade ont i magen så köpte jag Minifom men då försvann magontet av sig själv. Det var kanske 1,5 månader sedan. Nu är magontet tillbaka.

Svar på tråden Augustibebisar 2008