• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

Hallon
    Låter som en bra kväll igår. VA! Tvättar ANDERS!!! Men... Hela min värld skakar, all trygghet spräcks och jag finner mig själv i ett vakum, där allt det jag trodde var verkligt bara yr omkring och skapar kaos... HJÄÄÄLP! Haha, gott för dig att slippa se maskinen idag då. Här har Lyckeli somnat om precis, och då är ju jag pigg, självklart. För en timma sedan ville jag bara att hon skulle bli trött igen så jag fick soooova lite till. Men jag ska inte klaga. Idag hoppar jag nog handlingen med svärfar, för jag vet inte om jag vill dra med mig Lyckeliten till affären. Får känna på det ett tag. Annars är det bara promenad med vän som står på schemat. M jobbar idag och imorgon.

• Hallonsocka

VT: Samma här, då hon inte somnade om vid matning kändes det tungt, jag var dyngtrött! Nu sover hon alltså igen och vi ska snart äta frukost Vad ska alla göra idag?

Vi ska till morsan vid ett då jag ska hjälpa henne göra en lykta av en pumpa, sedan ska vi köra henne till pappas grav, där vi möter upp mina andra syskon, deras respektive och barn tända lite ljus och så. Sedan åker vi tillbaka till mamma och äter gott!

• Vilda Tiger

Hallon
    Jamen just det ja... det är ju helg idag. Jag kanske går ner till Marcus föräldrar ikväll och hänger lite där. Beror på sockertoppen här hemma. Jag kan inte komma till vare sig pappas eller mormors och morfars grav, annars hade jag velat åka dit och prata lite. Tur att jag kan prata med dem härifrån med. Hur många syskon har du?

• Vilda Tiger

Tralalaaa... Bebis har ätit frukost två ggr och jag en gång. Nu bara jag väntar på att hon ska bli trött igen så jag kan ta en promenad med henne. Då somnar hon gott i selen. Men det dröjer nog en timma till.

• KaOl

Godmorgon!! Måns har sovit kanon inatt, bara ätit en gång och sov sedan till kl 8 - underbart!

Idag blir det en massa bröllopsplanering (hjälp! om 4 v är det dags!!!), lång promenad och så ska vi till mammas grav o sätta blommor (det blir lite av våra fina solrosor, vt )

• Amelie
    Vilda Tiger skrev 2008-11-01 08:29:55 följande:  VA! Tvättar ANDERS!!! Men... Hela min värld skakar, all trygghet spräcks och jag finner mig själv i ett vakum, där allt det jag trodde var verkligt bara yr omkring och skapar kaos... HJÄÄÄLP! 

Haha, vilken formulering!
  • Mareldsbarn

God morgon! Huvva så kallt det är! Värmen har slagit av i vårt bostadsrättshus. Nån tantalora kommer på onsdag och skall tydligen fixa det. "hoppas ni har överseende med detta" stod det på lappen vi fick i brevlådan. NEJ, jag har INTE överseende med detta! Det är ju fan svinkallt överallt!

Jucea; Ja Julia är 2½ månad nu och mycket av vad du säger verkar stämma in på henne tycker jag. I natt snuttade hon på bröstet nästan hela natten. När jag tog bröstet ifrån henne så vaknade hon och började gråta. In med bröstet och tjejen var nöjd som en lärka och somnade om. Bara det inte blir problem längre fram för att jag gör så här...

Blå himmel, solen skiner, kylan biter i näsan och det är frost på marken. Jippiyej! Vackert som tusan! Vi ska upp till svärisarna på middag och byta till vinterdäck på bilen men först blir det lite shopping i stan. Julia behöver en klänning som hon kan ha efter dopet på fikat.

• Vilda Tiger

Mareld Ja, det är supeväder ute! Kom just in från en lång promenad och man blir uppfriskad av att det nyper lite i kinderna. Förstår dock att du är mindre glad över att värmen inte infinner sig inomhus... Brr, hade det inte varit varmt och gott då jag kom in hade jag INTE gått ut! KaOl Åhhhh! Det var så KUL att planera bröllop, tycker jag! (Iaf 90 % av tiden, då man inte hade panik över att saker strulade eller att man inte kunde komma överens ) Och va gott att Måns sov så bra inatt. Jag satsar på natten som kommer istället. Hoppas Lyckeli gör det med...

• jeng

hejhej
    dålig natt inatt, ted hade magont stackaren o skrek typ från kl 2.15 o till kl 8-9 d pruttarna kom ut!!

nu sa vi snart till krauta iaf! handla till renoveringarna, sen är det bara at sätta fart!

Svar på tråden Augustibebisar 2008