• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

godmorgon!!!
    måste kolla termometern för vi lär ha haft kallt här också, fortfarande 4 minus nu när jag gick upp för 10 min sedan!!! tjena, vintern är här, rimfrost ute på träden och gräset och det är superfint!

Ted ligger i sitt babygym, som det kommer bilder på i bloggen senare, haha, vi plockade undan en av ställningarna igår (han har ju 2 gym) och jag hängde alla leksaker i samma gym!!! bara för att man ska ha leksakerna framme att byta med, men GUD VAD HAN GILLADE ATT HA ALLA PÅ EN GÅNG!!! Han ligger och pratar och slår och har sig för fullt!!! Supergulligt!!!

Vi fick en hel del gjort igår, så nu har jag tvättmaskin OCH torktumlare i tvättstugan. Och idag kommer bänkskivan upp, och förhoppningsvis fixar vi klart sista väggen också! Sen är det bara att såga till skåpen (fel djup) och börja inreda på riktigt!!!

Jag började tvätta timmerväggen igår också, och sätta upp panel i hallen!!! NU är det på g verkligen, och finns massa olika småsaker att fixa med! Hoppas hoppas nu att vi hinner i tid till festen!!!

Vi gick o la oss vid 3 inatt, såg Batman igår kväll och den var visst typ 1.5 timma längre än vi hade räknat med hahahaha!!!

• Zitrus

God morgon, fy sjutton alltså, nu är de en till kvinna som blivit mördad här i Gällivare igen.

Hon var i min ålder, tiden får utvisa vem det är.

Ska man våga bo kvar här längre?

• Vilda Tiger

zitrus
    Men va säger du! Igen! Fy va hemskt...

Jucea
    Haha! Stimuli till tusen med fem miljoner leksaker på en och samma stång.

En timmas promenad senare var både jag och Lyckeliten hungriga. Hon har just ätit och jag ska ta mig en tidig lunch. Har kvar tomatsoppa sedan igår kväll. Mums!

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Amelie

Zitrus: Jag läste om det där dråpet. Tänkte på dig, du hade ju en ruskig historia för någon vecka sedan... lilla Gällivare.
    Läste också att de söker en till (medhjälpare) i mordet på Caroline. Jag har ju haft min teori hela tiden sedan de grep den där 50-åringen, får väl se om den håller. Jag kan avslöja att den innehåller en alternativ gärningsman... men det är bara egna spekulationer.

Lana: Skönt att du börjar må bättre. Och vad skönt att du fick bra hjälp!

Var det jag som skröt om min mönster-son. Tar tillbaka!!!!!!

Inatt har vi ätit ungefär varannan timme (från 22) och kl 5.15 vaknade lilleman och ylade. Inte gråtskrek eller panikskrek. Utan jag menar verklingen ylade. Vred sig i smärtor.

Han hade jätteont i magen, så jag bar honom en halvtimme och ammade honom sedan. Då pruttade han fyra långa pruttar och sedan somnade han.
    När han väckte mig igen kl halv åtta så hade han bajsat blöjan full men var fortfarande inte nöjd. Mer mat och ett par blöjor till, nu sover han. Men inte jag, jag ska ju vara social med mamsen idag också. Gäsp!
    Och A är i London och förlustar sig. Nog är det skönt att dela på jobbet i vanliga fall.

• Mareldsbarn

VT; Vad söt du är! DIn gullunge är ju superduktig! Vilken go natt ni har haft! Och visst har vi toppenväder! Nu blir det promenad för min del! Här ska njutas!

Zitrus; Fy sjutton det är så obehagligt när det är så nära inpå en. Jag har inte läst om det men skall göra det snart.

Amelie; Usch det lät inte alls roligt. Stackarn. Gott att han sover nu. Han får hämta sig lite. Lillplutten. De små gör aldrig som man vill vet du När man tror att man har koll på dom så ändrar de sig genast

• Zitrus

Vt & Mareldsbarn& Amelie: Ja det är inge vidare, har nu fått veta vem de handlar om och det är jätte trist, lika trist även om jag inte vetat vem hon var. Jag önskar familjen all lycka de nu kan få i allt tumult och jag hoppas att de är rätt gärningsman det fått tag på.

Vad gäller Caroline fallet har jag fått för mig att det var en kärlekshistoria, men de verkar ju ganska bortblåst nu när de letar efter en till gärningsman.

Du får gärna dela med dig av din teori angående Caroline-fallet Amelie.

• Sofi 79

Lina S: Vilken galen historia - vilken powertjej och vilken sillmjölke till karl Och gud vad jag log åt din passus om att bli avbruten med sex framför brasan. Då skulle jag också kunna slita mig från FL en stund

• Amelie

Zitrus: Jag delar med mig till din privata inbox. Jag vill definitivt inte peka ut någon offentligt, troligtvis har jag ju fel!

JUCEA! : Härligt jobbat. Och du med dina fötter, vad roligt att du orkat med det!

• Amelie

Fråga till alla som bär i sele. Ni som burit äldre barn, är det vanligt att bära dem på magen och framåtvända.
    Den sele jag funderar på går bara bära mot kroppen fram eller på ryggen.

Svar på tråden Augustibebisar 2008