• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Lina S

Lana - jag är glad för att det går åt rätt håll för dig. Vi tänker på dig! Jag skiver också väldigt sällan och jag hinner inte läsa allt men jag trivs bra här ändå

• Hallonsocka

LinaS: Muahahah! Sex! Underbart, jag har ännu inte haft mín postförlossning debut , ja och resten av det du skrev var ju också häftigt :-P

• Vilda Tiger

LinaS: ÅHHHH! Vilken fin hostoria! Jag är såååå avis, skulle också vilja föda hemma. Ville gjort det denna gång men M ville INTE pga min diabetes. Och jag förstår ju vad han menar. Plus att diab-barn ofta behöver lite tillmatning de första timmarna. Sedan är jag rätt glad att jag fick min bedövning. Men det vore så coolt!

• Vilda Tiger

Bara jag som är ensam hemma ikväll? Och nu har Lyckeli somnat för natten. Vad ska jag göra då?

• S u s s

VT - Ensam jag med! Vi hade en annan småbarnsfamilj med jämngamla barn här på middag så det var fullt ös, men nu sover barnen och maken är utflugen. Helt galet tyst det blev!
    Jag vet aldrig vart jag ska göra av mig själv på kvällarna när det är så lungt... men det är ju rätt skönt det med!

• Vilda Tiger

Suss
    Nä, man stannar liksom upp och vet inte vart man ska ta vägen. M jobbar, annars brukar vi ju ha några timmar tillsammans nu på kvällen. Det får bli tidigt i säng för mig - har en känsla av att L kommer att vakna tidigt imorgon.

• Amelie

Jag bara måste få skryta över vår son. Vilket mönsterbarn (gäller i kväll, inte i igår, i förrgår och kvällen innan det....).
    Jag och mamma ville bada bubbel och basta. Så jag tog på Robin pyjamas och gick ner och la honom i sin säng kl 18.45. Han låg och tittade och utforskade sina händer i lugn och ro medan vi bastade (jag fick gå och peta in tutten några gånger). Sedan somnade han och sover fortfarande så sött. Fast han blir nog lite hungrig snart så då blir det en tidig kväll ikväll.

Jag känner mig lite smått trött. Har lyxat... peelat och skrubbat och filat fötter och bastat och badat... snark snark.

• Saliva123

Hallon
    Läste precis din blogg. Vi såg också El Orfenato nyss, i förrgår tror jag! Usch och fy...

• Saliva123

Hittade ni något mysigt då? Hu, jag trivs jättebra där vi bor i vårt radhus, men man suktas ändå av vackra hus och mysiga tomter. Det gäller att inte glömma vad man HAR också. Försöker minnas det när man går där och drömmer och dreglar

Vilda Tiger skrev 2008-11-01 16:44:05 följande:

salvia Det låter som drömbostäder! Kul att gå och titta på hus, tycker jag. Lyckeli och jag gjorde detsamma imorse. Synd att räknaren inte funkar, sån var min gamla med. Köpte en ny och den missar inte ett steg! Men det går ju lika bra att använda Amelies omräkningslista!
  • Saliva123

Lina
    Min killes syster ville också föda hemma, men hon gick över mer än två veckor och fick till slut inte för att de bedömde det vara hög risk för komplikationer. Det blev det också, så hon var trots allt glad att hon fick sådan bra hjälp. Men hon bor i Norge och där verkar det vara lättare att få barnmorska hemma. Shit! hade aldrig vågat... Tyckte att det kändes så tryggt att hela tiden få bekräftat att allt var normalt på något sätt. Järnlady!

Svar på tråden Augustibebisar 2008