Nu har jag tid att berätta om min kompis förlossning
Hon har ett barn sedan innan, en pojke som är 12 år. Förlossingen med honom tyckte hon var jobbig och upplevde att de inte lyssnade på henne på sjukhuset. Klippte fast hon inte ville osv. Hon kunde inte sitta på 4 månader efteråt.
Så denna gången bestämde hon sig för att föda hemma
Hur sjutton vågar man det???
Helt själv utan barnmorska, för det kostade 18.000. När jag sa att hon var modig så tyckte hon att vi var modiga som vågade åka till sjukhuset och föda
Pappan till barnet var inte överförtjust, det var hans första barn och han kände ju inte direkt för att vara barnmorska. Han var ganska rädd med andra ord
Men det struntade hon i. Hennes mamma skulle vara med men några dagar innan så frågade mamman om hon ändå inte skulle åka in till sjukhuset. Då ville hon inte längre att mamman skulle vara med för hon märkte att hon var rädd och hon vill absolut inte ha någon som var rädd med för då skulle hon själv bli rädd.
Hon vaknade och fick värkar på natten och ja lallade runt och allt det där, ja ni vet ju alla hur det är. Sen väckte hon sambon när det började närma sig. Hennes son sov hos en kompis. Han satt i en fötölj i andra sidan rummet och var allmänt skräckslagen
Han visste ju inte vad han skulle göra stackaren. Hon kände att det var dags att krysta och ställde sig på alla 4, det kändes bäst då. Hon föder fram sitt barn helt själv och håller ena handen i golvet och tar emot sitt barn med andra armen/handen. Fatta vilken prestation
jag är så jäkla imponerad! Samtidigt som jag inte tycker att hon är klok, tänk om barnet hade fastnat eller något annat.
Hon har steriliserat ett bomullssnöre och en sax, så hon knyter själv om navelsträngen och klipper
Efter några timmar åker de...................
så nu är jag tillbaka, blev avbruten med lite trevlig sex, framför öppna spisen
hör verkligen inte till vanligheterna här hemma. Något barn är alltid vaket, och skulle båda sova så sover jag också (sam somnar så sent på kvällen) men nu är Elliot hos mormor o morfar!
Efter några timmar åker de till sjukhuset. De vill ta dna-test för de tror inte att barnet är hennes.
De undersöker henne och vill sy 3 stygn men hon vägrar, hon vill läka själv (vilket hon har gjort jättebra) Fast de ser att hon har fött barn så vill de ta dna så pappan måste åka hem och hämta moderkakan
De tar något prov till en läkare blir förbannad och säger, nu får ni ju ge er, det är klart att det är hennes barn och så får de åka hem.
Det roliga i det hela är att hon får betala 80 kr för testet
hon blir skitförbannad, här har hon gjort allt själv och så får hon betala för det!
Sen hade de dop här om veckan och då gratulerade alla pappan och talade om hur duktig han hade varit
jo tack för det liksom, vem gjorde jobbet!
I efterhand ångrar hon sig att hon ens väckte honom - "det hade varit bättre om jag gjort allt själv och väckt honom när jag var färdig"
Vilken story va!