• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Kvack

Idag har vi tvättstuga. Vid 5 tiden så ska H stora pojken på Halloweenfest. Så vi ska "spöka" ut honom lite innan.

Jucea: vad du är duktig med renoveringen.

• Lana

hej tjejer...saknar er här inne....men orkar inte sitta så mycket vid datan just nu tyvärr...men det går bättre och bättre varje dag...ska se om jag kan vara halvtidssjukskriven i två veckor sen har det nog löst sig..i dag ska vi ut på halloween fest om jag kommer igäg svärmor ska ha Elly men vet inte om jag vill gå ännu :-/
    I alla fall så sa psykologen att det jag berättade inte lät som någon depression utan mer att jag är rädd att bli övergiven av mikael när han går till jobbet.pga att min mamma flyttade precis innan jag fick Elly....och när jag grunnar på det så stämmer det väldigt bra...

Ha en underbar helg tjejer,kikar in ofta utan att komentara tyvärr....

Många kramar Annika

• Vilda Tiger

Kvack Kul med lite fest och maskerad för barnen! Lana Va bra att det ger ngt att gå till psykologen, gumman! Skönt att få reda ut tankarna ibland, kan jag tänka. Jucea Ett fristående ett, ska kolla namnet sedan. Svärfar hittade det i en affär och köpte det till oss, för han var ju med då jag rände runt efter ett och visste då ungefär hurdant jag ville ha. Stackars Ted som hade så mkt prutt i magen inatt. Ja, det blev en promenix till här, med en vän till mig. Så nu får det vara bra för idag. Så fort Lyckeliten har somnat ska jag se om jag kan laga lite middag. Åt lunch förut idag så det blir ngt lätt. Funderar på soppa...

• Saliva123

Har varit på underbar 1,5 timmars promenad idag! Vi gick ner till ett nybyggt område här med parhus och radhus till salu - precis vid vattnet! De har sina verandor i princip över vattenytan... Egen brygga... Liten fotbollsplan till barnen intill... Härlig skog med roliga klippor att klättra i... Tyvärr kostar de sina fem miljoner ungefär!

Min skitiga stegräknare funkar dåligt! har provat era tips om att sätta den på olika ställen, men den stämmer ändå inte. Den säger att jag under hela dagen vi varit ute och gått och hållt på i trädården bara gått knappt 4000 steg. Himla skiträknare... Får räkna som Amelie tror jag.

• Vilda Tiger

salvia
    Det låter som drömbostäder! Kul att gå och titta på hus, tycker jag. Lyckeli och jag gjorde detsamma imorse. Synd att räknaren inte funkar, sån var min gamla med. Köpte en ny och den missar inte ett steg! Men det går ju lika bra att använda Amelies omräkningslista!

• Kvack

Lana: vad bra att psykologen kunde komma på vad det var du mår dåligt över för då är det lättare att kunna behandla. Många kramar. Hoppas att du blir bättre snabbt.

• Lina S

Nu har jag tid att berätta om min kompis förlossning

Hon har ett barn sedan innan, en pojke som är 12 år. Förlossingen med honom tyckte hon var jobbig och upplevde att de inte lyssnade på henne på sjukhuset.  Klippte fast hon inte ville osv. Hon kunde inte sitta på 4 månader efteråt.
    Så denna gången bestämde hon sig för att föda hemma
    Hur sjutton vågar man det???
    Helt själv utan barnmorska, för det kostade 18.000. När jag sa att hon var modig så tyckte hon att vi var modiga som vågade åka till sjukhuset och föda

Pappan till barnet var inte överförtjust, det var hans första barn och han kände ju inte direkt för att vara barnmorska. Han var ganska rädd med andra ord Men det struntade hon i. Hennes mamma skulle vara med men några dagar innan så frågade mamman om hon ändå inte skulle åka in till sjukhuset. Då ville hon inte längre att mamman skulle vara med för hon märkte att hon var rädd och hon vill absolut inte ha någon som var rädd med för då skulle hon själv bli rädd.

Hon vaknade och fick värkar på natten och ja lallade runt och allt det där, ja ni vet ju alla hur det är. Sen väckte hon sambon när det började närma sig. Hennes son sov hos en kompis. Han satt i en fötölj i andra sidan rummet och var allmänt skräckslagen Han visste ju inte vad han skulle göra stackaren. Hon kände att det var dags att krysta och ställde sig på alla 4, det kändes bäst då. Hon föder fram sitt barn helt själv och håller ena handen i golvet och tar emot sitt barn med andra armen/handen. Fatta vilken prestation jag är så jäkla imponerad! Samtidigt som jag inte tycker att hon är klok, tänk om barnet hade fastnat eller något annat.

Hon har steriliserat ett bomullssnöre och en sax, så hon knyter själv om navelsträngen och  klipper Efter några timmar åker de...................

så nu är jag tillbaka, blev avbruten med lite trevlig sex, framför öppna spisen  hör verkligen inte till vanligheterna här hemma. Något barn är alltid vaket, och skulle båda sova så sover jag också (sam somnar så sent på kvällen) men nu är Elliot hos mormor o morfar!

Efter några timmar åker de till sjukhuset. De vill ta dna-test för de tror inte att barnet är hennes. De undersöker henne och vill sy 3 stygn men hon vägrar, hon vill läka själv (vilket hon har gjort jättebra) Fast de ser att hon har fött barn så vill de ta dna så pappan måste åka hem och hämta moderkakan
    De tar något prov till en läkare blir förbannad och säger, nu får ni ju ge er, det är klart att det är hennes barn och så får de åka hem.

Det roliga i det hela är att hon får betala 80 kr för testet hon blir skitförbannad, här har hon gjort allt själv och så får hon betala för det!

Sen hade de dop här om veckan och då gratulerade alla pappan och talade om hur duktig han hade varit
    jo tack för det liksom, vem gjorde jobbet!
    I efterhand ångrar hon sig att hon ens väckte honom - "det hade varit bättre om jag gjort allt själv och väckt honom när jag var färdig"

Vilken story va!

• Amelie

Lina: Wow, vad duktigt (dumdristigt). *Imponerad*!

• Kvack

Lina: jag säger också wow. Skulle aldrig vilja föda själv hemma. Stark tjej.

• Lina S

Ja man tror knappt det är sant. Hade jag inte kännt henne så hade man nästan trott det var en skröna

Svar på tråden Augustibebisar 2008