Inlägg från: Hallonsocka |Visa alla inlägg
  • Hallonsocka

Augustibebisar 2008

Men är det sovmorgon för alla idag, VT förstår jag men ni andra?

Tvättfetishen har tvättat sedan klockan var sju Tjohej vilken rolig lördag :-P

• Hallonsocka

MissH: Ja, det går ju inte sååå mycket tvättmedel eftersom vi tvättar rätt ofta så är det kanske bara en eller två maskiner åt gången! Så det går rätt snabbt, jag tvättar hellre lite men ofta ist för massor men sällan. Dessutom så går det GRYMT mycket handdukar nu (som vi har på skötbordet) och babykläder. På bara någon dag hade tvättkorgen blivit överfull och är det bara "en sån dag" då My bajsar en massa så kan tvättkorgen bli full på en dag :-/ Idag var det dock fyra överfulla maskiner, men det berodde mest på att vi tvättat sängkläderna tror jag.

Nu är allt rent dock och här skiner solen. Det är lite kyligt men underbart vackert väder. My sover i vår säng med kuddarna som en skyddsbarriär. L har åkt till en kompis, A glor på teve. Jag ska ta en dusch och sedan ska vi gå ner på stan och efter det en fika hos möu!
    Idag känner jag mig positiv, tror det är vädret

• Hallonsocka

Hej hej!
    Vi har spenderat morgonen med att städa jag och L. Vi städade ju i onsdags så det var
    ju inte mycket som vi behövde göra. A ska byta däck på bilen idag, har vart några
    frostnätter nu.

Heidi: Uuäääk fy fanken! Rätt åt honom att han fick städa upp själv!Vi har My på
    mage lite då och då

Luzorsus: Jag ska köpa henne en riktigt fin nallebjörn tror jag. Hennes första :-P
    Mäh! Den var ju jättefin till en fyraåring!! (mössan alltså)

VT: Haha här hoppas jag på en lintott, men My är mörk och ibland skiftar det i rött
    Fast i rötterna är hon redan mycket ljusare!

Är det fresten något barn här som har annan ögonfärg än blå`?

Zitrus: Kan du (eller någon annan som fått länken) länka till mig? Muahahah! Vickat
    på höfterna, det var ett bra synonymt ord till festat!

• Hallonsocka

Carina: Hahahahaha! Alltså jag är lessen Carina, men jag tycker att det är många konstiga som kommer till din pres och promt ska kommentera det som du skrivit! Visst var det någon som började snacka om när Ebba föddes?
    Jösses att de bryr sig! Skit i dem!

• Hallonsocka

m0e: Fräckt med namnbyte
    +VT: Vad era barn sooover! My sover väl max 3-3½timme i sträck och det är efter
    att vi gjort henne iordning för natten!

Suss: vi har rännt på stan hela dagen känns det som. Först var vi på efterkoll
    på mvc, sedan ner på stan fram till nu! Pust, vad slut jag är vill bara sova!

MissH: UJ! Snygg snygg vagn!

Amelie: GRATTIS! TJOHO TJOHEJ! Hurra hurra

Saliva: My sover hos oss varje natt

Vi har alltså varit på stan idag, och köpt kläder åt My. Hitta helkroppsdressar på
    KappAhl som jag älskade så vi köpte i alla färger Ska lägga upp på bloggen för
    er som är intresserade... Jag är helt knäckt!

• Hallonsocka

Halloobah!
    Precis käkat, mmm så gott, kyckling med soltorkade tomater, parmesan, basilika och grädde pasta till! Mummsfilibabba!

• Hallonsocka

MissH: Haha, jag är som dig med My, hon ligger också vid bröstet massor. Nu är
    det dock lite skillnad eftersom hon försöker öka mjölkproduktionen. Skillnaden är
    att när hon är snuttig vill hon somna med bröstet och suger lite slött bara. Nu
    äter hon ordentligt, alltså suger nästan nonstop då hon ligger vid bröstet. Dessutom
    så äter hon varje timme istället för varannan.

I dagarna har hon dessutom haft feber och då får hon ligga bäst hon vill vid bröstet
    dels för att få tröst samt för att få i sig extra vätska!
    Jag avskyr ju nappen men vi använder den ibland nu, fast hon gillar också sina händer
    och det känns bättre då hon suger på dem så där är vi olika

Jucea och Linn: Vilken bok är det ni pratar om? (Den där olika faser beskrivs?)
    Verkar ju jätte intressant att få lite pejl på vad som händer/ska hända!

Carina: Jag kikade på bilderna på dig, Ebba och Amadeus... GUUUD så söta de är!
    Vad fin den där syskonbilden är också!

Snart sommar: Hihi, appropå ålder vi har en tradition i vår familj att hurra så
    många gången som personen vi sjunger för fyller år Skoj där vi står och sjunger
    för morsan ex, hurra 55ggr eller för småpojkarna 2hurra fick de sist :-P A tyckte
    det var lite jobbigt då han fyllde 40 och mina syskon, mamma och jag stod och hurrade
    40ggr för honom

KaOl: Jag är rätt bakterie, bacill skraj, säger åt L att tvätta händerna och så om hon
    ska vara uppi och lyfta blev helt förskräckt då hon tog bort Mys hand som hon kört
    in i munnen och stoppade in sitt egna finger... neee huu det tycker jag är jobbigt :-/

My sover, likaså A. Snart lär nog den förstnämnda dock vakna för sitt första nattmål.
    Jag borde väl försöka sova

Gnatt!

• Hallonsocka

KaOl: Ja, alltså kanske ska förtydliga. Alla tvättar ju händerna och så innan de är uppi henne, men det är bara L jag behöver påminna inte att bara hon behöver tvätta :-P!

• Hallonsocka

Zitrus: Hmmm jag har sovit rätt gott Vad är det för en soffa ni har? Vår förra soffa var grymt skön att sova i, den var JÄTTE bred dessutom! Nu har vi ju lädersoffa som faktiskt också är skön att sova i men där sover jag bara på dagarna och jag sover allltid bättre på dagarna

Alltså jag vill förlösa igen Vill inte ha fler barn just nu för nu vill jag bara vara med My och inför nästa så vill jag absolut ha fast arbete :-P Men jag vill uppleva förlossningen igen Det var en så häftig upplevelse!!! Det måste ju anses vara en lyckad förlossning då?

Idag, hör och häpna, ska vi tvätta. Vi ska bland annat tvätta kläderna vi köpte till My igår ska bli roligt att testa dem på henne!

• Hallonsocka

Haha, jag vaknade vid sju också och gick upp för att få en kopp kaffe med A och My hängde med Nu har också hon somnat i sittern ;-D
    Vilda Tiger skrev 2008-10-21 08:43:29 följande:

Gomorron!Här var det morgon kl sju, trots ivriga övertalningsförsök från min sida at sova en timma till. Men nähä, det var bara att gå upp med min smilboll och börja dagen. Nu sover hon dock  sittern...
Svar på tråden Augustibebisar 2008