• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Carinamamma84
    Svar på #2088
    Kan tänka mig såg så underbart ut alltså
  • Vilda Tiger

Ja, jag såg först att hon låg på sidan. Sedan kom M in i rummet och sa "MEN, har du vänt henne!?" men då hade hon rullat runt till mage själv.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Lina S

Oj är inte det ganska tidigt VT, eller det kanske det inte är? Elliot var ganska sen med allt det motoriska, förutom att sitta för det gjorde han själv när han var 4,5 månad. Han vände sig inte förrän han var 6 mån från mage till rygg och kanske 7 mån till mage till rygg så att han rullade runt dvs.
    Han kröp inte förrän han var 11 mån och han gick när han var 15 mån! Men sen har han varit väldigt tidig med talet. Han pratade i tvåordsmeningar när han var drygt ett och treordsmeningar när han 1,5 år vilket är ganska tidigt.

Man brukar ju säga att det är antingen eller. Men det behöver ju inte vara så.

Imorgon är det dop, det ska bli jättemysigt. Jag kommer gråta som en gris när min kompis sjunger i kyrkan.

• Snart sommar

Ni kan ta över min amning om ni vill . Kanske sticker lite i ögonen på er, men jag gillar inte att amma. Jag gör det för att det känns mer praktiskt för mig den första tiden.

Måste bara berätta. Det är så sött när barnen börjar prata. Mellan tjatar på, men är slarvig i uttalet fortfarande (han är ju bara 18 månader ). Idag är han lite febrig (förmodligen pga vaccinationssprutan har fick för en vecka sen) och när han skulle sova så sa han: "mamma, k(r)am, töt (söt) äskar" och kramade om mig. . Nästan så jag lipar bara jag tänker på det .

Nä, nu kom maken hem och jag har massor att stå i. Ska slänga ut kläder på TRadera, packa barnens väskor inför imorgon (dom ska till farmor och farfar medans vi är på Ge-Kås) och diverse annat smått.

• Pling84

Hallon: När är my född nu igen? Måns är född den 23:e. Skönt att ni inte har legat än heller. Då är jag inte ensam.Jag har ingen lust alls. Man är så klängd på ändå hela tiden. Jag är skitnervös för hur det kommer att vara i sängen nu. Markus är ju också allergiker och astmatiker så svärmors hund får inte komma in.

vt:grattis till sittningarnaoch vändningarna. lyckeli är en hel månad äldre än måns. längtar tills han blir så stor.

• Hallonsocka

Pling: Jammen då är M 12 veckor Honär född den 21!!! Jag har inte heller sugen, inte alls Haha, härligt att nån tänker som mig Skönt att läsa att fler har det som oss så att man inte känner sig så ensam!

• Pling84

Har en fråga om era ungar när det gäller det här med sitt, stå och rull och allt vad det är. När måns ligger på rygg så drar han sig upp till sittande om jag håller hans händer, men sen forsätter han att dra sig upp till stående. Han har stått sen han var 6 veckor. Gillar era också att stå?

Nu har han somnat, nio brukar vara det gyllene klockslaget och snart ska jag följa efter, han är så go när han sover och ligger nära.

• Pling84

Det är så kul att jämföra, de är så olika i storlek och färdigheter trots att de är så nära varandra i ålder. Så coolt.

Vi får väl peppa varann till sexet vettja. Typ slå vad eller nåt,nä usch, det ska väl inte tvingas fram...men det vore skönt att få det överstökat också...

Svar på tråden Augustibebisar 2008