• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • KaOl

Heidi: Så trist att höra om din pappa - men som du säger, det finns gott hopp om att de fixar det!! Bra att du åker dit och kan vara lite med honom.
    hmmm.. kan du fråga din mormor om hon vill hälsa på i skåneland? vi har maaassor av fönster som behöver putsas

pling: trist m bråk . det är ju en jätteomställning att få barn, så försök ta er genom det - prata, prata, prata !
    Måns har 62 i strl men börjar nog kunna ha en del i 68..

Carina: nu är ju snart våra bebbar ikapp Amadeus!! skiljer bara 4cm på längden och 1 kg mellan A och Måns - de är väl födda ungefär samtidigt? Måns föddes 13/8

• Rimfolina

Åh vad effektiva ni verkar, Jucea! Vi får inget gjort med två ungar... Det är mest därför vi har tagit in en hantverkare. Men vi har i alla fall gjort underarbete som rivning av gammal matta och innertak och sånt själva. Sen måste vi ju ha in en rörmokare (en kompis pappa som är pensionär hjälper oss) och en elektriker (lillebror).

• jeng

rimfolina, hehe skönt att ni har yrkesmän i släkten. vi har ju gjort rör och el själva också, men haft en elektriker som har kontrollerat... alla våra kontakter med hantverkare har bara resulterat i dyra räkningar och merarbete och problem, så vi klarar oss helst utan!

jp, det ska bli skönt sen när man får lite normalitet i livet igen! plus att inte hela huset ser ut som en byggarbetsplats haha... har du kollat bloggen? där finns bilder på tvättstugan och hallarna iaf. www.teddy.nu/blog

har lovat att lägga upp bilder på badrmmet också¨, men har inte hunnit ännu!

• Pling84

rimfolina: vi använder sparade pengar och arv för att renovera, sen småfixar vi med det vi tjänar, 2000 nån månad och 5000 nån månad kanske. vi anlitade hantverkare till vårt badrum och gjorde det efter alla konstens regler för försäkringsbolag osv. 75 000, dyraste rummet i huset. Men snyggt blev det, svart och vitt kakel och klinker, golvvärme och nya fräscha möbler och porslin. vi kommer inte ha råd att göra det andra badrummet i första taget!

kaOl : tack, prata är nog grejen, men ibland blir jag trött på min egen röst och känner bara för att ta måns och dra till skogs ett par dar. Markus är inte elak eller så, men ibland blir jag sååå trött på hans gnäll och gnat. Visst, jag gillar att ha en känslig kille men ibland får det va nog.

vt: vad har ni bråkat om?

• Vilda Tiger

Pling: Lite tjafs, som att nu vill jag börja med smakiser och inte han. Annars lite som inte har med barn att göra. Mer om hur vi (inte) lyssnar på varandra och så.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • jeng

suk, inte 2 minuter har jag hunnit göra i hallen idag... tur att ted är så söt iaf

• Pling84

min sitter här i famnen nu, nyvaken och...bajsar. han vaknade när radion blev tyst, hade tryckt på en timmes "sleep"-funktion. typiskt. det kan vara hårdrock på, då sover han, men när radion blir tyst då vaknar han.

• Mareldsbarn

Har precis ätit pizza. Blev ingen igår och jag som var så sugen då lyckades smöra till mig en idag

Snart kommer D´s vänner på besök. De ska spana in söta Julia, kika på vår lägenhet som de inte sett än och säkert ramlar en eller två groggar ner i deras strupar innan det tar med D och gör stan. Jag och Julia får lite mystid då. Imorn ska jag få sovmorgon och även få gå över till en kompis och dricka drinkar! jag har hitintills druckit öl och vin men oh vad jag har längtat till våra paraplydrinkkvällar! Ska bli superkul! Jag grinade en skvätt idag så nu storstädar D Ja ni kanske förstår vad jag menar med det

• Amelie

Hej alla!

Jag är jättetrött. R ammade i natt kl 12, 02 och 02.30. Efter det var han vaken. I morse kl 10 skulle vi vara på begravning (vilken han bajsade bort och var ledsen så att jag missade alltihopa). Sedan dess har jag städat.

Inget promenerande idag, bara inomhus, jag har som sagt städat och så har jag burit omkring R i bärsjalen runt runt. För att hålla honom lugn.

Tur vi har en "runda" hemma....

Så tog jag en liten omväg också, gick från en affär till en annan, istället för att ta bilen. När jag skulle åka och handla.

Funderar på att sova lite så att jag kan vara lite trevlig ikväll.

Heidi: Tråkigt med din pappa. Jobbigt.

VT: Du vann!

Jucea: Tänkte göra ett inlägg om det igår, vet inte om jag kom ihåg det till slut. Vilka fynd du gjorde på rean. Jättesnygga kläder.
    Jag har den där randiga sparkdräkten och så har jag köpt de där bruna byxorna med gula fickor till R:s kusin. Tror han kommer att ärva dem sedan.

Svar på tråden Augustibebisar 2008