• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Carinamamma84

Juste sen så sitter han jätte stadigt på Matstolen
    Bvc blev impad men ändå inte förvånad för att han är stor kille och snabb i sin månad

• jeng

jag ser alla mina favooserier på datorn eller på webb-tv haha... jag är värdelös på att passa tider på tv. trots att jag nu har en hårddisk som jag kan programmera alla program så det spelas in varje vecka. hmm, lat någon?

• jeng

jag funderade på en grej... när man börjar med mat. jag har tänkt göra en del mat själv. men om man ser på burkmaten som är från 4 månader, är det inte ganska enformigt då? får bebisarna i sig alla näringsämnen de behöver? antar att de får det ifrån mjölken och ersättningen... men är det lixom tillsatt näring i burkmaten i butik? så att det är nåt man måste tänka på när man gör det själv???

jag har ju såna pizzasalladsburkar som är perfekta. de tänkte jag göra mixad mat och frysa in så att det finns! morotspuré och potatis och såna saker.

• Pling84

Jucea: värsta fynden, gud vad avis jag blir!! och fan vad duktiga ni är som gör allt själva, vi anlitade folk för badrummet men resten ska vi försöka göra själva. Jag skulle vilja ha nån knallig tapet i hallen, badrummet är svartvitt och vardagsrummet vitt med askgolv, så det vore schysst med nåt poppigt, mönstrat. Vi ska försöka hinna klart innan jul tänkte vi. Ska byta alla innedörrar också, de vi har är alldeles gula och fula.

carina: shit vad duktig han är amadeus.

• Carinamamma84
    Svar på #2033
    Man måste vänta till 4 mån hällst men nu är det ju så att Amadeus blir inte mätt alls och han är som en 5mån redan med vikt o så.
    Man ska börja ge dom för 4mån men jag fick börja ge nu men man ska vänta hälls till 4 mån.
    Deras magar klarar inte av maten ännu men hon såg att han gör det när han har fått äta mago mm
    Så nu får jag ge honom grönsaker och potatis istället
  • jeng

pling, byta innerdörrar skulle jag också vilja göra, men isåfall så får jag bygga dom själv... eller beställa för mått, men det är ju snordyrt...... dörren som är mellan köket och tvättstugan är skitful! i vilket fall så skulle skivmaterialet behöva strippas och sättas nytt. så jag får väl se om jag orkar det sen i vinter!! gulnat och skivmaterialet är lixom trasigt och avskalat i hörnen... nej, inget vidare...

när vi delade på vårt stora rum där uppe, för att göra teds rum och gästrum och garderob. då satte vi ju in 2 nya dörrar. vi köpte typ krautas billigaste vita, men fick ju kapa av 20 cm i botten på dom och lappa ihop, och då går dörrarna ändå ända upp till tak :P inte så lätt att hitta såna grejer som passar här hahahaha!

• jeng

carina, vi ska börja med smakisar nu. har redan börjat lite med majsgröt som han får smaka en tesked av!!! men hanhar inte lärt sig hur man sväljer ännu!! sen ska jag börja med fruktpure och nån potatis och morot också, som smakis!! sedan när jag börjar jobba så är han ju 4 månader, och då ska han få äta mer vanlig mat och mindre mjölk!

• Pling84

Till oss har de sagt på bvc att vi helst ska vänta med mat tills han är 6 månader. Jag tror att de får i sig det de ska, bara man varierar lite och så.

Vad har era barn för storlek nu? Måns är 12 veckor, har 62/68 börjar nalla på 68 också, det lär han väl kunna ha rätt länge? Undrar hur mycket kläder man ska samla på sig.

• Pling84

jucea: ja så är det väl med gamla hus. trixigt. vi kommer nog köpa på byggmax för typ 400 spänn, det gör sån jäkla skillnad.
    ska du börja jobba? ph ska vara hemma eller?

• jeng

pling, sverige hade ju 4 månader. sedan kom eu och sa att man ska ändra rekommendationen till 6 månader. och mvc och bvc tycker ju man ska amma så länge man bara orkar typ... anledningen till att man ändrade från 4 till6 månader är att man inte hade kunnat visa att det var någon fördel att börja med mat, utan man har visat att bebisar som helammas i 6 månader ändå får i sig det de behöver. däremot så är det ju ingen som har sagt nåt om att det är på nåt vis DÅLIGT att börja med mat tidigare. utan bara mest onödigt lixom... eftersom jag ändå kommer börja jobba så komemr vi ju missa kanske 1-2 amningar de dagarna jag jobbar även om jag abra jobbar halvdagar. så då får man ju vara beredd på att mjölken kanske avtar!

ted har 74 i bodys och helkroppsdressar, till och med 80 i 2 dressar. sedan har han 62 eller 68 i byxor, och 62 eller 68 i tröjor, fast 62 är lite korta i ärmarna på de vi har!

jag räknar med att ted kommer kunna ha 74 oh 80 rätt länge, men alla andra storlekar har han ju abra rusat förbi. babyskyddet har ju varit för litet i vöer en månad nu också, så det som skulle räcka 6-12 månader räckte i 2 månader alltså... *suck* han har så himla lång överkropp!!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008