• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Carinamamma84
    Svar på #2037
    Vad duktig Ted är alltså
    Du borde vara en stolt mamma till en sådan söt son
    Ja svälja kan dom efter ett tag.
    Har set på Amadeus att det är hur gott som hällst och att detta går att svälja maten perfekt han äter och mummsar i och ansiktet är fullt med mat ochså Haha
    Majsgröt Gillar han det???
    O Ebba Haha fy fy vad hon tyckte att det var vidrigt hon vände bort huvet varända gång jag kom med Majsvällingen//gröten..
  • jeng

pling, japp jag börjar jobba nånstans mellan 25 och 40% har inte riktigt bestämt mig ännu. ph kommer vara hemma 2 förmiddagar i veckan då jag är på jobbet. resten jobbar jag hemifrån då ted ändå sover, eller då ph är hemma och kan ta ted! och ph behöver inte ta ledigt från jobbet för att vara hemma heller, utan han kan också jobba ifatt! så det är en kanonbra lösning för oss!

de har till måndag på sig att se till att det finns jobb till mig... men jag har inte ens fått nåt möte med dom ännu!! hatar att de drar ut på allt. jaja jag får väl börja jobba nästa vecka ändå, för det lär ju ta 2 veckor typ bara att fixa fram dator, kopiera över filerna, uppdatera sig på allt som hänt osv. så då får man ju också bättre syn på vad som kan behöva göras osv!

• lille08

jucea: Oj, är Ted redan så stor att han vuxit ur babyskyddet?! W sitter fortfarande bra i sitt, men fy så TUNG han är att bära i det. Orkar inte många meter innan det känns som armen ska gå av!

• Pling84

jucea:jag tycker det är bra att du börjar jobba såklart! Jag skulle gärna göra det om några månader om jag hade ett jobb, ska börja söka i vår. Det är säkert inte alls dåligt att låta ungarna prova, bvc pratade om det som att han klarar sig utan problem på enbart bröstmjölk tills han är 6 månader så man behöver inte ge honom mat innan.

Jag har också funderat över babyskyddet, fattar inte alls hur det ska vara meningen att han ska kunna ha det i tre månader till!

• Carinamamma84

Ja detta är olika Pling84 med barnmat..Vissa Bvc tycker att man ska vänta att ge mat till dem.
    Medans vissa får börja att ge mat till dem.
    Hon förstod mig om att han inte blir mätt alls fast han får Nan2 det som är likom det kraftiga erättningen.
    Men han blir inte mätt
    Så idag ska jag koka potatis blanda i majs och sen potatis med ärtor mm detta är så roligt att göra att mixa ihop allt

Amadeus har Storlek 74/80 på Kläderna..
    74 är för litet nu på bennen och armarna snart
    Han har stor mage och långa ben.
    Storelk 80 håller nog 1 till 2 månader sen får jag gå över till nästa Storlek med honom.
    Medans boddysarna och kläderna i storlek 62/68 är förlänge sedans borta från skåpen och uppe i källaren
    Får säga Hejdå till dom ÅÅh fort går detta alltså.

• Carinamamma84

babyskyddet är liten hära med bennen är utanför Asg
    Och Babysittern har ni märkt något med att den är för liten Amadeus ben är 4cm utanför likom.
    Vet inte vad jag ska göra men jag har honom dära fortfarande.
    babyskyddet ska sälja den på Blocket och köpa en ny från Babylandet.

• jeng

carina, haha ja mat i hela ansiktet är det ju här också. han verkar inte direkt gilla majsgröten kanske, men inte att han har nåt emot det heller! vi får väl se, jag har äpplegröt också!

lille, japp... vi har fått ha spännena på högsta steget ända sen bb... så det var ju lite trist! han trivs ju så bra i det också, men förhoppningsvis så gör han väl det i nästa stol också! vi ahr önskat oss hjälp till det nu till teds välkomstfest, så efter festen blir det att jag åker och provar och köper! babyskyddet funkar väl ganska ok nu om jag tar av honom ytterkläder i bilen. annars är det skittrångt!!

pling, ja det ska bli så himla skönt att komma tillbaka till jobbet!!! det är underbart att vara hemma också, men vi bor i en helt ny stad, har lämnat alla vänenr och bekanta och släkt osv. mycket av den interaktionen man har med folk har ju varit på jobbet! så man känner sig lite lappsjuk här ute på landet nu när man inte jobbar!!! jag har ju dessutom varit hemma i ett år nu!! blev ju sjukskriven vid den här tiden förra året pga stress och utmattning... så därför känns det väl som att jag har varit hemma i en evighet, trots att inte så mycket av det är föräldraledighet lixom! jobbade ju lite i våras, men...

ang storlek, så har jag fattat det som att de ju inte stannar på en viss storlek, utan att runt 6 mån ålder så börjar de stanna upp så pass att de kan ha kläderna mycket längre perioder! och sedan vid 2 års ålder så har de kläderna i samma storlek kanske ett år om man inte köper sånt som sitter perfekt från början! har hört mig för hos vänner och bekanta och det verkar ha varit så för de flesta!

• jeng

så less på mitt jobb och mina chefer nu, iom att jag ska börja jobba nästa vecka och de inte ens hört av sig för att diskutera det ordentligt!!!! har ringt och ringt, men de är ju aldrig där, har mailat flera ggr också. och dessutom varit där på möten och sagt att jag vill diskutera det! nu mailar jag bara och säger att på tisdag börjar jag jobba, och eftersom ni inte har hört av er så utgår jag ifrån att mitt förslag är OK! det är ju fan itne mitt jobb att lösa alla problem åt dom!

• Carinamamma84

Äppelgröt Gott Gott
    Hur gammal är din Tjockis Ted Hna ser så rund och go ut precis som Amadeus Hehe
    Viken mån är Äppelgröten???Komer inte ihåg längre dumma jag Haha..

Ja kläder Hmm Ebba är 108cm typ lite längre och väger idag 19kg.
    Hon har kläder från 104 och går ibland till 110 hon har haft 104 i ½år.

• Vilda Tiger

Hejhej
    Trist väder, men vi har varit och fikat hos Marcus föräldrar. Trött nu.

Pling
    Trist med gräl. Det har varit en del sånt här med i perioder. Bättre nu, dock.

Heidi
    Egentid behöver man. Marcus är super på att roa Lyckeli så jag får mkt egentid. Han är ju hemma så mkt med. Nu jobbar han inte på två veckor.

Jucea
    Trist att cheferna inte hör av sig! Dåligt. Bra att du tar saker i egna händer.

Älskade Lyckeli kom 080722
Svar på tråden Augustibebisar 2008