• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Carinamamma84

Stå på bennen gör Amadeus med med raka ben Bvc så det idag och sa att han är en duktig kille
    Sen att han har med stadig huvud men det hade han samma dygn han kom ut från magen min Det tycket alla Bm och läkare att Gud vad duktig kille du har som är så stark och stor av sig
    Alla barn är olika snabba av sig
    Så jag har aldrig behöft att hålla i hans huvud alls.

• Carinamamma84

Jag ska försöka ta det lugt men inte är det lätt han börjar skrika slänga talrikar eller det han får tag på likom
    Denna mannen har låg stupin eller vad man nu säger det!!
    Jag vill inte bli slagen igen..
    Och vi som fick reda på att om han ville bli Ebbas pappa så skulle vi Gifta oss först innan han får skriva på papprena
    Jag ska nog skita i det jag ska nog glömma att detta kommer att hända.
    Hna kan lika järna vara Otrogen om han nu vill varför ska han leka med mig för

• jeng

ikväll har jag tapetserat garderoben på insidan, så ikväll (eller troligtvis imorrn, för vi ska äta middag nu och se tv) så ska vi sätta upp inredningen så man kan börja städa undan grejer!! FYYYYYY vad skönt! egentligen ska det målas och sättas upp taklister i garderoben också, men det är en sån där grej som faktiskt kan vänta! ja golvlister ska ju också dit! det är ju lätt att sätta dit i efterhand lixom, och det viktigaste nu öär ju faktiskt att få ordning tills vi ska försöka få in 54 pers på vår nedervåning! vi lär behöva varenda lite kvadrat!!! hahah

något som är UNDERBART är iaf att ph har lyssnat på mig äntligen, och gått med på (eller själv föreslagit) att vi ska ta bort skrivbordet som han har i biblioteket! vi har ju bärbara datorer så jobba kan man ju göra var som helst! in i biblioteket ska senare ett piano, men jag har inte hittat det rätta ännu! och ja, tapetseras ska det också när jag hittar en snygg tapet som passar ihop med resten av rummen. ELLER så gör jag nåt tokigt och sätter den supersnygga halltapeten där inne också... why not?

• Hallonsocka

M är jätte bångstyrig och står "själv" om man håller balansen åt henne under armarna sittande drar hon inte upp sig till och hon har inte vänt sig Men hon är på g :-P hon får sig till sidorna och behöver bara flippa över, men gör det istället tillbaka till rygg! Vi har henne inte så ofta på mage men då hon ligger så är hon också på g till rygg

• Hallonsocka

Carina: Jag är också väldigt anti porr och skulle bli fruktansvärt besviken om jag fick veta att A kollade det just eftersom vi pratat om det och han sagt att han inte har något behov av att titta på det. Nej urk för porr för min del det får vi skapa själva (HAHAHA säger hon som ännu inte debuterat efter förlossningen )

• Hallonsocka

Carina: Jag är också väldigt anti porr och skulle bli fruktansvärt besviken om jag fick veta att A kollade det just eftersom vi pratat om det och han sagt att han inte har något behov av att titta på det. Nej urk för porr för min del det får vi skapa själva (HAHAHA säger hon som ännu inte debuterat efter förlossningen )

• Hallonsocka

M är jätte bångstyrig och står "själv" om man håller balansen åt henne under armarna sittande drar hon inte upp sig till och hon har inte vänt sig Men hon är på g :-P hon får sig till sidorna och behöver bara flippa över, men gör det istället tillbaka till rygg! Vi har henne inte så ofta på mage men då hon ligger så är hon också på g till rygg

• Hallonsocka

Men guuu så konstigt det blev med mina inlägg :-P

• Carinamamma84

Hallon vet du vad Haha jag ska börja strejka från och med nu!!
    Ingen sex alls.
    Ska se vad han säger då.

• Mareldsbarn

Go kväll tjejer!

Pling; Min Julia är född den 25:e så våra barn ligger ju rätt tätt om varandra Julia älskar att stå på min mage när jag sitter i soffan med knäna "uppåt". Då lutar hon sig mot mina lår och suger som sjutton på mina knän Samtidigt som hon studerar omvärlden emellanåt. Julia har inte heller vänt sig. Det är tydligen mer vanligt att dom börjar vända sig från mage till rygg, betydligt mycket enklare vad jag har hört och jag är rätt dålig på att lägga damen på mage. D lägger Julia oftare på mage så hon får öva både nacken och även krypbiten (nej klart hon inte kan krypa än och givetvis är det långt kvar till dess men hon gillar det på nått vis). Hon har däremot börjat mer och mer att vända sig åt sidan men sen händer det inget mer och detta gör hon då hon ligger på rygg.

VT; Vilken härlig känsla det är när ens barn gör något nytt. Det är så häftigt rent ut sagt att se hur de utvecklas och lyckas lära sig nya saker!

Carina; Vad trist att din sambo ljög för dig. Hoppas ni ändå kan prata med varandra om saken och att du kan berätta hur du känner dig. Förstår om du blir sårad när du har sagt att det gör dig ledsen och han tittar och sedan ljuger för dig.

Imorn ska jag och D gå och se BONDfilmen på eftermiddagen. D´s föräldrar ska passa Julia i 2 timmar. Vi väljer eftermiddagen just för att Julia har sin bästa tid då så jag tror det blir bäst. På kvällen ska jag över till en tjejkompis och dricka goa drinkar.

Svar på tråden Augustibebisar 2008