• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • MissHellen

Nu är elektriken här (R´s bror ) han håller på koppla in lampor till våran nygjorda ramp i taket o en lampa till ena köksfönstret Dessutom hade R köpt list påväg till jobbet, så de kanske blir klart innan söndag ändå (då kommer familjen o firar mej) Woho!
    Köksluckorna står hemma oxå Woho igen! Dock passar inte gångjärnen, så R skulle trixa till de.. Hoppas vi får dit dom innan söndag

Elton somna precis! Woho ännu en gång till! Han som inte bruka somna nu, utan somnar när pappa R kommer hem. Jag känner mej så himla stolt över mej själv just nu Humöret o självförtroendet är på topp just nu! Dock sover han ju inte för natten, men då är han iaf inte lika gnällig när han är vaken i kväll

Jag ska kika lite på tv innan jag ger Marcus (R´s bror) kaffe när han är klar

Vad har alla andra för sej i kväll då?

• MissHellen

Haha, nu var inte självförtroendet på topp längre! Han vakna nu, sov kanske 10 min.. Hua

• Vilda Tiger

Carina
    Jag känner igen mig i dig! Lyckeli har tagit bröstet tre-fyra gånger och sugit några minuter varje gång. Och jag har de gångerna varit så lycklig att jag grinat! Åh, vilken känsla... Det är ju mysigt att flaskmata med, och vi har fått till jättemysiga rutiner med det. Men det är ändå något visst med att amma, kan jag tänka mig. Man vill ha det man inte kan få, eller hur. Många av de andra tjejerna här inne kanske är lite avis på dig och mig som kan överlåta matningen åt våra män ibland. Marcus tar ju varannan natt, t.ex. Så det finns fördelar för oss med!

• Hallonsocka

Oj vad jag märker att jag inte var inne här ordentligt Massa att läsa ikapp, nu är svärmor och L på kiosken, A är på nån firmafest/middag, M ligger och sover i sängen.

Jucea: Fy så tråkigt att Silas är bortsprungen :-/ Särskilt som ni fick upp hoppet efter veterinärbesöket.

Saliva: Jag är lite som dig (vad gäller djur) är lite glad att min älskade kanin Ren han dö innan M kom, fy så hemsk det känns att säga, men tyvärr är det så. Vill inte ha djur nära M. Särskilt inte nu i början. Och vi som tänkte skaffa hund (är ju visserligen fortfarande något vi vill, men A vill MYCKET tidigare än miG :-P)

Pling! Länge sedan man såg ett inlägg från dig, vad roligt att du är "tillbaka". Vi har inte heller haft sex Haha och var ändå på efterkoll, ja när det nu var! Magen och brösten känner jag igen Här har M samma storlek som er, vilken månad är hon i ???! hhaha, jag har ingen aning, kanske omkring 12 där(?) baad mommy

Heidi: Fy vad jobbigt men pappa din men vad skönt att ni ska dit och hälsa på. OJ ja, det var verkligen stålmormor!!! Här tvättas det också ofta, helst varannan eller var tredje dag (vi har tyvärr inte lyxen att ha maskin i lägenheten dock )

Vad gäller det ni skriver om djur så är jag ju helnojig, Jag är ju allergiker mot både djur och vissa födoämnen och vi har sagt att vi inte vill ha djur i lägenheten nu då M är liten. Och därför har A:s föäldrar inte vart här så mycket eftersom de har hund som de inte kunnat lämna bort. Nu är ju dock svärmor här och på två veckor kommer svärfar. Men idag så kom A:s arbetskompis på besök MED hund utan förvarning. Jag låg och ammade i sovrummet och A var och höll på med nått på stan och Svärmor släppte in dem. Sedan kom jag ut och såg inte hunden genast och då jag gjorde det blev jag bara ställd. Jag gick med M till svärmor som satt i köket och hon gick med M in i L:s rum. Ja, jag stod och pratade med dem men hade blivit så förvånad över att hunden var där att jag itne sade något (duuuuum som jag var) utan försökte istället få ut dem. Jag sade tillslut att jag hade tvättstuga och måste ner (vilket var sant men inte direkt hade jag bråttom) men ja de gick och jag plockade fram damsugare och damsög och svabbade golven... M hade inte reagerat alls på hunden men på mig började det klia Haha, troligtvis inte av allergi (eftersom det ligger latent hos mig) utan pga stressen HOHOHO, nojjiga förstagångsmamman!

Vad gäller fyllisar till män så hoppas jag att A sköter sig, men gör han det inte så kommer vi säkerligen gräla Det har vi ännu lyckligtvis inte gjort mer än vanligt Det har utifrån M varit riktigt smidigt och grälfritt faktiskt (peppar peppar).

• goshheidi

Carina och VT, ja det är vi nog avundsjuka på. I alla fall jag är det som har så täta amningar. Men har oxo svårt att be P stiga upp mitt i natten o gå o värma upp mjölksom finns i frysen. På nåt sätt känner jag att det inte riktigt är rättvist - åtminstone inte in i veckorna. Då är det mycket lättare att jag matar honom som inte behöver stiga upp kl 6 på morgonen. är ju tröttsamt men jag får ju sova mitt på dan istället. D  kan inte P göra på jobbet...

• Vilda Tiger

Heidi Klart jag förstår att det känns lite fånigt att P skulle gå upp och värma mjölk när det finns klart där i tutten. Hallon Haha! Ja liiiiite hysteriskt enligt mig. Men du är söt!

• Carinamamma84

Vilda Tiger

Så är det att man vill ha det man inte kan tyvärr.
    Precis så att amma ger kontakt med mamman och barnet,medans Ersättning ger kontakt med mamma&pappa + barnet får ha båda två som ger mat.
    Sambon ger ju Amadeus mat när jag t.ex. lagar mat eller städar.
    Dom blir ju glada att dom får hjälpa till och kan.
    Medans ammningen ÅÅÅh det mysigaste som finns Herregud skulle kunna göra vad som hällst att få känna värmen och se en ta bröstet och kolla djupt in i Ögonen på Mamman.
    Med man får en sådan Ögonkontakt med att ge flaska men det är något som fattas eller så är det jag som aldrig har fått ge bröst.

Det är precis så jag känner med Förlossningen jag gråter varje gång jag ser någon födda barn på kanal 3 Sjukhuset som igår,när en ungt par skulle bli föräldrar för första gången.
    ÅÅh jag är skänslig Haha undrar om man är gravid alltså
    Sen så gråter jag när jag ser reklamen happy barthe Hmmm när dom sjunger..
    Ja ska komma till saken.
    När jag såg bilderna på jucea när hon hade fött Ted och han låg i sin mammas famn Sååååå underbart jag bara grätt av lycka att få se ett sådant fint upplevelse..Ni är GRYMMA att ni har fått födda era barn ett sådant fint kännsla en dag man aldrig glömmer

• jeng

åååh carina vad gullig du är! jag det var en otrolig upplevelse!!!

• Vilda Tiger

tjohoo! Lyckeli vände sig helt från rygg till mage för första gången nu!

• Carinamamma84

Stort grattis stolta mamma till en fin Tjej

Svar på tråden Augustibebisar 2008