Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

salvia
    Det låter som drömbostäder! Kul att gå och titta på hus, tycker jag. Lyckeli och jag gjorde detsamma imorse. Synd att räknaren inte funkar, sån var min gamla med. Köpte en ny och den missar inte ett steg! Men det går ju lika bra att använda Amelies omräkningslista!

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

LinaS: ÅHHHH! Vilken fin hostoria! Jag är såååå avis, skulle också vilja föda hemma. Ville gjort det denna gång men M ville INTE pga min diabetes. Och jag förstår ju vad han menar. Plus att diab-barn ofta behöver lite tillmatning de första timmarna. Sedan är jag rätt glad att jag fick min bedövning. Men det vore så coolt!

• Vilda Tiger

Bara jag som är ensam hemma ikväll? Och nu har Lyckeli somnat för natten. Vad ska jag göra då?

• Vilda Tiger

Suss
    Nä, man stannar liksom upp och vet inte vart man ska ta vägen. M jobbar, annars brukar vi ju ha några timmar tillsammans nu på kvällen. Det får bli tidigt i säng för mig - har en känsla av att L kommer att vakna tidigt imorgon.

• Vilda Tiger

Salvia
    ja, det finns mkt fina hus här. Men vi bor liksom du, i ett radhusområde, fast det egentligen är lägenheter. Det ser ut som små radhus nästan. Och jag gillar verkligen att bo så här! Skulle  nog inte palla att behöva hemmafixa och ha mig. Är mer läsabokisoffan-människan.

Mareld
    Klar Julia charmar! Vem som helst smälter väl för den ungen, kan jag tänka mig!

Lyckeli hade en SUPERnatt! Somnade halv nio. Nattamat halv sex. Morgon kl åtta. Åh, min fina bebis! Nu är jag utvilad och pigg. Vi ska snart äta frukost, jag o hon, och sedan blir det en skön promenad i kylan. Det ligger rimfrost och himlen är blå och fin. Vilket vackert väder! Ahhhh.....

• Vilda Tiger

zitrus
    Men va säger du! Igen! Fy va hemskt...

Jucea
    Haha! Stimuli till tusen med fem miljoner leksaker på en och samma stång.

En timmas promenad senare var både jag och Lyckeliten hungriga. Hon har just ätit och jag ska ta mig en tidig lunch. Har kvar tomatsoppa sedan igår kväll. Mums!

• Vilda Tiger

KAOL: Jamen så mkt som jag gått nu de senaste dagarna lär jag INTE göra annars. M har ju jobbat hela helgen så jag har inte gjort annat än att promenera och baka. Eller jo, jag dammsög lite idag. Men annars lär jag få kämpa lite för att komma upp i tio tusen steg. SNART: Bra att ditt knep funkar iaf. Trist att inte ha brallor att komma i. Jag har iaf tre par jag kan ha nu. Fast ett par är trekvartsjeans... det är tjocka knäsockar som gäller under då jag har dem. JUCEA: Kan inte tremånaderskrisen hålla i sig några v då? Man ska ju utgå ifrån bf och då borde Ted och Lyckeli ligga nära varandra i faserna. Och Lyckeli har varit jättemammig i tre-fyra dagar nu. Idag var det extremt. Marcus bror fick hålla henne i typ två minuter, sedan var det JÄTTEdarr på underläppen och sedan riktig gråt. Min bebis... Det blev snabbt byte till mamma, in med napp och sedan blev det bättre. Och så gillar hon inte ALLS att vara någon annanstans än hemma. Idag hos Marcus föräldrar var det inte roligt för fem öre. Hon tog en tupplur där men då hon vaknade var hon ledsen hela tiden fram tills vi kom hem igen. Dåååå suckade hon nöjt och smilade upp sig mot mamma. Busunge!

• Vilda Tiger

Suss: Vad heter ert sele? Jag har ju en gammal bb till Lyckeli men jag tycker den säckar lite i ryggen. Får fylla ut med en tunn filt och har funderat på att hitta en bättre på blocket.

• Vilda Tiger

Suss: Tack! Jag har funderat på vad man ska göra när Lyckeli växer ut den vi har. Hennes huvud går nämligen redan lite ovanför stödet där bak. Och man kan inte ändra selen efter hur tjockt barnet är ut från kroppen, om du fattar hur jag menar. Så snart får vi ändå skaffa en större modell och jag bär henne gärna länge till i sele!

• Vilda Tiger

har googlat lite på ergo och manduca. Känner mig som en skurk som haft bb till Lyckeli Men jag ska prata med m imorgon så han får va med och välja vilken vi ska köpa. Tror det blir en ergo, de fanns ekologiska.

Svar på tråden Augustibebisar 2008