Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Lille
    Ja, W är en knubbig sötbebis!

Heidi
    Hoppas ni har lyckats markera att det INTe är okej att ta befälet över andras barn sådär. Jag har mkt mer respekt för att andra vill vissa saker för sitt barn sedan jag fick barn själv. Man ska inte gå emot föräldrarna, så länge de behandlar barnet bra (alltså inte slår eller liknande). Jag förstår din ilska precis! Synd på håret, att du inte blev riktigt nöjd. Men kanske bleknar det lite efter några tvättar?

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

MissH
    Nä, det går bra. Du ska bra vara noga med att inte blanda mjölk från olika dagar innan du fryser in den.

Amelie
    Jag har inte sjalen så mkt längre. Selen är så enkel. Dock har jag en BB, och de ska ju inte va de bästa direkt. MEN Lyckeli sotter så gott i den och verkar nöjd, så vi kör på den ett tag till. Har ej testat en sån du visade.

• Vilda Tiger

MissH
    Jag har för mig att den kan bli sån där utan att det är nån fara... men jag vågar inte lova.

• Vilda Tiger

lille
    Jättefint kort! Det där snirkliga du har vid hans ansikte tycker jag ska vara kvar, och iaf några blommor. Du är så duktig!

Carina
    Jag kan nog känna att föräldrarna båda två ska få va med och bestämma om ifall barnet ska döpas eller inte. Det  känns inte ritkigt snällt att gå emot pappan så... Men om han tycker det kvittar så klart du ska döpa. Jag är själv döpt och Marcus med, men vi vill inte att Lyckeli ska sväras in i den kristna tron. Jag kan INTE så framför prästen och säga JA när han frågar om jag vill att Lyckeli ska växa upp med kristna värderingar. Det vill jag inte.

Linn
    bra läkare! Så gjorde vår med.

Jucea

Hur mkt han vägde, vilken veckodag han kom, vilket veckodag ni kom hem från bb, hur lång han var, vad bm hette, hur gammal han var när första leendet kom. Du kan ju ha svarsalternativ.

• Vilda Tiger

Lilla
    HAHAHAA, sicket sött kort då Isa har somnat i gymet!

Suss
    Du är alltid välkommen hit, vet du väl! Oavsett om det blir en gång o dagen eller en gång i veckan. Jisses, man har ju olika mkt olika perioder i livet. En annan gång är det jag som är borta en vecka eller två. Livet utanför fl får ju gå före.

• Vilda Tiger

BV
    Ojoj! Du har missat en del. Det där har vi talat om flera ggr redan.

• Vilda Tiger

wiem
    Där jag gick kunde man testa för urinvägsinfektion. Försök att inte kissa på fyra timmar innan, eller om du kissar i ett rör på morgonen - förvara det i kyl. Max en halvitmma i rumstemperatur får det ha varit när bm får det. Usch, hoppas du slipper det där, jag får lätt uvi och avskyr det! Drick mycket citronvatten!

• Vilda Tiger

Carina
    Vi hade ju namfest för Lyckeli i helgen och det tycker jag var ett bra alternativ. Man kan ju ha faddrar och hela köret fast utan kyrka.

• Vilda Tiger

LinaS
    Vilken fin bild! Gillar Eliott att rida och träffa djur?

Carina
    Vi hade smörgåsar, frukt och grönsaker först. Sedan äpplekaka med vaniljsås. Vi hade en frågatävling med frågor om Lyckeli och hennes nam, av typen "Vilken veckodag föddes Lyckeli, När har Ingrid namnsdag, vad var gudinnan Astrea gudinna över, vem körde in Tina till bb" osv. Sedan hade vi gömt godispåsar som barnen fick leta upp, och vi hade en gästbok som alla fick skriva i. Det blev jättelyckat! Kanske ni kan ha något liknande? Vi hade inte präst alls, utan höll i det själva.

Lille

Jag tyckte också det första alternativet var finast. Och jag gillade att det var blommor, så ta inte bort alla!

Hemma från massagen igen. Babymassagen, alltså... Fick ju själv presentkort på bl.a. massage när jag fyllde och ska se till att använda det presentkortet snart! Gud va gott... Vi har just ätit och jag köpte faktiskt med mig godis hem idag. Kände mig lite sugen och då kan jag gott unna mig några bitar. Äter inte alls som förr längre, då jag kunde ta en hel påse själv. Nu räcker det med några bitar.

• Vilda Tiger

jucea
    Äh! Olika saker funkar för olika människor! Va kul att du gillade att va tillbaka på jobbet, det betyder ju att du har ett bra jobb.

Svar på tråden Augustibebisar 2008