Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Jucea
    jag ska se till att påminna dig så det blir en vana!

Ja, när det är folk runt så sitter Lyckeli i mitt knä och bara tittar med stora ögon. Då kan hon glömma att hon är kinkig, så det är tydligen jättejätteintressant att titta på folk, men allra roligast är att se på andra barn! Syrrans yngsta, Teo, drygt ett år, blev rejält blängd på imorse innan de åkte hem. Och hon är tyst då också, som du säger. Med oss pratar hon mycket, mer för varje dag. Men enligt vår bibel så står det ju att tolvveckorsfasen innebär att de kan bli blyga för främlingar och vilja ha mer mammaochpappakontakt än tidigare.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

Heidi
    Låter bra att ha lite till, tror jag. Det kan nog behövas, kanske. Sedan beror det ju på om det är jobbigare att dicka från flaska än att amma... de kanske inte orkar hålla på lika länge, menar jag. Jag vet inte... Va kul att komma iväg till frissan! Det skulle jag behöva med. Tonade dock håret i förrgår iaf.

• Vilda Tiger

Ja, helgen har verkligen varit lugn här! Vi käkade middag hos Ms föräldrar och sedan blev det en promenad på en halvtimma när vi kom hem. Nu är resten av kvällen lugn. Marcus och Lyckeli ligger och sjunger "en kulen natt" på golvet här intill och snart ska vi börja förbereda nattningen. Märker ni andra av att de har blivit trötta tidigare ikväll pga vintertiden?

• Vilda Tiger

>Lille
    S? Du menar väl A? Haha, jamen det ÄR ju så där bebisar ofta ser ut!

• Vilda Tiger

Lille
    Om du känner att det är ett steg framåt att du och Ws pappa ska ge förhållandet en ny chans så säger jag GRATTIS! Himla kul att man kan hitta tillbaka så, och om du mår bra är vi glada.

Heidi
    jag tycker  INTE att du reagerade för mkt, jag hade blivit vansinnig! Mest för att folk tar sig friheter att mata mitt barn, och det här har vi haft MYCKET diskussioner om här, eftersom Lyckeli kommer att äta vegetariskt tills hon är stor nog att välja själv. (Typ skolålder.) Och det kommer finnas folk som ska ge "det stackars barnet" lite korv så att det får smaka, det är jag övertygad om! Men det får de inte, det är jag och m som är ansvariga för henne och då ska andra respektera det. Punkt.

Salvia
    Jättesöt liten Beata!

mareld
    Tack! ja, det var en superbra dag.

God natt!

• Vilda Tiger

Mareld
    Det låter mysigt! Barn kan förena de mest udda människor. Åh, gummistövlar behöver jag med. Ska se till att skaffa det snart. Värdelöst att gå med gympadojs när det pissregnar som det gjort det senaste.

Lille
    Spännande att se vad han väger! Lyckeli vägde 6020 i torsdags, 61 lång. Tror du att W väger mer?

Heidi
    Åh, låt oss se resultatet sedan!

Hörrni, det var BARA jag som visade magen igår i fotoleken!

• Vilda Tiger

Snart
    Haha! Nä, man måste inte visa den om man inte vill. Jag gillar INTE att visa upp min mage annars men ni som vet hur jag kämpar med vikten kan få se, för jag är rätt stolt över att ha gått ner såpass bra ändå. Min mage är fortfarande mjuk och fettig, men det har den alltid varit så det stör mig inte alls. Det är sådan jag är skapt. Men det ska bli kul att komma några gamla kläder snart. Ja, du kan lämna tillbaka i vilken Lindex som helst.

Jucea
    Vi lär också börja med smakisar vid fyra månaders ålder. Är alldeles för nyfiken på att se hur L reagarar för att kunna vänta längre. MEN jag ska bara "varna" dig lite... Om man börjar med frukt och söta saker så är det risk att Teda inte vill ha annat än söta saker sedan. Många rekommenderar ju att man startar med potatis, ärtor och sånt, och tar söta pureer först när barnet tar det andra. Och så tar det ofta en v innan barnet vant sig vid en ny smak, så kämpa med en liten sked varje dag i en v och se om han gillar det mer och mer.

kaOl
    ÅHHHHH! Kan vi få en litet förhandstitt? Eller vill du vänta tills du har gift dig, så får vi se klänningen sedan? Gud va fin du kommer att vara och känna dig! *Minns känslan och drömmer mig tillbaka lite*

• Vilda Tiger

Salvia
    Ja, jag känner igen dikten! Tage Danielsson skrev mkt bra. ÄLSKAR hans text om sannolikhet!

Svar på tråden Augustibebisar 2008