Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

39,1  har hon nu. Kan det vara tredagarsfeber? Någon som har barn som har haft det?

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

lilla Tack för rådet. Hon har 38.1 nu och vi ska se om hon kan somna för natten snart. Om inte får vi ge en alvedon så hon kommer till ro. Jag börjar också känna mig krass. Hängig, ont i nacke och axlar och i huvudet. Så jag lär väl ligga och vara dassig imorgon, jag. Hoppas att det är en endagsgrej.

• Vilda Tiger

Marcus fick ett örnott som det stod PAPPA på av Lyckeli imorse.

Min bebis vaknade feberfri imorse!! Vi ringde sjukvårdsupplysningen igår och de sa att man helst ska avvakta och se om febern försvinner av sig själv, då det är bäst. Och vi lät henne sova utan att få alvedon inatt. Och så vaknade hon feberfri och jätteglad! Haha, kvart över sex... Men M fick gå upp och ta henne för idag är det min "tur" att vara sjuk och jättehängig.

• Vilda Tiger

LinaS
    Attan va söt han är, Sam!

Carina
    Hm, det låter ju bra att mannagrynsgröt funkar så bra. MEN du behöver nog inte salta den... man ska ju helst undvika salt då deras små njurar inte klarar det riktigt har lärt mig. Funkade det med komjölk för Ebba så tidigt? Här säger de att man ska undvika komjölk första året, men det kanske är olika på olika bvc?

Hallon

Jobbigt när allt hopar sig så, på en gång. Men du gjorde rätt! Bebis går först. Punkt.

Alldeles för lite rulljans här inne nu för tiden, tycker jag. Jag har suttit och läst igenom gamla trådar lite (för några dagar sedan) och minns tillbaka. Jädrans va vi skrev där ett tag!

• Vilda Tiger

Salvia
    Gott att Beata funkade så bra på festen! Vad tycker du är största fördelen med Mac jämfört med pc då? Har noll koll... Men vi ska köpa ny dator om något år.

• Vilda Tiger

lilla
    Så tänker jag med, att febern är där av en anledning och att kroppen helst ska ta hand om den med.

• Vilda Tiger

carina
    Anledningen är väl att många små barn är lite allergiska mot koproteinet... Men inte alla, och Ebba var det ju uppenbarligen inte! Så det var ju skönt att det funkade. Dock håller jag inte med dig om saltet, det tror jag inte är bra för så små barn. Men man bestämmer ju själv över sitt barn.

• Vilda Tiger

Gomorron!
    Halv sju var det tydligen dags att gå upp här... Jag berättade för Lyckeliten att man minsann inte har för vana att gå upp så tidigt i det här hushållet, men det sket hon fullständigt i. Så det vara att starta dagen. Efter någon timma uppe började trollet bli trött igen, så jag skulle ge henne frukost så hon kunde somna om. Nähä! Det gick INTE! Fy va arg hon va! Jag la henne i vaggan, satte på dammsugaren och gick och bakade en kaka istället (ska få besök av en vän idag). Lyckeli gillar dammsugaren så hon låg och filosoferade och glodde i taket. Sedan gick det minsann bra att äta frukost och somna.

Här är det kulingvindar och ösregn. Hoppas ni har det bättre med vädret hos er...

• Vilda Tiger

KaOl
    Nä FY för att dra sig ut i det här rusket... Brrr! Jag har också för mig att det är okej att ha mjölk i mat men inte som dryck nu när du säger det. Men är det inte laktosen man ska undvika då? Jag tror den är bortplockad ur ersättningen. Men jag vet inte säkert.

Snart
    Stackars mamsen... Skulle hon ha ordnat och haft med sig mat till kalaset efteråt? Förstår att du tycker att syrrorna kunde ha ringt.

Svar på tråden Augustibebisar 2008