Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Fars dag... Oj då, är den i antågande... Hm, det blir kanske en liten dikt från Lyckli till Marcus. Och så "signerar" jag med hennes hand. Vad använder man för färg till sånt?
    Vi brukar inte köpa saker till varandra så ofta, utan kör på Amelies stil, att ge upplevelser. Konsertbiljetter, en middag på restaurang, ett biobesök. Vi är inte såna slåpåstort-are direkt.

Ahhhh! Underbart väder, men det blåser lite kallt. Vi kom just in från en promenad på en timma och en kvart. För en gång skull vaknade inte L av att vi kom innanför dörren, utan jag kunde lägga ner henne på sängen. Där ligger hon än. Måste bli svettigt med två par brallor och en huvjacka. Jag fick lirkat av de bautastora termo"skorna" (mjuka, mer som tossor) och vantarna iaf.

Jucea
    Åh, så han sover inte mer än så. Vilken vaken bebis! Lyckeli har oftast iaf tre entimmespass då hon sover på dagen. Hon är vaken mellan 1.5 och 2 timmar åt stötet, sedan måste hon få en tupoplur. Oftast sover hon ett längre pass något nång på dagen också, mellan 1.5 och 3 timmar. Det är dock inte varje dag.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

KaOl
    Åh, sicken vacker brud du är!

Skulle köpa babygym idag. Tjena... Först Barnenes hus, sedan Babyproffsen, Toys r us, Maxi, Coop Forum. Slut ÖVERALLT! Jag vill ju ha ett sånt som står löst, inte med mjuk liggdel som sitter fast. Jaja, vi får väl göra stan (Göteborg) nån dag och leta där.

Men hörrni. Era bebisar är ju jättesöta hela högen. Verkligen! Men allra sötast är min Lyckeli ändå.

• Vilda Tiger

Snart
    Ja, klart 23 är mkt bättre än 05 att få natt!

Lille
    Hoppas W somnade till slut! Här har det inte varit så, Lyckeli är aptrött vid halv nio och somnar alltid innan halv tio, så jag har inte ngt att klaga på vad gäller det. Hoppas kvällen idag blir bättre!

Mareld och KaOl

Jaså, ni verkar ha gått om mig båda två vad gäller mängden promenader! Duktiga är ni! Man jag ska minsann gå till babysimmet och tillbaka idag. Minst en och en halv timma blir det.

Nu - frukost!

• Vilda Tiger

Lille
    Fem Fingrar, av Peter LeMarc, är jättefin! Annars funkar ju typ Idas Sommarvisa kanske, men så kan de sjunga nån lite rolig låt, so "upp och ner" av Astrid Lindgren. Kul att de ska sjunga! Jag behöver med de där egna stunderna då Lyckeli sover. Och så har jag ju M hemma så jag känner att jag får så mkt egentid jag vill. Vi snarare slåss om att få mata och byta blöja.

Heidi

Jag känner igen det där! Tur att du får lite hjälp. Och du - ingen kommer att se om du sopar in lite skit under sängen! De är där för att fira Felix, eller hur.

Lilla

Hahaha! Jag vill också ha en sån sportbh för röven! Det behöver jag!  

• Vilda Tiger

Hallon Men funkar det kanske bättre att L ligger intill henne på golvet? Eller att hon går runt med M? Lyckeli är mkt mindre tolerant då man sitter still med henne. Går man runt skiter hon i princip i vem det är som bär henne, för då händer det ändå massa annat. Nu var inte frågan ställd till mig då jag inte har bonusbarn, men jag tog mig friheten att gör ett inlägg om det ändå.

• Vilda Tiger

Salvia Åh, rena idyllen hemma hos er då! Härligt att alla barn har lov lite då och då, som lärare hinner man märka av sitt vanliga liv de tillfällena. Mareld Ja, det kan du. Tampongfrågan är jag inne på nu, alltså. Jag har det vid mens nu och som LinaS säger så kan du ju ha sex, så det måste ju gå bra med tampong då! Va mysigt det låter med tända ljus och allt. Hihi, bra att jag får er att röra på rövarna lite. Själv har jag fått till 90 minuter promenad idag - till och från babysimmet. Suss Åh, inte ofta det händer att de sover samtidigt, va?! Hoppas du har det bra och inte kör slut på dig. Kramar. KaOl Har du tänkt att sätta upp håret hos frissan eller själv? Hur vill du ha det? *görnyfiken* Hallon Ja, en annan variant där My och L ser varandra är ju om L sitter med benen framåt, uppåt så att fötterna är högre än rumpan. Så kan My ligga på hennes ben med ansiktet riktat på Linn, så att de ser varandra. Som Marelds skriver att hon sitter med Julia, fast Linns ben räcker väl inte till att hon bara kan böja på knäna. (Fasen, det gör knappt mina, bara om Lyckeli sitter med rumpan mot min mage och benen upp på bröstet på mig.) Fattar du hur jag menar? Då kan hon hålla Mys händer med, och guppa med benen så det rör lite på sig. ¨ Min räknare är trasig, märkte jag, så jag får hänga på med tid istället. Kan man inte ha både steg OCH tid man promenerar? Så jag kan vara med... Två olika tävligar? Det är väl bara att vi räkar ihop hemma veckovis och så skriver vi den sammalagda tiden och antal steg varje t.ex måndag. Ska jag fixa en tråd till det och lägga in i favoriterna? Så gör man bara en lista där man kopierar in sina egna resultat varje vecka, som vi gjorde med bf-tråden. Är jag begriplig? Eller låter det som svammel bara?

• Vilda Tiger

AMEEEEN! Jag som haft mellanrum så länge!!! GRRRR! Jaja, leta ni namn där inne, då har ni att göra... LINAS: Glömde skriva - kul att gå ut med vänner! I mitt tjejgäng har vi middag varje höst (jag fixar jämt) och det är nästa helg. Ska bli kul!

• Vilda Tiger

Äh, tordagar menar jag! Det är den dag jag räknar samman...

Svar på tråden Augustibebisar 2008