Augustibebisar 2008
lille
SUPERFINT! Ett mycket bra val! ![]()
lille
SUPERFINT! Ett mycket bra val! ![]()
Mareld Jag tror det där har att göra med faser... Lyckeli har haft några dagar då hon i princip har sovit heeela tiden. Vaknar, äter, är vaken en timma och somnar om. Men du och jag är ju också trötta vissa dagar, eller hur.
Bebisar måste ju funka likadant! Så bara hon mår bra och är glad så är det ingen fara. Lillprutten bara växer till sig. ![]()
Heidi
Här är nätterna bättre igen. Ett tag vaknade Lyckeli ofta, och var lite ledsen, men nu sover hon gott mellan 21 och 05, sedan halvgott fram till halv åtta. Då ligger hon och gnyr, vaknar då hon tappar natten (före fem tappar hon den men vaknar inte av det) och rör sig en del. Men jag får iaf ligga kvar i sängen en extra stund, och 05 hade ju varit liiiite tidigt att gå upp tycker jag.
Jobbigt med magen full med prutt... Har du testat massage? Dra fingrarna i samma rikting som tarmarna går. Alltså från barnets högra ljumske, upp till under revbenen, 90 grader till andra sidan, och ner till vänstra ljumsken, på samma sida som barnets hjärta. Då kan du pressa ut lite gaser för honom. Börja gärna med bara barnets vänstra sida, från revbenen och rakt ner, som ett I. Sedan som ett L, med start under revbenen från högra sidan, och sedan hela vägen, som ett kantigt U sett från barnets sida. Fattar du?
Godmorgon, förresten!
Idag ska det köpas ett babygym. Svärmor ska få passa Lyckeli någon timma ikväll medan jag och M åker iväg. Hon är överlycklig, svärmor alltså.
Annars är det baravarahemma-dag. Det har varit så mkt det sista och imorgon är det babysim igen, så jag tror Lyckeli hehöver bara vara hemma lite.
Åt lite godis igår, som jag sa. Kanske tio bitar. Men det var inte så gott, faktiskt...
Heidi
Lyckeli sover på rygg... Och innan hon somnar ligger hon och jobbar på flintisfläcken bak på huvudet, alltså vrider sig fram och tillbaka. Men de gånger hon redan sover då jag lägger ner henne lägger jag snuttefilten emot nappen så den trycks fast. Bra tips!
Snart
Ja, det är skitkul att se hur de utvecklas heeela tiden nu! Lyckeli vill bara sitta. Sitta, sitta, sitta. Ligga ner är bajs, förutom då hon ska sova, eller om det är en rolig leksak alldeles ovanför. Därför ska vi skaffa gym till henne idag. Får se om hon kan ligga ner lite då. ![]()
Amelie
Jag har en stegräknare men jag använder den inte.... Kan dock tänka mig att vara på en lite fin tävling.
Jag vete katten om jag hade åkt heller.
KaOl
GRATTIS! Åh, va du är duktig! ![]()
lilla
SHIT, 16 000! Bravo!
lilla
Ja, oftast är det så. Iaf för mig! Sedan går min kurva aldig rakt ner, utan ner ett kilo, upp ett halvt, ner ett och ett halvt, upp nästan ett osv. Man får se det mer långsiktigt. Vecka till vecka funkar inte för mig.
Jucea
Ja, nu rör jag mig ju inte annan än att promenera, jag tränar ju t.ex. inte friskis nu.
jucea
Sover han inte alls! :-O
lilla
Och att Isa vände sig redan! Det gör INTE Lyckeli än på långa vägar.