Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Jag köpte en Silva som bara räknar steg. Men jag kan ju lätt räkna om det till distans på egen hand då jag vet hur långa steg jag tar. Haha! Jamen sån är min gamla Silva! Den räknar bara var tredje steg, så det blir 30 när jag VET att jag har gått 100. Jag kontrollerar rätt ofta då och då under dagen. Ser vad den står på, går hundra steg och kollar igen. Sedan får den inte sitta för tight, tydligen. Satte den först på trosorna med byxorna över men det funkade inte. Men på byxorna gick det bra. Hoppas att ni får in en riktig slutspurt nu med tvättstugan! mareld Du får haka på när som helst, det vet du! Alla som vill får haka på. Nu ska jag sätta upp köksgardiner. Tjing!

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

Jucea Härligt att gå-tråden sporrar dig med! Jag tog just en kvällspromenix på egen hand medan Marcus gungade en mkt trött Lyckeli i sittern. Hon ska äta en gång till innan läggdags... iaf - jag gick 20 minuter till och är nu uppe i 11765! Känner mig taggad som attan att slå lillas summa på 16000 någon dag. Kvack JA! Köp en du med! Skoj att så många hänger på Amelies idé! Oj va långt vi ska gå innan jul. KaOl Ja, det hade ju varit bättre! Men min verkar funka bra i midjan. Har kollat flera ggr idag och den räknar verkligen ALLA steg, missar inte ett enda. Snart Hoppas du kan hoppa på imorgon då! Hihi... hjärtsnörp. Det ordet använder vi görmkt här hemma med. Jaha. Då var jag sporrad att strunta i den där biten äpplekaka jag skulle äta ikväll men vet inte vad jag ska ta istället. Ska handla under helgen så kylen är inte så full av alternativ. Har redan käkat en liten kanelbulle idag (bakade ju igår) så jag vill ta ngt nyttigt. Såg på omräkningssidan att man får gå över 6000 steg för att ta bort en delicatoboll. :-O Jag gillar att man kan kolla så, för då vet jag ju hur mkt jag ska gå då jag har gottat mig med ngt extra. Hm... Äpple och yoghurt blir det nog ikväll. Och en macka.

• Vilda Tiger

Luzor: Jamen självklart! Jag är smått insnöad på det här med energi och points och hela köret, då jag alltid har fått passa vikten noga men ändå varit rätt rund. (Var årets WW 2003). Klart man måste se till hela dygnets energiförbrukning, men grejen är den att jag går mest på känslan vad gäller maten, vilket verkar funka rätt bra då jag ju faktiskt går ner sakta men säkert. MEN då jag ändå gottar till det ibland känner jag mig bättre då jag vet ungefär hur mkt jag behöver promenera för att det inte ska visas på vågen alltför mkt. Sedan är det inte alltid kroppen är logisk heller. Jag kan kämpa som fan och inte ser man det på vågen. Andra veckor kör jag lite på måfå och så går jag ner några hg. Knepigt det där. Bara jag kommer i mina kläder igen så ska jag sluta väga mig. Fastnar lätt och jag vill inte att det ska bli en så stor del av mitt liv igen. Men att promenera är mkt bättre än att fastna i ett alltför strikt mat-tänk för mig.

• Vilda Tiger

Mareld
    Jag har hört fler berätta sånt där. Tror det har med faserna att göra. Den stora tremånaderskrisen är ju välkänd, och där är väl snart Julia? De blir mkt mer skeptiska till främlingar och de kan även reagera olika på olika familjemedlemmar. Här har jag märkt det liiiite, att L t.ex. äter bättre då jag har henne, men det är inte alls lika uttalat som hos er. Det kan säkert ha att göra med att du har varit mer med Julia än D det sista. Jag tycker att du hanterar det jättebra då du får henne på gott humör INNAN hon går från D till dig. En eloge till dig! Inte alla tänker så långt, tror jag...

Jucea
    DUKTIG!

God natt, brudar!

• Vilda Tiger

godmorgon. Här var det dags att gå upp halv sju. Lyckeli sov över 5målet och tyckte halv sju var en utmärkt tid att gå upp och äta frukost på. Och sedan var det ju inte snack o att somna om. Härlig lördag. Annars sover hon ju till halv åtta minst efter 5målet! Jaja, bara att gilla läget. Här är det frost ute så det är nog KALLT!

• Vilda Tiger

Hallon
    Låter som en bra kväll igår. VA! Tvättar ANDERS!!! Men... Hela min värld skakar, all trygghet spräcks och jag finner mig själv i ett vakum, där allt det jag trodde var verkligt bara yr omkring och skapar kaos... HJÄÄÄLP! Haha, gott för dig att slippa se maskinen idag då. Här har Lyckeli somnat om precis, och då är ju jag pigg, självklart. För en timma sedan ville jag bara att hon skulle bli trött igen så jag fick soooova lite till. Men jag ska inte klaga. Idag hoppar jag nog handlingen med svärfar, för jag vet inte om jag vill dra med mig Lyckeliten till affären. Får känna på det ett tag. Annars är det bara promenad med vän som står på schemat. M jobbar idag och imorgon.

• Vilda Tiger

Hallon
    Jamen just det ja... det är ju helg idag. Jag kanske går ner till Marcus föräldrar ikväll och hänger lite där. Beror på sockertoppen här hemma. Jag kan inte komma till vare sig pappas eller mormors och morfars grav, annars hade jag velat åka dit och prata lite. Tur att jag kan prata med dem härifrån med. Hur många syskon har du?

• Vilda Tiger

Tralalaaa... Bebis har ätit frukost två ggr och jag en gång. Nu bara jag väntar på att hon ska bli trött igen så jag kan ta en promenad med henne. Då somnar hon gott i selen. Men det dröjer nog en timma till.

• Vilda Tiger

Mareld Ja, det är supeväder ute! Kom just in från en lång promenad och man blir uppfriskad av att det nyper lite i kinderna. Förstår dock att du är mindre glad över att värmen inte infinner sig inomhus... Brr, hade det inte varit varmt och gott då jag kom in hade jag INTE gått ut! KaOl Åhhhh! Det var så KUL att planera bröllop, tycker jag! (Iaf 90 % av tiden, då man inte hade panik över att saker strulade eller att man inte kunde komma överens ) Och va gott att Måns sov så bra inatt. Jag satsar på natten som kommer istället. Hoppas Lyckeli gör det med...

• Vilda Tiger

Kvack Kul med lite fest och maskerad för barnen! Lana Va bra att det ger ngt att gå till psykologen, gumman! Skönt att få reda ut tankarna ibland, kan jag tänka. Jucea Ett fristående ett, ska kolla namnet sedan. Svärfar hittade det i en affär och köpte det till oss, för han var ju med då jag rände runt efter ett och visste då ungefär hurdant jag ville ha. Stackars Ted som hade så mkt prutt i magen inatt. Ja, det blev en promenix till här, med en vän till mig. Så nu får det vara bra för idag. Så fort Lyckeliten har somnat ska jag se om jag kan laga lite middag. Åt lunch förut idag så det blir ngt lätt. Funderar på soppa...

Svar på tråden Augustibebisar 2008