• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Rimfolina

jucea, ring facket och ställ en allmän fråga i alla fall, det borde de kunna svara på. Hoppas att allt ordnar sig! Du verkar vara en sån som inte ger sig i första taget!

MissH: Jag tycker att du gör rätt som testar med ersättning om du inte får sova mer än 3 timmar i taget. Jag skulle ha blivit galen för länge sen... Huvudsaken är inte att du helammar utan att ni båda mår helbra!

• jeng

carina, du skrev att amadeus skulle äta nåt skoj härom dagen. var det pasta och köttfärssås eller nåt... ja jag minns intehelt. iaf, då har du valt mat för en äldre ålder än från 4 månader eller? för idag fanns minsann inget "skoj" i butiken, bara potatis och broccoli eller fruktpure. Bara ville kolla..

• Amelie

VT: Jag förstår att du är orolig för M, hoppas att det inte är något att oroa sig för. Vad bra att han får undersöka hela sin kropp ganska fort. Håller tummarna.

Rimfolina: Vilken dansklubb är du med i?

Jucea: Är det så överjävligt att det är värt att böka med arbetsplatsen? Får du komma och gå som du vill och får lön under tiden? Hur mycket hade du tänkt jobba?

Suss: Är festen långt hemifrån? Kan din man komma dit så att du får amma ifall det inte löser sig med flaskan?

KaOl: Himmel, jag har glömt fota...

• jeng

amelie, de bad mig i princip gå hem o komma tillbaka tidigast i mars! ingen lön då såklart..

• jeng

bad mig... det var snällt skrivet...

i grund och botten så sa de åt mig att min vikarie har ju kontrakt till i juni, så om jag kommer tillbaka innan dess så ska jag ju veta väldigt väl att jag gör det skitjobbigt för dom!!!

• Lana

jucea; varför är du inte fackansluten? vad har hänt i dag?

• Vilda Tiger

Jucea
    Nääää, det blir mer och mer såpa över det hela... Jag tänkte först samma som Amelie, undrade ifall det var värt att bråka med dem. Du ska ju vara kvar ett tag, menar jag. Men så skrev du att de "bad dig" att gå hemma till mars och DET är ju inte okej! Jag visste inte att man har rätt att komma tillbaka en månad efter man säger till, men då det är så har du ju rätt att komma tillbaka nu. Och jag tycker de borde ha pratat med dig DIREKT då du hörde av dig till dem, för en månad sedan. Och FRÅGAT om du kunde gå hemma lite till, eller jobba 20 % eller så. Hoppas det ordnar sig...

Usch, har hemsk mensvärk idag. Nästan värt att bli gravid igen bara för att slippa den. Marcus påminde mig dock om att man har rätt mkt krämpor som gravid med. MEN då får man ju ngt för det!

Älskade Lyckeli kom 080722
  • jeng

Lana, Är inte fackansluten för att jag anser att jag kan tala för mig själv vad gäller lönefrågor osv. dessutom jobbar jag statligt, och då har man ju rätt bra trygghet automatiskt via personalavdelning osv.

Det som hände idag var just det som jag skrev här ovan. Jag åkte till jobbet igår och sa "idag börjar jag jobba" vilket fick fart på dem, så idag kallade de till ett planeringsmöte. Där sa de i princip åt mig att jag inte kan förvänta mig att komma tillbaka, och att de måste BE OM LOV hos mina vikarier ifall de kan släppa ifrån sig några arbetsuppgifter!!

Att de inte börjar betala ut lön idag (eller eg igår då) är ett direkt lagbrott, så det tänker jag definitivt gå vidare med! Och så som de pratar om fördelningen av arbetsuppgifter osv, så kommer det också att bli ett lagbrott såsmåningom då deras förslag kommer.

Gud det är så löjligt att det ska behöva vara så här! jag mår skit, och har god lust att bara skita i att gå tillbaka till jobbet. MEN det kan jag ju inte ekonomiskt, och dessutom skulle det juabra lösa alla deras problem, och inte mina! Så det är ju det dummaste jag kan göra!

• jeng

vt, det sa jag till dom idag också. att om ni hade kallat till det här mötet i tid, istälelt för att hoppas att jag skulle sitta tyst och vänta typ, och förklarat då att ni behvöver mer tid eller mer information. eventuellt hade jag då kunnat tänka mig att skjuta på det hela! MEN nu har philip redan gått vidare och tagit ledigt ifrån sitt jobb, och som det är nu kommer vi inte kunna betala räkningarna nästa månad! då kan jag lixom inte acceptera det, så enkelt är det ju!

vissa arbetsplatser förhandlar om den där månaden. det var nog så som Linn (tror jag det var) hade gjort på sitt företag. Då står det ju i avtalet man skrivker på hos jobbet. Det är ok att förhandla om om en sån sak, men på mitt jobb så kör vi helt enligt lagen så att säga, så hos oss är det ju ett lagbrott att de skickade hem mig idag och inte tänker godkänna timmarna jag rapporterar...

• Kvack

VT:hoppas att knölen är ofarlig.

Jucea: vad jobbigt det måste vara. Stå på dig.

MissH: hoppas att du får sova lite längre inatt och att det funkar med ersättningen.

Svar på tråden Augustibebisar 2008