• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • MissHellen

jucea: Men, får dom verkligen göra så då?

Rimfolina: Ja, de är ju de som är huvudsaken, så jag hoppas att de blir lite bättre nu

Kvack: Tack tack

• jeng

missh, haha nej det är klart att dom inte får göra så. dom bryter ju mot lagen!!

• Vilda Tiger

Jucea
    Gud vilken röra... Vet inte vad jag ska säga. Stå på dig! Skriver mer om det sedan när jag har fått tänka på det lite mer. Hur jag skulle reagara och så.

Marcus slog på stort idag och lagade trerätters indiskt! Min underbara man... Nu ska jag och Lyckeli ut och gå lite för att knata ihop de där stegen. Kommer hamna en bit under idag men det får vara. Skitväder. Jag blir så trött då det regnar och ovädrar sig så här. Lyckeli verkar också bli tröttare då, för hon har varit lite kinkig och hängig idag. Men hon är underbar i vilket fall.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • MissHellen

Nu då, hur ska jag ge Elton ersättning?

Ska jag börja med o amma han, sedan ge ersättning om han vill ha?

VT: Hur ska jag göra med messmöret? Hur mycket?
    Tänkte testa med 100 först bara (är de bara eller?!?). Ska jag hä i messmöret innan jag värmer eller efter?
    Ska man ha de även fast man har ersättning på tetra?

Ojdå, blev många frågor nu

• MissHellen

jucea: Nää, men stå på dej då så att du får de du ska ha! Helt klart! Hoppas verkligen de löser sej, snarast!

• goshheidi
    jeng skrev 2008-11-18 18:29:29 följande:
    heidi, fy fasen vilken situation att sitta i!! det är dåligt med jobb då på företaget antar jag??? de måste ju komma ut med information i god tid iaf så att man vet vad man måste klara sig på!! gud asså man kan ju inte bara klara sig i 3 månader utan lön sådär!!! usch, lider verkligen med er!!!!!
    Jucea, Idag fick de reda på att det blir bara en vecka per man. Vilken tur! Och det händer först i december. P ska försöka få sin vecka i samband med julhelgen, så kan han spara sin sparade föräldraledigetsvecka tills lite senare istället.
  • goshheidi
    luzorsus skrev 2008-11-18 19:26:12 följande:
    Var på bvc idag med min stora tjejs infekterade nagelband.Hon hade först på fingret sen kom det på tån oxå. Tydligen var det streptokocker.......hennes faster har det och då visade det sig genom hög feber och väldigt ont i halsen........för Tova visade det sig genom infekterade nagelband. Penicellin i 10 dagar.
    Så märkligt... Men kan det kanske vara nåt sånt jag har också.  För först hade jag nåt med nagelbandet på stortån, sen när det hade läkts så hände samma med tån bredvid och nu är det tån bredvid lilltån... Men det har ju gått över av sig själv så... då måste jag kanske inte gå till doktorn?

Imorgon ska jag på massage. Fy så skönt det ska bli! Min svärfars sambo tar hand om Felix under tiden. Han har börjat äta mer sällan nu. Det kan gå upp till fyra timmar mellan matningarna. Det är verkligent skönt! Men han är definitvt inne i sin 12 veckors utvecklingsfas för han har varit mycket grinigare om kvällarna nu. Men jag har kommit på en bra idé hur jag ska få honom att inte kinka så mycket vid bröstet. Jag lägger honom vid bröstet men sätter först ett finger i munnen på honom, för han älskar att suga på dem, sen när han suger som bäst så byter jag om till bröstvårtan, och han märker inte skillnaden att jag byter :) Och sen går allt som en dans.

På tal om massage.... :) Masserar M fortfarande dina fötter lika ofta som tidigare VT? Kommer ihåg att han gav dig massage hela tiden under graviditeten och jag var så grön av avund!! :) för P masserar nästan aldrig. Bara om man tjatat i typ hundra år och då också så masserar han bara en kort kort stund.

Nämen uschdå VT, nu läste jag om knölen, fy farao!!! Jag ska hålla alla tummar och tår för att den är godartad och att det inte finns nån annan stans!! *styrkekramar till er båda*
  • KaOl

vet ni vad jag har gjort? varit på massage+ansiktsbehandl och färgat fransar o bryn (hade ett presentkort sedan min födelsedag). bara blivit ompysslad i nästan 2 h!!! sååå underbart!

• jeng

missh, jag ammar nu. sen byter vi blöja o nattar, så få ted flaskan i sängen! jag ammar alltid före flaskan om jag kan!

• MissHellen
    jeng skrev 2008-11-19 18:49:10 följande:
    missh, jag ammar nu. sen byter vi blöja o nattar, så få ted flaskan i sängen! jag ammar alltid före flaskan om jag kan!
    Men Elton omnar ju inte själv i sängen :/ Utan jag måste vagga han.. Så vi har bytt blöja nu, sedan tänkte jag amma nu, sedan får han flsakan om han vill ha Vi får väl se hur de går.. Annars brukar han ju somna 11-halv 12 :/
Svar på tråden Augustibebisar 2008