• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • MissHellen

Lina S skrev 2008-11-19 11:05:45 följande:

Finns ju Nan eller Semper att välja mellan!Jag har hört att nan ska vara bättre och skonsammare mot magen, men jag vet inte vad de grundas på. Båda är säkert bra.Finns en från 0-4 mån och en från 4 mån och uppåt. Du kan nästan börja med nr 2 eftersom han snart är 4 mån!
    Tacl tack

Nu är R påväg o köpa de, så vi får väl se hur de blir i kväll, om han blir nöjdare eller inte!
    För nu i natt har de inte varit nåe roligt..
  • Lina S

Sam är också inne i en jobbig period när han sover sämre och ska snutta eller han kan nöja sig med nappen men då får man stoppa in den 170 gånger och det orkar man ju inte. Lättare att stoppa in tutten (bröstet alltså, vissa av er kallar ju nappen för tutten )
    Men de har ju perioder då de sover mycket oroligare för de utvecklas så mycket. Så det är ju inte säkert att det är för att han är hungrig. Men du gör ju helt rätt i att prova ersättning, hoppas det hjälper!

• MissHellen

Lina S skrev 2008-11-19 11:13:47 följande:

Sam är också inne i en jobbig period när han sover sämre och ska snutta eller han kan nöja sig med nappen men då får man stoppa in den 170 gånger och det orkar man ju inte. Lättare att stoppa in tutten (bröstet alltså, vissa av er kallar ju nappen för tutten )Men de har ju perioder då de sover mycket oroligare för de utvecklas så mycket. Så det är ju inte säkert att det är för att han är hungrig. Men du gör ju helt rätt i att prova ersättning, hoppas det hjälper!
    Men Elton har nästan haft sin period sedan han föddes O jag orkar bara inte! Jag har verkligen hållt ut i de längsta nu, jag vill ju egentligen inte ge han ersättning.. Jag vill ju hel amma! Men han tar ju inte tutten (jag är en av dom ) så de unkar inte, då gallskriker han bara! Jag har max sovit 3 timmar på snart 4 månader, min hjärna är slut

Men nu ska vi inte förlita oss på ersättningen häller, men vi måste verkligen testa allt! Jag orkar bara inte grina över de mer..
  • Lina S

Hoppas verkligen att det fungerar nu så han blir mätt och glad så du får sova bättre!
    Du har ju ändå helammat i 4 månader och det är ju inte dåligt. Det är ingen fara att ge lite ersättning. Hoppas bara han tar flaskan nu, har du provat det?

• Snart sommar

MissHellen: ja, nan sägs vara skonsammare, men det beror väl på barnet. Dottern fick semper, pojken nan. Dom fick vad som passade dom bäst.
    Lillen nu fick ju semper, men nu har han inte fått någon ersättning sen den gången jag var ute sist. Blev ju helt stopp i bajseriet (första gången och första barnet jag varit med om det).
    Å andra sidan så har han inte bajsat många gånger alls efter det så jag tror inte det var ersättningen som gjorde det. Bara en liten passus.

Lillen har börjat krångla vid vänster bröst också. Suck. Enda gångerna han nu äter utan problem är när han sover... Ska till bvc idag och väga och mäta. Funderar på att sluta amma lite tidigare än vad jag hade planerat.

VT: bra att dom kollar upp det noga. Cellförändringar behöver ju inte betyda mer än just förändringar.

Sen blir jag inte klok på lillen. Vissa gånger kan hana bsolut inte sova om jag inte ligger väldigt tätt intill, andra gånger ska jag minsann inte ens vara i närheten. Den tredje gången skriker han vad man än gör, men lägger jag bara ner honom utan att stoppa om, ge napp/snutte etc och bara går så somnar han på två röda.... Supersvår att läsa och göra rätt här...

Och noll rutiner har han. Inte ens en tillstymmelse till någon rutin. Nu sover han på nätterna igen, men det kan ju vända lika snabbt igen misstänker jag.

Har fortfarande inte fixat tid till efterkontroll. Undrar om jag ens får komma på en nu?

Fast har fått tid för cellprov. Bara rutinkoll, har gjort en konisering så det ska kontrolleras att det inte kommit tillbaka.

• MissHellen

VT: Jag såg vad du skrivit nu :/ Hoppas verkligen att de går bra för M! Tänker på er!

Suss: Nää, jag vet egentligen inte vad jag känner.. Iband känner jag att jag bara vill lämna Elton hos R, bara för ett litet tag så jag kan "andas". Men när jag tänker på de, så vet jag inte om jag skulle göra de om jag "fick" chansen.. Nää, jag är kluven!

Lina: Ja, men jag tänker fortsätta amma han så länge som mäljligt (6 månader), tänker bara ge han ersättning på kvällen! För jag vet ju att han går upp som han ska av min mjölk.
    Jorå, han tog flaskan på en gång. Men de var ju med bröstmjölk Så vi får väl se..

• MissHellen

Snart: Ja, R skulle köpa Nan nu, så vi får väl testa de
    Jag är ju lite rädd för att han ska få svårare o bajsa, vilket han INTE har nu. Men vi får väl se

• Vilda Tiger

MissH
    Vi har semper, nr 1 på dagarna och nr 2 på kvällar och nätter sedan tre dagar tillbaka. Jag köper inte Nan eftersom det är Nestlé, av rent politiska skäl.

LinaS
    Ja, en förändring är ju oftast bara en förändring. Som jag skrev så är jag rätt övertygad om att det inte är någon fara, men ibland blir jag skiträdd, som igår kväll.

Snart
    Om, inga rutiner än... Det måste vara lite besvärligt att inte veta när och hur du ska få Ask att somna. Lyckeli har som tur är haft rätt bra rutiner sedan en månads ålder.

Skulle ut och gå med L nu men regnet ligger tjockt i luften. Vi stannar inne, hon får sova här inne nu och så tar vi en tur vid nästa sovpass.

• Vilda Tiger

MissH
    Lägg en klick messmör i ersättningen när du ger honom. Typ en tesked. Sockerarterna i det gör att han kommer att bajsa även om ersättningen gör honom lite trögare i magen.

• Hallonsocka

VT: Men fy! Vad otäckt. Jag håller tummarna för att det inte är något, det kan ju vara en godartad form också, och om det inte är det så är ju läkare idag så fantastiskt duktiga vad gäller sånthär. Usch vad otäckt jag förstår verkligen att du är livrädd men jag är övertygad om att det kommer ordna sig och gå bra. Jag och A tänker på er och skickar massor med styrkekramar till dig och Marcus.

Svar på tråden Augustibebisar 2008