• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

Snart, MissH och Hallon
    Tack. Det får inte vara något hemskt. Så är det bara.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • MissHellen

VT: Är de nått dåligt med Nan? Vi köpte de för att de verkar som att dom flesta bäbisar blir trögare i magen på Semper (dock är ju alla barn olika)

Okej, då får jag o Elton ta en promenad o köpa messmör sedan då Tack tack för tipsen!

• jeng

missh, jag kör semper på portionstetra, eller hipp på pulver! båda funkar kanon för ted men jag tror nästab han gillar hipp bättre!! idag har jag köpt semper nr 2 för han äter ju 2.5 dl som TOPPNING nu HAHAHA

• S u s s

Haha, så gulligt att Jucea alltid pratar om toppning, låter som att Ted är en liten smarrig efterrätt eller lyxig måltid.

VT - Usch vad jobbigt med cellförändringen. Jag hoppas innerligen att det är en godartad som inte kommer tillbaka nåt mer sen.

Gah, jag har sån ångest över det här med julfesten. Vet inte om jag är fånig som vägrar ersättning och inte försöker tillräckligt med flaska med mjölk heller. Kanske borde släppa lite på principerna. Samtidigt som jag känner att julfesten är löjlig liksom. Åh. Vilka problem man har.

• Lana
    MissH;helt naturligt tror jag,om du känner att du gör allt mm så är det tugnt...så kände jag emd,även om Mikaewl gjorde massor men jag såg inte det,bara så att jag gjorde allt och hade allt ansvar för henne mm...

VT;
    fy va läskigt...hoppas det inte är farligt...jag såg den i torsdags,såg läskig ut...men det går säkert jätte bra.-..

saliva; fy va läskigt...ursurs..har ingen aning ved det kan vara man vill jyu ha henne vaken men jag tror det är bäst att låta henen sova..!
  • jeng

suss, hahahaha! ja, jag tänkte på det själv idag, att det lät som nåt man häller över glass typ det jag menar är ju iaf att när han nyss har ammat tomt, så får han fortfarande i sig 2.5 dl av ersättningen... litet matvrak?!

• Rimfolina

Ester har tutte (napp) när hon sover men har kommit till den period då hon plockar ut den i sömnen och vaknar och undrar var den är. Rätt jobbigt när hon gör det ofta. Värst när hon håller på att somna. På kvällarna kan ingen annan än jag ha henne, när hon blir trött funkar det inte alls med pappa. Han stressar upp sig så lätt också så jag förstår att han inte kan få henne lugn igen. När jag ammade Tyra rann det väldigt mycket på motsatta bröstet så då samlade jag alltid mjök och frös in. Nu gör det inte det så jag har faktiskt aldrig provat att flaskmata Ester. Hon klarar sig bra på mjölken och är nöjd. För några veckor sen hade hon 3 dagar då hon åt med 40-90 minuters mellanrum, det var en riktig spurt!
    Ester äter ganska ofta på kvällarna med sista gången runt 21 innan hon somnar. Sen äter hon en gång på morgonsidan, vid 4-5 och så sover hon ungefär tills man väcker henne. Vi har haft galna tider den här veckan. Igår sov vi till 9:40, Ester, Tyra och jag. Idag vaknade vi en timme tidigare och jag hoppas nästan på runt 8 imorgon. Vill inte ställa väckarklockan men man får verkligen inget gjort på förmiddagen. Det är ju då vi brukar gå ut.
    Idag har vi tagit en promenad ner till hamnen med Ester i vagn och Tyra på bob (snowracer). Man får passa på innan snön regnar bort igen...

Hoppas att alla har en bra dag!

• KaOl

en flaskfråga: hur mkt ska man räkna att de äter om de enbart ska äta utpumpad mjölk i flaska? och hur mkt äter de om de enbart får ersättning?
    försöker planera inför bröllopet.. han har ju fått flaska några ggr men bara som "topping" (bra uttryck jucea ) så vi får ju testa innan så klart

• jeng

den här dagen suger om möjligt mer än gårdagen! idag har jag tillbringat 2 timmar tjutandes på jobbet, och 2 timmar inte lika tjutandes... dom är ju riktiga idioter! nu ska det anmälas. antar att det blir en arbetsrättslig fråga i första hand, men förväntar mig att det blir jämoanmälan om några veckor då jag får deras förslag...

fy så jävla trist!

och så har jag ingen aning om vart man vänder sig för att anmäla brott mot arbetsrätten heller... och såklart är man inte fackansluten just nu heller...

• Rimfolina

VT, vi håller alla tummar vi har och tänker på er!

Suss, jag förstår om det är en alko-fest... Hade med Ester på en sån en stund men det kändes inte bra så vi åkte hem.
    Nu på lördag ska vi (jag och Ester) på internfest med dansklubben. Det ska bli kul då Ester alltid är med på träningarna också. Då finns det många barnvakter som kan turas om så att alla hinner dansa. Nu har hon ju börjat få lite rutiner också så jag tar nog med vagnen och hoppas att hon kan somna där.

Svar på tråden Augustibebisar 2008