• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

missh, usch vad trist!!! ted somnar som tur är jättebra!! men när han får flaskan så äter han ju tills han somnar lixom, annars skulle det kanske ta längre tid! nu har jag nattat honom för kvällen iaf. han brukar ha en period efter ungefär en timma då han vaknar till eller gråter i sömnen, men när man kollar till honom så är han sovande fortfarande! hoppas att det blir bättre med ersättning och att du får lite mer tid att ta hand om dig själv också - för det måste man faktiskt!!!

vi ska städa städa städa nu!

• Vilda Tiger

MissH Jag brukar först värma ersättningen, sedan klicka i en tsk messmör och sedan skaka mycket igen, så det löser sig. Sedan kommer du märka att det lägger sig lite i flaskan medan du matar, men han får i sig lite ändå.

• MissHellen

Haha, ersättning var tydligen inte Eltons grej! Han gallskrek o nu sitter han i mitt knä i stället.. Faans jävla skit! Han lär ju inte somna förrän 11-halv 12 i dag häller..

• MissHellen

Vilda Tiger skrev 2008-11-19 19:32:51 följande:

MissH Jag brukar först värma ersättningen, sedan klicka i en tsk messmör och sedan skaka mycket igen, så det löser sig. Sedan kommer du märka att det lägger sig lite i flaskan medan du matar, men han får i sig lite ändå.
    Tack tack Jag gjorde så, men de verkar som sagt inte funka..
  • Vilda Tiger

kaOl
    Åhhh, va gott! Jag har beställt en helkroppsmassage första veckan i december, fick också presentkort när jag fyllde.

Heidi
    Ja, han masserade min rygg en timma varje dag under gravven. Det blir inte lika ofta nu men det beror på att tiden inte finns. När vi kommer på det så får jag alltid, en halvtimma brukar det bli. Han kan säga ibland att "nu har jag inte masserat dig på en hel vecka, så nu ska du bannemej få massage ikväll!" Ja, jag hoppas också att det inte ska vara något farligt....

• luzorsus

Jucea: Har du sagt till en månad i förväg att du ska börja jobba, för det måste man göra. Så de kan inte säga nu att du MÅSTE vara hemma till Juni, däremot så kan de ju säga att du får börja om en månad.

• luzorsus

gosh: ja det kan ju vara nåt sånt du har haft. Om det kommer tillbaka så kanske du ska kontakta sjukvården iallafall. Tovas försvann men kom tillbaka.

Missheidi. Finns ingen anledning att börja blanda i messmör om du aldrig provat ersättning förut. Börja ge som vanligt. Amma han först(om du vill) ge sen ersättning. Messmör ger man ju om tex du märker att han får ont eller blir hård i magen.
    Första gr är det ju lite svårt att veta hur mycket man ska ge men blanda så du har tillräckligt. I början åt Myra bara 20-30 ml, men nu är hon uppe i 150 ml efter amning på kvällen.

• luzorsus

Prova ett annat märke av ersättning imorgon om han inte ville ha den du gav han ikväll.

• MissHellen

luzorsus: Ja, R ska testa ge han utan messmör när han kommer hem (vi måste ju testa allt). Annars är de inte mycket o göra åt saken

• Vilda Tiger

MissH
    Blanda gärna erättning med bröstmjölk i början så kanske han köper det.

Svar på tråden Augustibebisar 2008