• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

saliva hahaha, idag ar det jag som fick kräks över hela mig hela tedden och en bit av soffan testade potatis och broccoli, och det var INTE posiivt nej vars det var nog inte därför han kräktes, men det kom ju annat kräks än när han ammar så att säga

luzor, jodå månaden de har på sig gick ut i måmndags. det var därför jag åkte dit igår och sa att jag täntke börja jobba...

amelie, nej jag tänker precis så också,. vad som än händer nu så kommer det ju lixom påverka. allt det där du ger råd om, det gjorde vi ju idag på mötet. pratade sansat om det, och jag lixom förklarar att sådär kan ni inte göra, jag har räknat med att börja jobba och har planerat och det funkar inte ekonomiskt vae sig jag ville eller inte. då sa min chef att "ähh det löser ni nog!" hahaha... alltså vare sig jag har pengar eller inte så har de ju brutit mot lagen, och på det ignoranta viset som de uttalar sig just nu så kan man ju inte annat än blir förbannad! men men, jag ska samla ihop den informationen jag har och sen får jag ju kontakta dom!

lana, nej precis! det kommer ju kännas skitkonstigt hur det än blir nu. jag kan bara hoppas att de löser det och att jag lixom kan få lov att komma in i det ok. facket rådde mig att dokumentera ALLT för tydligen brukar folk på jobbet få igen när de sätter sig emot och ställer krav. det är ju hemskt!

• Carinamamma84
    Svar på #2362
    Hej.
    Jagköper från 4 mån till 5 månader för 4 så finns det typ inte så mycket att välja mellan typ pureer och typ potatis och majs mm
    Vid 5 månader har dom lasange och allt mööööjligt gott gott det går faktist jätte bra har även köpt brockooli med potatid gott gott han sväljer inte så att det är något att hurra för men det går jag får ju ge honom från 4 till 5 månaders mat du kan nog ochså prova med det.
    Han ärer burk mat varje dag men jag ger honom ersättning med men då får han 80ml för har märkt att han fakrist blir mätt av maten han får
  • Carinamamma84
    Hur har ni alla det idag??
    I morgon ska jag köpa första julklapparna
    Sen måste jag hitta en Tomtedräkt år Amadeus med
    Snart är det lucia
  • Vilda Tiger

Ja, snart är det lucia... Julklappar har jag börjat fundera på men jag köper först när jag vet vad jag ska köpa till alla. I år ska vi ge bort saker som en get till en familj i Mongolie, en symaskin till en kvinna i Kina, en cykel till en man i Indien, en oxe till en familj i Somalia osv. Det finns en hemsida som är rätt nystartad där man kan köpa sådant. Minns inte vad den heter nu... Jaja, bra iaf. Jag som inte gillar materialism och kapitalism sådär vidare.

Okej natt här.

• Snart sommar

Julklapparna till barnen är i princip klara. Sen är det ett par kusiner kvar och foton som ska fixas. Skönt att vara ute i god tid.

Barnen rotar just nu i papper som ska in i pärmar. Hör att dom har pennor också. Vågar inte gå och kolla så jag pysslar här istället .

• KaOl

Vilken natt!! Måns åt kl 22, somnade och vaknade till vid 3 - när jag stoppade in nappen somnade han om och sov t kl 6!!!! 8 h utan mat; första gången det händer!! Så skönt!
    Idag är han lite förkyld, stackaren; hostar o nyser. Han blir väldigt lättspydd när han är snuvig så jag fick en rejäl kaskadspya rakt i ansiktet när vi låg o myste i sängen. Fräscht!! Upptäckte precis att jag har kvar lite i håret för det var alldeles hårt på ett ställe... hihihi tänk innan man fick barn om någon hade sagt att man skulle gå omkring m spya i håret (eller få ngn annans spya rakt i fejan för den delen..) utan att totalt flippa ut..

har alla börjat m smakisar (eller mer)?. Jag tänkte vänta t Måns är 4 mån och sedan enbart köra smakisar ett par månader - inte börja m puréer som måltid förrän han är 6 mån. Fler som tänker så?

• Vilda Tiger

kaOl
    Vi har inte ersatt några mål med mat än, utan L har bara fått smaka på morot än så länge. Vi har väl tänkt vänta med att ersätta hela mål tills hon är fem månader, alltså strax innan jul. Haha - nä, spy i håret jag har jag faktiskt lyckats undvika. Men så har jag inte någon happy spitter, som du verkar ha.

Snart
    Gott att ha det mesta klart redan! Ojoj, jag brukar inte vara ute de sista dagarna men så här tidig är jag inte.

Salvia
    Va gott att hon inte blev så medtaget igen iaf. Usch, den gången L har varit sådär hängig och helt orkeslös ville jag bara gå sönder.

• KaOl

vt: hihihi jaa happy spitter kan man verkligen säga - han la av ett bländande leende medan jag som bäst torkade av ansiktet med första bästa sak (mitt nattlinne!) jag ryckte åt mig. Så jag förlät honom såklart omedelbart *förälskad*

• Vilda Tiger

KaOl
    Ja, det är väl ytterst få saker man inte har överseende med när de är så här små och söta.

• lille08

KaOl: Skönt med bra nattsömn!! Här brukar nätterna vara bra, men igår sov William mycket under dagen och sen somnade han för natten redan vid 18:15. Det var inget bra, för vid 3 i natt så tyckte han att det var morgon! Vi låg kvar i sängen och slumrade fram till kl 7 ungefär, men fy så seg jag känner mig nu! Har vant mig vid att han annars sover bra om nätterna.

Nej här har vi inte heller börjat med smakisar ännu. William blir 3 mån gammal först nästa vecka och vi väntar nog också tills han är runt 4 månader. Så länge det funkar bra med amningen och han ökar i vikt som han ska och verkar vara mätt och belåten så känner jag ingen stress att börja ge honom annat.

Svar på tråden Augustibebisar 2008