• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • MissHellen

Vilda Tiger skrev 2008-11-19 20:07:54 följande:

MissHBlanda gärna erättning med bröstmjölk i början så kanske han köper det.
    Okej Tack för tipset! Ska testa de nu snart
  • S u s s

MissH - Hade ni testat mjölk i flaska först? Hängde inte med i diskussionen från början tror jag.

Amelie - Festen är på andra sidan stockholm tyvärr. Maken har julfest samma dag, så det är mina föräldrar som passar barnen. Min pappa har lovat att skjutsa mig både dit och hem också, så att få sonen ditskjutsad för amning vore nog att kräva aningen mycket av mina föräldrar..
    Det är första gången de ska ha båda barnen, och första gpngen de har Max, och första gången vi lämnar bort honom från både mamma och pappa. Usch vad mycket det blev...
    Men vad gulligt av dig att du klurade lite på mitt lilla huvudbry!

Jag trodde jag var fin i munnen nu för tiden. Men på öppna förskolan blev jag lite smått utskämd av dottern för någon vecka sedan. Hon sitter och leker med en mekanisk leksak, och får den inte att fungera. Hon bankar på knappen flera ggr, och utropar ilsket: "Men va faaan!"
    Höll på att sjunka genom golvet. Usch. Måste bättra mig.

• linn78

missH: prova att ha i en nypa vaniljsocker som jag hade, sen när E vant sig vid flaskan/ersättningen så slutar du bara med det.
    Jag har gett A ersättning vid 23 tiden 3 dagar i rad nu men det är ingen skillnad alls här, han vaknar ändå efter 2,5-3 tim och vill äta. Någon som har tips?

VT: har M fått någon tid för undersökning ännu? Jag har tänkt mycket på er idag...

Jucea: ja, hade jag blivt behandlad som du då hade jag oxå blivit förbannad... Stå på dej!

• linn78

suss: haha, hemskt nog så låter det gulligt när de små använder vuxna uttryck menjag förstår att du tyckte det var pinsamt, konstigt att de alltid lär sig de fula orden...

• Amelie

Jucea: Jag håller med. Du har ju faktiskt sagt till i tid och du har ju också rätt att jobba. Men ta det lite försiktigt ändå, det är ju inte roligt att komma tillbaka och göra sig ovän med de du ska jobba med sedan... Förklara att du ju har rätt att komma tillbaka, förklara vad som gäller och berätta lugnt och sakligt att du faktiskt räknat med och behöver inkomsten. Lycka till!

Apropå något helt annat. Kan du vid tillfälle fotografera din Hokus Pokus. Jag skulle vilja veta hur den ser ut och hur den fungerar...

• MissHellen

Suss: Vi testa bröst mjölk för flera veckor sedan, vilket funkade hur bra som hällst! Han sög i sej direkt!
    Men nu i kväll när jag testa med ersättning gallskrek han! :/

Har ni testat flaskan eller?

linn: Okej, då ska vi ta o testa de oxå
    Fasen att de inte funkar för er då! Jag som hade hoppats på 4 timmars sömn iaf haha

• linn78

missH: haha, ja det smet sig med den nattsömnen hoppas att det fungerar bättre för er. Fattar inte hur han kan vara hungrig igen så snabbt, jag gav honom ersättning först för att han skulle få i sig mycket av det 'feta', 140 ml drack han och sen tömde 1,5 bröst också efter det... jaja, Axel är ju inte mer än 2,5 månad så det vänder kanske själv snart! Annars går jag också under, det är jobbigt att inte få sova tillräckligt.

Förresten!!! Jag har premiärsexat idag!!!! Det var inte skönt och inte kul, men jag var så nervös över detta så det är skönt att ha det avklarat. Nu kan jag slappna av nästa gång, som jag dock hoppas dröjer för jag har eg noll lust, fast sambon är på mej som en brunstig tjur

• Lana
    jucea; aha då e jag med jag säger som sist HELSJUKT....hur kan man göra så? jag fattar inte hur man har mage att göra så med sina anställda...tror du att du bara skulle köpa det då och komma tillbaka i mars utan problem? tror de inte attd et känns skumt i mars?när de lixom BER dig vara hemma?? äh jag blir tokig på sånt..!

KaOl;
    så himla härligt lyllos dig jag ska med göra det nån dag,har presentkort på massage

MissH;
    han är ju inte van vid den smaken än,bröstmjöl e ju BÄST men var det Linn???? som sa att de provar varje dag och nu går det bra?? testa det?för flaskan tar han ju,bara smaken som inte är samma...men han lär sig... Elly gallskriker och spyr som en galning när hon får ersättning,men vi testar bara ibland..det ska fungera bra när de är väldigt hungriga säger min BM,för då äter de ändå.

Suss; inte bra men HAHA vad jag skrattar,typiskt ungar

vid 21 la jag Elly i vaggan med nappen,hon har myst där och nu somnade hon det vet jag för hon kan inte sova med napp,eller hon vaknar ju när hon tappar den och det är ju inte bra så hon sover alltid natt utan den.för de senaste kvällarna så har hon vart mega grinig till hon stupsomnar runt 21,30...hoppas detta var ett trick som funkar  så hon kan varva ner själv...
  • Vilda Tiger

Lana
    Ja, hoppas det är ett knep som funkar fler gånger för er!

Linn
    Tack, va söt du är. Nä, ingen tid än. Vi bara väntar på att det ska komma hem en i brevlådan.

Suss
    Jag kunde inte låta bli att skratta ändå. Söta Miranda!

Amelie

Hade inte min dator pajat så hade jag gärna fotat och lagt in bilder min hokuspokus. Men jag kan inte göra ngt med bilderna jag för över på denna datorn. Vet inte vad det är för fel. De kanske är för stora eller något.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Saliva123

Beata sov gott efter spyan igår kväll, som tur ar. Hu, jag tyckte att det var obehaglligt! Ikväll fick hon ersättning en knapp timme efter amning ikväll. Hon drack upp allt, rapade somnade... och kräktes... Men hon var inte alls medtagen som igår. Antar att det är bara att testa nytt märke. Konstigt bara att det funkade så bra de andra dagarna vi kört? Har semper by the way.

Ikväll har vi skypat med mormor och morfar! De tycker att det är underbart att kunna se och prata med sitt barnbarn, 65 mil bort. Ska bli kul när hon börjar hänga med mer och kunna känna igen dem!

Ikväll är vi också 2-barnsföräldrar. Är barnvakter till A´s systers 3-åring till på fredag. Det blir lite annat! det första han gjorde var att ramla på parkeringen och slå upp kinden och läppen... Nu sover han gott och han är världens goaste! Vi kollar fotboll och ska snart krypa i säng, sov gott på er!

Svar på tråden Augustibebisar 2008