• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

Asså jag måste ha några seriösa problem med min mjölk! jag ammar ju fortfarande innan varje gång han får äta annat, och han äter ju långt ifrån hela portioner de gånger han får gröt eller sådär!! Men som inatt till exempel, så börajr han kl 19 med att amma tomt och sen äter han nästan upp hela 2 dl av ersättning nr 2!!! sen sov han, vaknade vid 2 eller nåt tror jag det var. och sen dess har han typ hängt i tutten. ja så är det väl inte riktigt, men han äter och äter och äter och äter, kan inte ens räkna lixom! Nej, jag måste se till att han får nåt extra där vid 2-3 när han vaknar första gången också tror jag!

Nu ligger sötnosen och kollar på Mora träsk Tigerjakt!! Hahahahahaha!!!

• Vilda Tiger

Mora Träsks tigerjakt är underbar! Jag minns själv hur rolig jag tyckte den var.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • lille08

Jucea: Så där är det vissa dagar här. Då hänger William i tutten mest hela tiden och tycks aldrig bli mätt!

Hihi, här är det inte Mora Träsk som gäller... utan tv-reklamen!! Den är väldigt spännande tycker William!

• jeng

Kan bara rekommendera de mora träsk dvd som finns att köpa. köpte 2 för 99 kr. mora träsk sånglekar 1 och 2 eller nåt sånt där. Ted är helt fashinerad!! Märkte att han gillade när jag gjorde såna lekar typ, klappa händerna och imse vimse spindel osv!! Och det funkade minsann med tvn också!

• S u s s

Jucea - Om jobb: Ja var nogrann med att dokumentera, utifall att. Skriv tidpunkt och datum, samtalstillfälle och alltihopa.
    Jag har gjort sådana dokument också, fast från den "andra sidan" i organisationen. Det krävs rätt ordentlig dokumentering om det ska hända något, vilket kanske är rätt bra, då vet man ju att ingen blir oskyldigt anklagad så att säga.
    Om Ted: Att han inte blir helt mätt av brösten kan ju komma sig av att han får toppning med. Skulle han bara ammas så skulle ju mängden öka successivt, men om man fyller upp med ersättning så ökas det ju inte på samma sätt som det skulle ha gjort annars.
    Det blir ju lite som en cirkel.

VT - Vad bra presenter, länka gärna till den sidan sen när du har tid och ork!

KaOl - Nej vi är restriktiva med maten här med! Jag vet inte ens om vi kommer testa med smakisar innan 6 månader, vi får se allteftersom. Jag tycker det bara är bra om hans mage och tarmar kan få en mjukstart.

• jeng

fasen, vt, lovade ju att ge tips på bra dator!!!

vore bra om du skriver lite vad ni använder datorn till, så r det lättare att ge tips. typ, spelar ni dataspel? (alltså såna där grafiskt krävande saker) vill ni definitivt ha win xp, eller pallar ni med vista? vad hade ni för upplösning på skärmen på förra datorn, och var ni nöjda med det?

nåt speciellt märke som ni INTE gillar? vill ni köpa i butik eller kan ni tänka er att beställa från nånstans?

• Rimfolina

KaOl, vi har inte börjat med några smakisar ännu, har ingen brådska. Tyra blev förstoppad av typ allt hon åt när hon var liten så jag har ingen brådska... Hon säger nog till när hon vill smaka!

• jeng

rimfolina, haha, ja ted skiter fortfarande som en tok trots att han en gång om dagen äter gröt eller liknande, och en gång om dagen får en stor flaska ersättning! så det är ju skönt iaf!!! men det kan ju också vara tack vare att jag fortfarande ammar så mycket jag bara kan!

• jeng

suss, hade missat ditt meddelande!!

under de 3 veckorna som jag kämpade på för att försöka komma över "3-månaderskrisen" så fick han max 2 flaskor!! så jag tror inte att det påverkade att vi inte kom över den kullen.

nu när jag har beslutat att det viktigaste faktiskt är att han blir mätt och sover bra osv, så får han ju ett litet mål och en flaska om dagen, men han har alltid ätit tomt på brösten innan dess så att säga. och varken flaskan eller maten gör egentligen att han ammar mer sällan så att säga...

nej jag tror helt enkelt att det räckte så här långt men inte längre... men det känns helt ok at tkombinera. alltså jag har inställningen att jag ammar så mycket jag kan, men om han inte blir mätt så får han annat, och på det kanske man inte ökar mjölken så mycket, men man bör ju inte heller minska den speciellt mycket, utan vi får en period nu då han får vänja sig vid annat!! det känns som ett jättebra beslut för mig, för ted var inte nöjd och bråkade vid bröstet osv, och jag mådde inte heller speciellt bra av det. dels att man sitter med brösten framme typ KONSTANT, och att man blir så "fast", men främst en konstant känsla av att man inte räcker till lixom... nej tack, jag slipper gärna det!

Svar på tråden Augustibebisar 2008