• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • MissHellen
    lille08 skrev 2008-10-18 11:09:25 följande:
    Här blev det kiss i sängen i morse. William låg på mig och rätt vad det var så kände jag hur blött det blev. Blöjan var helt enkelt proppfull av kiss. Han har haft ännu en natt då han sovit många sammanhängande timmar (9 timmar). Annars brukar jag byta nån gång på natten om han känns blöt.
    Va? Sov han 9 timmar? Wowo, jag skulle vara glad för 2-3 timmar ja haha!

Hoppas verkligen ni hittar kissemissen!
  • lille08
    MissHellen skrev 2008-10-18 11:10:31 följande:
    Va? Sov han 9 timmar? Wowo, jag skulle vara glad för 2-3 timmar ja haha! Hoppas verkligen ni hittar kissemissen!
    Japp, 9 timmar i sträck blev det i natt och 8 timmar i sträck natten innan... såååå skönt!

Däremot sover han inte mycket om dagarna för tillfället. Bara kortare stunder i min famn, så när kvällen kommer är han förmodligen helt slut. Fast just nu sover han faktiskt i vagnen så vi ska ta en tur ut nu och leta efter katten.
  • Hallonsocka

MissH: Ja, det går ju inte sååå mycket tvättmedel eftersom vi tvättar rätt ofta så är det kanske bara en eller två maskiner åt gången! Så det går rätt snabbt, jag tvättar hellre lite men ofta ist för massor men sällan. Dessutom så går det GRYMT mycket handdukar nu (som vi har på skötbordet) och babykläder. På bara någon dag hade tvättkorgen blivit överfull och är det bara "en sån dag" då My bajsar en massa så kan tvättkorgen bli full på en dag :-/ Idag var det dock fyra överfulla maskiner, men det berodde mest på att vi tvättat sängkläderna tror jag.

Nu är allt rent dock och här skiner solen. Det är lite kyligt men underbart vackert väder. My sover i vår säng med kuddarna som en skyddsbarriär. L har åkt till en kompis, A glor på teve. Jag ska ta en dusch och sedan ska vi gå ner på stan och efter det en fika hos möu!
    Idag känner jag mig positiv, tror det är vädret

• MissHellen

lille: Hua, jag är såååååå avis
    Elton hade oxå fått för sej o inte sova på dagarna, förutom i min famn, i flera veckoar! Men nu har jag börjat laggt ut han på ballkongen i vagnen o han verkligen älskar de Han sover som en stock, i flera timmar! Iaf minst två timmar Så nu har jag hunnit diska, plocka undan, tagit bort nagellacket o donat Nu ska jag bara dammsuga o skura!

Hallon: Okej Jag vet verkligen ingen som tvättar som dej!
    Härligt med fin väder, de är de här med Funderar på en promenad sedan, men saknar lite motivaion

• MissHellen

Vad hette sidan ni beställde era fotoböcker i från? O vad kosta dom?

• Vilda Tiger
    www.ifolor.se vet jag att Jucea mfl har använt. Jag ska kika på det det med, tänkte jag. Fina julklappar....

50 min promenad och bebis sover ännu i selen! Undrar vad vi ska hitta på för middag här idag? Jag känner för en vinsås med sojamedaljonger (som era köttbitar) och spagetti! Kanske en udda kombinaton men det är vad jag är sugen på. Det finns ju lite vin kvar i flaskan sedan mitt partande igår kväll.
    Älskade Lyckeli kom 080722
  • lille08
    MissHellen skrev 2008-10-18 13:45:08 följande:
    Vad hette sidan ni beställde era fotoböcker i från? O vad kosta dom?
    Jag har testat Pixopolis (bra!), Gör din egen bok (inget vidare) och Ifolor (vet inte än hur själva boken blev för den är inte beställd ännu utan ligger i datorn *s*). Priset beror lite på vilket antal sidor man har i boken.

Jag fick förresten ett mail från Buzzador om att de ska ha kampanj där nu som är att göra en fotobok hos Fuji. Jag har anmält mig till den och hoppas på att jag kommer med! Just Fuji har jag inte testat innan...
  • lille08
    Vilda Tiger skrev 2008-10-18 13:58:12 följande:
    www.ifolor.se vet jag att Jucea mfl har använt. Jag ska kika på det det med, tänkte jag. Fina julklappar.... 50 min promenad och bebis sover ännu i selen! Undrar vad vi ska hitta på för middag här idag? Jag känner för en vinsås med sojamedaljonger (som era köttbitar) och spagetti! Kanske en udda kombinaton men det är vad jag är sugen på. Det finns ju lite vin kvar i flaskan sedan mitt partande igår kväll.
    Vinsås låter gott! Här blir det förmodligen tacos ikväll.

Vi har också varit ute och gått en sväng. William ligger kvar ute i vagnen och sover fortfarande. Han somnade runt kl 11 så han borde väl vakna snart... min lilla sömntuta!
  • lille08

MissH: Hihi, ja man får ju så väldigt mycket gjort när de väljer att sova i ens famn. Men så skönt att han gillar att sova ute på balkongen. William sover också bra utomhus har jag märkt. Just nu är han ju lite förkyld också, så det är nog skönt att vara ute i friska luften.

• BebisVagga

dopkläderna till Gabriel finns nu i min blogg.. ta en titt!!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008