• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • goshheidi

Igårkväll bjöd Pelle hem två av sina arbetskompisar och de hade med sig goda ostar och dippsåser m.m. Killarna drack vin och jag njöt av min första cider på ett år!! :) Gudars vad det var gott, och för att inte tala om Brie osten! Tror nästan att jag åt upp största delen av den! :)
    Klockan 12 ville killarna ut till baren och P följde med. Jag sa, kom snälla hem två tiden. Jorå, han höll tiden och var hemma två, men klockan tre började han må illa, och vad gör han? Jo, KRÄKS I SÄNGEN!! Jag blir så arg så jag buffar honom nästan ur sängen. Jag tar F och vagnen och lägger mig i gästsängen. TÄnker att han får ligga där och stinka och jag sa att härregud ska jag ta hand om två barnungar??!!?? I morse när jag gick in i sovrumet så sov han på golvet och kved: snälla tyck liiiite synd om mig i alla fall :) jo jag tackar. Vrider man i sig så mycket alkohol att man kräks i sängen så får man nog bara tycka synd om sig själv. Jag sa att jag lyfter inte ett finger, utan han får städa och göra rent i sängen och byta alla sängkläder alldeles utan hjälp.

Men vår älskade lille F, har haft tre jättebra nätter i sträck nu! :) Klockan sju på kvällen har han somnat och sedan har han sovit jättesött och velat bli ammad med två timmars mellanrum och själv har jag gått o sova kl 11. Klockan åtta steg vi upp och badade. Lite tröttsamt med så täta amningar men är ändå så glad att han inte varit vaken till klockan tre på natten!!

Angående ökad fertilitet efter graviditen. Har säkert nåt att göra med att livmoderhalsen är mera öppen efter förlossningen? kanske?

• MissHellen
    lille08 skrev 2008-10-18 14:27:46 följande:
    MissH: Hihi, ja man får ju så väldigt mycket gjort när de väljer att sova i ens famn. Men så skönt att han gillar att sova ute på balkongen. William sover också bra utomhus har jag märkt. Just nu är han ju lite förkyld också, så det är nog skönt att vara ute i friska luften.
    Ja, frisk luft är toppen
  • MissHellen

Trodde att jag skulle ha fleeeera sidor o läsa igenom när jag kom hem, men inte då :P

• jeng

HEEEEEJ!!!!!!

Fy vilken saknad man kan känna när man blir tvungen att hålla sig härifrån så här otäckt länge!!

Nu har vi storstädat hela huset, lagat 4 matpajer av oliak sort och massa sallad, tvättat typ 7 maslkiner och torkat... gaaah! Ja, sewn har vi ju då hunnit ha besök också! Det var faktiskt mycket roligare än jag hade tänkt mig!! Lite stel i början, men konstigt lixom när man inte ses oftare än var 3e år typ!!! men sen så började ted skratta och då så skrattade alla andra också och då blev det roligare! Lättare stämning lixom!!!

Asså, vi har öppnat presenter som skulle ha räckt i 5 år!!! Ska ta massa bilder och lägga upp i bloggen sen! Mängder med fina kläder i större storlekar (PERFEKT!!) overall, babygym (som ted älskade!!!), sängkläder, flaskor... ja herregud, jag har säkert missat nåt! Jättefint allting!!! Som sagt, bilder kommer sen!!

• jeng

VT:
    Hihi, det verkar ha blivit en riktigt lyckad kväll! Vad skoj för din skull att få komma ut lite! och jag håller med dig - visst saknar man sin lilla plupp när man är ute - men jag litar också på att är det nåt så ringer Ph!!! Det är skönt att bara släppa allting för några timmar också tycker jag, man behöver ett break ibland för att orka vara bra förälder sen igen!!

Gosh:
    FY FAAAN!
    Håller med dig, sån där skit får man städa upp själv!!! Ph dricker ju också för mycket ibland, MEN om jag tycker han har druckit för mycket, så slänger jag in honom i gästrummet för att sova redan på kvällen!!! Speciellt nu sen Ted kom - jag tänker inte ha en full spritstinkande människa i samma rum som ted, för Ph kan verkligen stinka ner ett rum på 2 sekunder av sitt spritsvett!!!

• jeng

ÅÅÅhhh, nu blir det maraton av mig här, men... VET NI VAD??? Inatt så gick vi och la oss vid 00:30 typ. Somnade rätt snabbt. Sen vaknade Ted kl 3 och gnällde. Jag tror det var blöjan, så jag gick och bytte, sen när vi kom tillbaka till sängen, så tänkte jag det här med att han sover ju jättebra i upp till 6-7 timmar på kvällen utan att amma - så då klarar han ju natten också utan att äta varannan timma!!!! Så jag ammade honom inte, utan bara la tillbka honom i sängen och in med nappen! OCH HAN SOMNADE!!!!! Förut har jag alltid ammat så fort han har vaknat, bara för att passa på lixom. men nu hoppade han alltså en amning, och sen så gnällde han efter nästa vid 5.30 precis som vanligt!! Framsteg kallar jag det!! SÅ nu vet jag att han faktiskt inte behöver ha mat så ofta om natten, utan han faktiskt kanske bara vill byta blöjan eller ha nappen eller bara bli ombäddad!!!

• KaOl

mareld: jaa visst är det svårt att komma på bra saker - och när man lämnat bort alla bra tips så ska man själv hitta på något!!!

miss h: vi har inte heller lämnat bort måns! (ja hans pappa har jag så klart lämnat honom med, men det räknar jag definitivt inte som barnvakt )
    härligt att det funkar bättre för R m elton, som mamma måste man backa ibland trots att det kanske är den lättaste utvägen att man själv gör en sak

VT: hihihi ja förton barn är många barn kul att du hade kul på din utekväll - man behöver lite sånt.. men hallon m smör??? jag vet inte det ja? om man inte blandar i mjöl, socker, nötter o gör en paj förstås.. mmm vad gott!

jucea o lille: åh avis på bebisar m så bra nattsömn.. måns har ätit minst varannan h i natt..

• jeng

KaOl:
    För bara en vecka sen så åt ju Ted också varannan timma dygnet runt, förutom just på sin kvällssömn då han hoppar över ett mål!! Men sen bara pang bom så har det vänt igen, så att han äter mer sällan! Så jag är glad! Kanske det är nån fas och att det blir mer sällan för er också snart?!

• goshheidi

Jucea, haha. Ja han frågade mig faktiskt om han fick komma och sova i sovrummet, och jag sa ja, för jag tyckte att han inte verkade speciellt rund under fötterna. Men skenet kan bedra! :) för vi sa innan de gick iväg, att han får sova i gästsängen sen om det blir mycket dricka ute. Jaja. Jag borde kanske ha anat ugglor i mossen när han blev tvungen att fråga om han fick komma o sova i sovrummet :)
    Nåja, det är ur värden detdär nu. Och han städade faktiskt upp efter sig själv också :)

VT, kul med en utekväll! :) Känner att jag också skulle behöva få lite längre andningspauser än mina ca 50 minuter fram och tillbaka till butiken då och då :) Där har du definivit en fördel då du inte ammar. Jag försökte pumpa och ge F lite mjölk ur flaskan i förrgår natt. Tänkte att han kanske skulle sova lite längre då än hans två timmars pass, men han förstod sig inte alls på flaskan :( Han förde bara nappen med tungan från ena sidan av munnen till den andra... :/

• jeng

heidi:
    hehe, ja precis, man kan ju ana oråd!
    skönt att det iaf är städat nu (och vädrat antar jag?!) och att du slapp ta hand om det!

och du, ge inte upp vad gälelr flaskan! det är bara att ta fram den lite då och då, så att han får öva!

Svar på tråden Augustibebisar 2008