• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

Heidi
    Nääää! Jag tycker du gjorde helt rätt i att låta honom ta hand om skiten på egen hand! Det går att dricka måttligt, liksom.

KaOl
    Javisst, förton barn är mycket! Men oj va underbart att ha så många!

Jucea
    Va kul att det gick så bra! Ja, ett glatt barn lättar helt klart upp stämningen. Det låter kalas med paj och sallad - och det är så skönt att man kan förbereda pajer en tid före kalaset. Jag började undra var du var när du inte hade kikat in ngt under dagen.

Det blev vinsås med sojabitar i! Och svamp, lök och paprika var det med i såsen. Spagetti till det. Och ugnsbakade rödbetor. MUMS! Nu powernapar L i spjälsängen och en kvart har jag tvättid. Skoj sätt att tillbringa en lördagskväll, eller hur. Men precis som hemma hos Hallon går det åt MÄNGDER med handdukar här! Säkert 20 i veckan.

• Vilda Tiger

Heidi
    Det finns flaskor som heter Dr Brown. De har en flaska som heter Wide neck. Den är mer formad som ett bröst, fast nappen är ju längre då... Men den vidare delen av nappen är mkt bredare, så att barnet behöver öppna munnen mer, som när det ammat. Kanske de skulle funka bättre?

• Vilda Tiger

KaOl
    Hahaha! Nä, hallon med smör är ju inte så gott. Men så säger jag ibland för att förstärka att ngt är jättebra eller gott. Som att "Du är som en ros. Med smör på!"

• Vilda Tiger

Jucea
    Va bra att de funkade med nappen! Jag har läst att det är just så man ska göra när man sak få barnet att sova hela nätter. Skjuta fram målet lite varje natt genom att peta in nappen så bebis somnar om några minuter. Till slut har man flyttat fram nattmålet några timmar och så sammanfaller det med frukostmålet till slut.

• goshheidi

VT, ja just det ja...Dr Brown...nu kommer jag ihåg att ni diskuterade om de flaskorna tidigare...Måste genast på måndag gå och se om jag hittar. Det skulle ju faktiskt kunna lyckas...

• luzorsus

Har ni tänkt ut vad ni ska köpa till era små i julklapp? Kvällens samtalsämne kanske

själv vet jag inte riktigt då hon har en del från storasyrrans bebistid...så jag ser gärna lite tips och idéer här.

• MissHellen

Jag måste väl oxå försöka vänja E vid nappflaska, så man nångång kan gå utan för dörren utan att R blir helt vit

Sedan vill jag oxå att E ska ta tutten, men han fattar fortfarande inte sugteckniken på den.. Jag vet inte vad jag sak göra häller, kan ju inte tvinga han!
    Dessutom har han börjat med tummen :/ Ville inte de.. R slutade inte suga på tummen förrän han var 13 år

Nej, nu vill inte E ligga i vagnen längre.. Hmm!

• luzorsus

misshellen: Vår lilltjej tar inte heller tutten, hon ser helt förvirrad ut när hon år den i munnen. Men nappflaskan kan hon.

• jeng

Iihh, äntligen har jag lite tid att sätta mig i soffan med datorn och kameran och uppdatera bloggen med alla nya foton! Och prata med er såklart! Gud jag är helt slut!!!

Ted slocknade vid 18.30 idag, och det var skönt! Sen när jag var uppe och fotade alla kläder så hade han vaknat till så Ph tog ut honom i köket på en filt!! När jag kom ner vaknade han till ordentligt och ville kela ltie! Så han fick ny blöja, av ett paket vi fick idag, pampers strl 3 (4-9 kg) perfekt storlek!!! Sen bar jag honom en liten stund, och nu så somnade han i soffan igen!

Heidi:
    Nej, vi hade Phs riktiga mamma på besök, och med henne kom ena lillasystern (Jessica), en kusin och hennes pojkvän! Ja alltså, Phs syster och kusin!!

VT:
    Ja, jag har som alltid passat på att amma när vi ändå har varit vakna, i förhoppning att då skjuter jag ju nästa mål på tiden så att säga så man iaf kan begränsa antalet gånger man vaknar på en natt även om man inte begränsar antalet mål!!! Och det har ju fungerat jättebra, men jag vill gärna försöka få honom att hellre äta en extra gång innan kl 00, och sedan sova lite längre förstapasset på natten! Nu är spjälsängen också bäddad med nya sängkläder och fleecefilt inuti istället för det tjocka täcket! Så nu finns möjligheten att ha honom i sin egen säng då och då! *Mamma måste bara kunna slita sig ifrå¨n att ha honom nära på natten*

Svar på tråden Augustibebisar 2008