• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • goshheidi

MissHellen, det har F oxo börjat med, eller han stoppar fingrarna i munnen eller suger på sina knogar. Man får hålla på jättelänge innan han tar tutten, och sen suger han på den tio sekunder och sen tappar han den... Men där gäller det säkert också bara att öva och öva...

Har ni era småttingar att ligga på mage en stund varje dag? och gillar dom det? Åt oss sa dom på BVC att vi från och med förra veckan ska ha honom att ligga så en stund varje dag så att han stärker nacken. Idag har jag inte haft honom att ligga på mage. Han avskyr det.... Men jag tycker han har ganska stark nacke i alla fall. P brukar ha honom att ha ligga på hans mage och det tycker han är roligare, och där får han ju också öva på att lyfta nacken.

• Snart sommar

luzorsus: vi kommer inte köpa så mycket. Kommer leta efter en fin servis att samla (det gör vi till dom andra barnen) och sen får han en slant in på sparkontot istället. Dels är han inte intresserad av leksaker på det sättet vid jul ju och dels så har vi gjort så till alla barn att den första julen har dom inte fått så mycket då det inte är något specielt för dom.

Idag hade vi ju då ett lite kalas för maken. Det gick väl ok, men lilleman tyckte det var jobbigt. Lille storebror också, för dels så är han på väg in i en utvecklingsfas, dels så har han precis fått en tand idag och så fick haninte sovet som han borde så den var inte på gott humör efter att besöket gått .
    Men oj, vad svärmor tjatar om As namn. A fick en välkomstpeng, precis som sina syskon fått av dom, och på kuvertet så hade hon inte ens skrivit hans namn utan bara gossebarnet "för det kanske var så att vi skulle ändra oss senare". Hon blev inte gladare när hon fick veta hans andranamn heller

A kommer heta ASK Alvar Sigurd fö. Nu är det besämt, ska lämna papprena på måndag och sen ringa kyrkan. En kompis vill ha dop samtidigt och det är i slutet av Nov. Får se omd et blir så.

• luzorsus

köpte en vintermössa till stortjejen idag...hon har ju numer en egen åsikt, snart fyller hon 4 år...jag gillade verkligen inte mössan men hon äääälllssskkkade den såååååååå mycket

www.polarnopyret.se/Pages/Showroom/ShowroomProduct.aspx

ser ut som en....jag vet inet vad, en alien? en mupp? Ja dne är garabterat varm då den täcker heeela skallen och nacken oxå.. Ja huvudsaken att dottern är nöjd.

• goshheidi

jucea, ok :)

luzorsus. Nä, har knappt hunnit tänka på julklappar alls.. :/ Men dags att börja tänka nu. Vet i alla fall att jag inte vill att alla kommer med en hel massa paket...det räcker med ett paket från varje familj. Och inga onödiga plastleksaker som låter pling plong plong och tiii tuuuuu! :)

• Vilda Tiger

Jucea
    Ja, man kan ju testa att ha honom i egen säng då och då iaf. En del barn (Lyckeli bl.a.) sover ju t.o.m. bättre i egen säng. Jag tror att den del vaknar färre ggr då, om de bara känner sig trygga. Lyckeli vaknar och somnar om flera ggr själv varje natt, jag vaknar ju ibland då med. Och om det inte luktar mat (läs: din tutte) så kanske han inte "kommer på" att han är lite sugen på mellanmål.

MissH
    Ja, en del har ju tummen längre... Å andra sidan - spelar det jättestor roll? Jag tror inte många har tummen så länge som till tretton år ändå. Lyckeli har ju napp och det får hon då hon är lite ledsen eller ska sova. Det blir ju rätt många ggr under dagen men förhoppningsvis minskar det i takt med sovstunder senare. Kanske är Elton som Lanas Elly? Hon fattade inte napp över huvud taget tills Lana testade en napp för störra barn, en som hade mkt större sugdel. DÅ fattade Elly och nu för tiden snuttar hon hej vilt på den där nappen. (Eller BAPPEN, som det heter här!)

Älskade Lyckeli kom 080722
  • luzorsus

Jag tycker de saker som låter är kul men det behöver ju inte vara nån skitgrej för det. Vet att favvogrejjerna Tova lekt med varit blinkande och låtande prylar
    Hela min familj är jul och julklappstokiga, har en syrra som för nuvarande bor i Kina och hon lär ösa julklappar över barnen då det är så billigt där.
    Det är ju snart dags att börja julpynta

Svar på tråden Augustibebisar 2008