• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • BebisVagga
    Wiem skrev 2008-12-27 21:07:06 följande:
    Skummar lite.. vilken tidning är BV intervjuad i?
    vi föräldrar.. Kommer ut på tisdag i affären
  • Snart sommar

VT: ta du det lugnt, eller du kanske kan ligga på soffan hos svärisarna?

Här är det lugnt. Maken har åkt iväg med dom "stora" och det är bara jag och lille A kvar hemma. Han sover just nu. Ska iofs städa och röja en del, men det kan vänta .

Han skiter fortfarande sällan, det går ett par dagar imellan. Om han gör det innan han helt går över till ersättning, är det ok att han gör det när han bara äter ersättning då? Eller räknas han som förstoppad då?

Ska till bvc imorgon. Dags för 4-månaderskontroll då.

• Vilda Tiger

Snart
    Lyckeli har den sista tiden återgått till att bajsa varje dag, men under flera veckors tid bajsade hon bara var tredje. Men då tyckte JAG att hon var förstoppad, men det handlade ju mer om att hon bajsade torv än att det var så sällan. Så länge konsistensen är okej tycker jag att var tredje dag låter högst okej. Jag kan ligga och dega i soffan hos svärföräldrarna med, det är som att vara hemma då man är där. Och fördelen är ju att man slipper att ens tänka på att laga mat och diska. Men det hänger mest på Lyckeli, får se om hon verkar mer piggelin då det närmar sig. Gott att bara vara ni två hemma, förstår jag. Ibland behöver man ju lite tystnad.

• Kesso

Min plutt var 5 mån. i förrgår. helt otroligt! Vad det går fort. det märks att han kräver mera mat nu. märker ni också av det?

VT: Här är det lugnt i dag. Ska röja lite i tvättstugan. Nu ska vi snart äta tacos.

BV: Då måste jag kolla läget i tidningen. Vad handlar det om?

• Snart sommar

VT: ok, men då ska jag ha det i minnet.
    Skönt att kunna slappa på soffan hos svärföräldrarna . Hur mår ni nu då? Mår M bättre? Känns det ljusare?

Ja, nu är det väldigt tyst här, helt plötsligt

Kesso: tiden går snabbt, absolut.

• Vilda Tiger

Kesso
    Mmmm.... taco! Vi har på tok för mkt julmat kvar för att laga till något annat. Ska äta bönpaj idag, tror jag.

Känner att vi nog blir kvar hemma. Det känns jobbigt att dra sig hemifrån . Men sista ordet är inte sagt i den frågan än, känner jag.

• Vilda Tiger

Snart
    Det ligger lite på is nu, allt det med cancers, känns det som. Det har varit jul och mkt med firandet, och så startar ju inte strålningen förrän i januari, så det har kommit lite i skymundan, som tur är tror jag. Men visst känns det tufft ibland, då Marcus är lite ledsen eller känner sig rädd. Eller då jag är det. Tack för att du frågar. Igår träffade jag en vän som inte vet ngt om det, och det kändes konstigt att småprata lite om jul och annat utan att hon visste om hur det är just nu.

• Snart sommar

VT: Förstår att det måste vara tufft. Men det verkar ändå som att det går rätt snabbt, tiden till behandlingen börjar? Tur i oturen att det är jul och det händer mycket och ni har annat att fokusera på, kanske. Hoppas och tror att det kommer gå bra sen.

Nä, nu får jag väl börjar röja lite tänker jag.

• Kesso

VT:
    okej! Vad gott med Julmat. jag fick inte nog med det i år. Kunde ätit lite till absolut. men som sagt denna jul har ju inte varit så bra. Så därför blev det inte mycket julmat.

Nu ska jag fortsätta att röja i tvättstugan.

• BebisVagga
    Kesso skrev 2008-12-28 13:44:04 följande:
    Min plutt var 5 mån. i förrgår. helt otroligt! Vad det går fort. det märks att han kräver mera mat nu. märker ni också av det?VT: Här är det lugnt i dag. Ska röja lite i tvättstugan. Nu ska vi snart äta tacos.BV: Då måste jag kolla läget i tidningen. Vad handlar det om?
    förtidigt födda
Svar på tråden Augustibebisar 2008