• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Kesso

BV:
    Jag tänkte nästan det men frågade i fall att. det blir spännande att läsa.

• Hallonsocka

VT: Jadu, vi vet väl inte Men det verkar som det. Den har gått här i umeå och eftersom det var så snabbt insjuknande och A och L blev ju sedan så bra snabbt efteråt. Jag blev ju "kräkfri" efter ungefär kanske ja, ett och ett halvt dygn, men mår som vanligt idag först.
    Det som för min del skillde var dödsångesten och det att jag var nära att svimma tre ggr av alla kräkningar :-/ Kunde knappt gå mellan toaletten och sovrummet. A sprang med två olika hinkar för att tömma en och hämta ny (sorry för för mycket info :-/)

• Kesso

Fy, inte roligt med kräksjukan. vinterkräksjukan verkar inte vara rolig. men den skulle visst inte vara så farlig i år. Men det verkar vara endel insjukna endå. Vanlig magsjuka går välö över fortare och smittas inte förrän man spytt tror jag. Hoppas vi klarar oss. jahg får inte åka på det. För då kommer mitt blod i obalans.

• Wiem

Godkväll

BV: Då ska jag köpa den tidningen på tisdag!

VT: Hur mår DU mitt i allt detta med M? (förutom influensan då...)

Puh har just betalar räkningar och jösses vad det var många denna måndaden!! Dessutomska ju babysimen betalas och ja ni som går i samma "klubb" som mig vet ju att det kostar en slant... och vi har två barn som går där... *svider lite på bankens hemsida* Tur att det är så roligt att man inte tänker på det när man badar iaf...

• Vilda Tiger

wiem
    Ja, det kostar en del det där simmet. Men oj va kul det är!
    Hur jag mår... Tja, jag tycker det är surrealistiskt, allting. Cancer. Man har ju läst om unga personer som får cancer och som har förlorat sina män eller syskon eller (gud förbjude) barn i cancer. Men att det skulle komma så här nära det har jag aldrig ens haft tanke på. Och jag kan ibland gå och fantisera, ni vet sådär "tänk-om", att Marcus går bort, hur jag skulle hantera det och hur jag och Lyckeli skulle leva vidare. Hemskt, det får mig att gråta och våndas och känna ångest, men det är väl en sorts terapi under mina promenader. Det är en konstig känsla, att döden blir verklig på ett sätt medan det ändå känns så himla overkligt... Vet inte hur jag ska förklara. Jag försöker att tänka att det här ska gå bra. Jag är mkt mindre livrädd nu än jag var då vi först fick reda på det, men det känns ju inte tryggt än. Det lär det väl aldrig mer göra helt, kanske? Iom att M kommer att gå på kontroller i tio år så kommer det antagligen kännas varje gång han åker in till Sahlgrenska. "Tänk om det har kommit tillbaka." Men nu ser det ut så och jag får lära mig leva med det. Måste ändå säga att vardagen känns rätt vanlig igen. Vi pratar ju på om fler barn, jobb och framtid precis som vanligt. Vi har inte diskuterat på allvar att Marcus skulle dö... Usch, hemska tanke.

Kesso
    Vad menar du med att blodet kommer i obalans?

Hallon
    Okej, så det handlar mer om insjuknandet och lite annat, då... Jag har aldrig haft vinterkräket, som tur är. Det är katastrof för mitt socker då jag får influensa, och en kräksjuka är ännu värre. Då ska jag överväga att lägga i mig på sjukhus, eftersom jag inte har koll på socker då jag inte kan äta eller då jag riskerar att spy upp det jag äter.

• Kesso

VT:
    Ja, här får jag hålla hårt i mannen så det inte händer han något. jag är så rädd om honom. Hans mamma gick bort i cancer 06 och nu är hans pappa på väg bort i en sjukdom som inte går att bota. Alltså ligger nu som ett paket och inte ens fyllda 65. Så surt! Alltså man är ju så ledsen. Det är inte d et enda som vi drabbats av utan flera saker. Jag ska inte rada upp.
    Jo att mitt blod kommer i obalans. Jo, jag har en APC- resistens i blodet. Det innebär att blodet är tjockflytande och för att tuinna ut det måste jag äta medicin. Så om jag spyr och lever så blir blodet dumt om du förstår. Då kan jag ej ta medicinen.

• Hallonsocka

VT: mjooo fy jag har "gått ner" 5 kg sedan i tisdags, är rätt tom i kroppen med andra ord. Nu ska jag gå upp de så jag kan gå ner 3 på riktigt
    Kan förstå att det måste vara farligt för dig med diabetes...

• Vilda Tiger

Hallon
    Oj, jamen man förlorar mkt vätska när man blir sådär hemsket sjuk. Din stackare...

Kesso
    Ja, jag förstår att du känner så! Jag har bara haft hemska erfarenheter av cancer förr, många i min närhet som har gått bort av det. Så det var fruktansvärt när vi fick beskedet om Marcus tumör. Men nu ska vi vända trenden! Han får vara den som bevisar för mig att man KAN överleva cancer!

• Vilda Tiger

Här har jag käkat nog för ett tag nu, känner jag. Frossat ikväll. Härmed lovar jag på heder och samvete att jag imorgon ska inleda en period av hälsosamt leverne, med nyttig mat (läs: ej choklad och popcorn) och motion varje dag (hålls redan). Nu ska bannemej de där sista fem kilona bort! Grr....

• 3 barns mamma84

Bv:jag kollade efter tidningen idag och såg att den kommer ut på måndag 30 men är det på tisdag den kommer ut då förstår inte :-/

Hära mår min didos bättre efter all diaree starkarn han bara bajsade 4 ggr på en dag
    Han äter nu som en häst haha burkmat + 120ml ersättning efter åt

Svar på tråden Augustibebisar 2008