• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • KaOl

det blev en rätt tuff julafton - tror att jag tvättade o spritade händerna typ 1000 ggr - MEN ungefär vid Kalle Anka slutade han spy och orkade sitta i en sacco-säck o vara med vid julklappsutdelningen. Mannen, Måns, jag och svärföräldrarna klarade oss allihopa som tur är, tror att det gjorde mkt att vi lyckades hålla sjuklingarna isolerade på sina rum...

Hur har ni själva haft det? Bra hoppas jag!!

pust; nu har svärisarna åkt hem (varit här en månad), tjejerna är hos sin mormor o morfar och stora sonen hos sin pappa. Sååååååååå skönt att bara vara vi tre här! supermysigt

• Snart sommar

KaOl: kan tänka mig att det känns lugnt och skönt .

Maken är iväg till doktorn och ska köpa hem pizza efter det. Orkar inte ställa mig och laga mat idag.

Att ge ersättning går sådär. Försöker ett tag till, sen lägger jag nog ner det och tar upp det om ett tag igen. Hade helst velat börja ordentligt med det innan jag började med gröt också. Gröten kan ju iofs vänta den med.

Lillen fick skallror till leda i julklapp. Fast en gillade han mycket, den spelar lite när han trycker på en knapp, när han lyckas med det flinar hela han .

Julafton var rätt lugn. Var hos svärföräldrarna, men det var rätt tryckt stämning. Den 23 fick svärfar veta att han har prostatacaner också. Sama cancer hans far gick bort i. Så nu är det nog inte så lång tid kvar för honom tyvärr. Maken är mer stressad och orolig över det än han visar. Inget lätt år för den familjen.

• Lana
    KaOl;jobbigt jobbigt gott att det blev bättre under dagen..TUR att inte resten fick det....hoppas de kryar på sig till friska snart.

VT;tråkigt att du blev förkyld över jul..

Hallon; fy vilken OTUR!

Snart; tråkigt att han inte gillar flaskan,men tids nog gör han nog det men jobbigt när du så gärna vill det..

Jävla amning..ska ta några dar med BARA amning får se hur det går....hoppas på bättre men annars ger jag upp...blä
  • S u s s

Hejhej.
    Är ju inte här så mycket längre, men hoppas att ni har haft/kommer ha det lugnt och mysigt nu.
    Vi har haft lite mycket.
    Delat firande hos både makens och min släkt. Sedan blev 2-åringen kräksjuk och kaskadkräktes ner precis allting igår, när maken jobbade långt pass. Soffa, matta, kläder, kuddar, filtar, handdukar...
    Jag körde tvättmaskiner från förmiddag till kväll.
    Och lilleman växer så det knakar, han och syrran delar redan strumplåda nu, de kan ha samma storlek(!).
    Nog om oss. Jag kikar ju faktiskt aldrig in här längre.
    Men jag hoppas ni har det fint aiihopa!

Och KaOl - Man ska inte ropa hej för tidigt. Maken har åkt på vinterkräksjukan 1 hel vecka efter dottern och jag båda de senaste vintrarna.... Sedan efter det har jag och Mirre fått sjukan varsin omgång till båda gångerna. Helt sjukt. Vi får väl se hur det blir detta år...

• BebisVagga

Gabriel har blivit sjuk.. Igår syresatte han sej dåligt o han andades tungt som bara den.. Pkte in på barnakuten o där fick han inhaleras.. får bricanyl som vi ger honom var 8e timme.. inte alls kul o se sin stackars bebis sjuk.. speciellt inte efter allt vi redan gått igenom..

han äter dåligt o sover dåligt.. nästan bara gråt hela dagarna..

• Snart sommar

Lana: ja, blir ju lätt så att har man väl bestämt sig så vill man ju att det ska gå smidigt och lätt. Hoppas det går bättre för dig med amningen. Vi har lite motsatt problem vi .

• BebisVagga

Lilla gabriel gjorde dessutom sitt första riktiga ljud i dag.. han sa Babba.. hur det ordet utvecklar sej ska bli roligt o höra.. annars e det med ahh ehh wooh som hörs.. hehe

• Lina S

Mysigt med ljud BV. Jobbigt att han är sjuk lilla gubben. Jag vet hur jobbigt det är, båda mina barn är ju kruppbarn och har jobbigt med andningen när de är förkylda, det känns i mammas hjärta.. Jobbigt med kräksjuka Suss, Elliot har också kräkts ett par gånger nu i jul, men det har ändå varit rätt lugnt tycker jag. Har de samma strumpor hur små fötter har Miranda eller hur stora har Max haha. Sam skulle drunkna i Elliots strumpor, han har 28 i skor!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lina S

Jag postar emellan för mina mellanrum har också försvunnit

• Lina S

Kaol - en månad med svärisarna, hur har du stått ut..... Snart - tråkigt med svärfar...

Svar på tråden Augustibebisar 2008