• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Lina S

Kesso - tyvärr tror jag inte att du får byta dina skor... Men du kan ju alltid prova! Jag fick min tripptrapp i doppresent till Elliot, den är nog från en barnaffär, finns väl i de flesta tror jag. Kaol - mums vilken smarrig meny, när ska jag komma Hoppas mina mellanrum kommer tillbaka snart haha

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Kesso

Är det några mer här i tråden som träffats? Jag och lana har träffats. Det var i somras. Vi var på semester där.

LinaS: nääää..jag tror inte heller det men...så synd.

• Vilda Tiger

Kesso
    Jag och Lana har ju träffats en del eftersom vi först samåkte till akupunktören i Stenungsund, och sedan gått på samma babysim med våra små. Jag har även sett Mareld, men inte mer än så (en konsert i somras jag visste att hon skulle på så jag höll ögonen öppna).

• Kesso

VT: vad trevligt. Då bor ni inte långt i från varann?

En fråga till er som ger flaska.
    Vad andvänder ni för flaska och sorts napp till den?

Här har jag en babmino och en mam flaska. men Nils klarar inte napparna bra. han har till bambino nappen 1 och till mam 2: an. Ska inte han klara en 4 när han är 4 månader? Alltaå det kommer för fort. Undra om det är fel på honom? ä rdet någon som ahr samma problem? Jag måste fråga BVC detta.

• Vilda Tiger

Kesso
    Inte speciellt. Jag bor ju i Mölndal och Lana ute på öarna utanför Torslanda, så det är några mil. Dock var Mölndals simhall närmast för henne då hon skulle välja för simmet och då hamnade vi i samma grupp. Jag har Br Browns flaska, och nummer 3 på nappen för Lyckeli. Hon gick från 2 till 3 för ungefär 3 veckor sedan. Det har nog inte så mkt med hur gamla de är utan hur fort de vill äta samt VAD de äter. Nr 4 är ju till välling och mer tjocka vätskor. Om Nils är nöjd med att äta med nr 1 och 2 så är det ju den han ska ha. Otrevligt att få maten för fort... Men de flesta bebisar brukar ju vilja att den kommer fortare efter ett tag, och kinka då maten kommer för långsamt. Men Nils är väl en njutare, som ska avsmaka maten långsamt!

• linn78

Kesso: vi har lite olika men den som axel gillar bäst är mam nappen, vi har haft 1:an ända tills igår då vi bytte till 3:an och då drack han mer och fortare så det har väl varit trögt att suga ur ettan då Har du provsugit din napp så inte hålet är för stort?

• linn78

och precis som VT säger så är 4:an för tjockare vätskor så där kommer det nog alldeles för mycket för att Nils ska hinna med...

• Kesso

linn78:
    Ja, det har jag men får göra det igen. Vad ger du honom i flaskan? Han sätter i halsen med 2:an. Då är det mam.

Vt: Ja, han är väl det då. Jag är väl inte van vid det.

Nils har ju gått över 5 mån. Hur ska man göra med vällingen? jag har köpt sempers välling från 6 månader. kan man ge den redan nu?

• Lana
    KaOl;grattis

KEsso; jag har Dr brown flaskor för att de inte ger magknip och har bambino napp till med minsta hålet.en sån napp som är en plupp där fram som liknar hennes vanliga napp..
Svar på tråden Augustibebisar 2008