• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

Carina Det kanske är fler tänder på gång? Då kan de ju bajsa konstigt. Vi glor 2an på Sagan om ringen. Sedan ska jag sova. Marcus har lovat att ta hela natten (för tredje natten i rad) så jag får sova och vila upp mig. Nu har jag vi delar på nätterna ändå, för jag kan inte ligga kvar då L gråter och är tät. Men bara det gäller att mata och så kan jag lätt låta Marcus göra det nu medan jag är sjuk. Förhoppningsvis är både jag och Lyckeli mer friska imorgon. Bara hennes skrällhosta försvinner så är jag glad.

• 3 barns mamma84
    Svar på #4474
    ÅÅh krya på er tjejer.
    Inte kul att vara sjuk
    Hostan fy vad jobbigt Didos hade ochså hosta samt ebba nu e det lugt.
    Ja mer tänder på g ojoj lilla pojken hoppas allt blir bättre.
    men herregud vad det luktar det luktar som senap och julkinka hehe jag har nog tröttnat på själva lukten.

ja o sambon ska mysa titta på film i sängen och nu tittar vi på tv och äter godis dålig vanna hihi

ja du måste vila ta det lugt hoppa hoppas ni mår bättre imorgon.
  • Wiem

Sitter här med nattsuddande son. Han har en ny vana och det är att inte somna förrän vid 2-3 tiden på natten. Tur nog är jag en kvällsmänniska jag med, men jobbigt värre när store sonen är desto mer morgonpigg.

VT: Förstår din oro. När min man blev sjuk för några år sen och fick besöka SU i omgångar vart jag kallsvettig när telefonen ringde och läkaren var i andra änden. Nu har han inte någon dödlig sjukdom på det viset men ändå. Det som drabbar nära och kära kan lätt få ens värld att gunga av obehag.

Kesso: Får jag vara nyfiken och fråga, har din APC-resistens påverkat dina möjligheter att bli gravid? Eller blev du det "Hur lätt som helst" ändå?

• Pling84

Hello tjejer.

VT: Skönt att höra att vardagen rullar på ändå för er och att ni inte gräver ner er i sjukdomen, självklart kommer M bli frisk som en nötkärna.

BV: Såg er i tidningen! Fick hem den på posten för ett tag sen.

Här börjar vi precis friskna till. Måns var så förkyld att vi inte kunde åka till mina föräldrar och fira jul. Vi fick fira med M's föräldrar istället och det var okej, det var inte lika magiskt som det hade varit hos mina föräldrar i stugan med snön och sjön och eldningen. Vi funderade på att åka upp efter nyår, men nu lät de inte så pepp på att få hem mer folk.

Jag är nere på inskrivningsvikt, men magen är en deg, skrynklig och putig. Den måste tränas bort.

Måns har precis fyllt 4 månader och får smaska potatispuré. Mums. Nu ska vi ta på de nya POP-kläderna och laga frukost.

• Wiem

Pling: Jag är oxå nere på inskrivningsvikt, t o m några hekto under, men min made är fortfarande degig o skrynklig, helt befriad från muskler... undra om den går o träna tillbaka igen, har säkert en 100 miljoner bristningar i huden på magen oxå

• Hallonsocka

Pling/Wiem: Ja, samma här degig mage men på inskrivningsvikt, men har dessutom tre kg som jag ska gå ner ytterligare :-P
    Började med situps och grejer men det kom av sig. A har köpt ett Wii och Wii Fit till mig och L så nu kan jag träna yoga på den Får se om det blir några resultat!

Här är det tvättstuga, tvättade i förrgår tror jag, men korgen var redan full. Fast veckan som varit var väl inte som "vanligt" direkt

Älskade M ligger och sover, hon har varit helt ljuvlig den här morgonen Gosig, glad och lekfrisk!
    Hoppas ni alla har det bra!

• Kesso

Vt:
    vad skönt att du har en positiv inställning. Det är klart att din Marcus ska visa det. Ja, det var ju ett hemskt besked ni fick så jag ska igentligen inte klaga. Jag hoppas verkligen det ska gå bra för er. Det tror jag för du är positiv. Hur mår han nu?
    Jag funderar på hur orättvist livet är. har man drabbats av något svårt så fortsätter det ju. Det är ju helt otroligt att det har hänt oss. ja, man går ju spänd över vad som ska hända härnäst.

Wiem:
    Jag har blivit gravid lätt kan jag säga. visste inte om det med första barnet. När hon var ca. 9 mån. då fick jag reda på det. Ja, och andra barnet gick också fort? Får jag fråga varför du undrade? Har du samma eller känner du någon som kämpar för barn?

• Vilda Tiger

Kesso
    Du menar inte att du gick nio månader utan att veta att du var gravid!? :-O :-O
    Marcus har inte så mkt fysiska men av tumören nu, mer än att huden är lite spänd och mindre elastiskt där ärret är. Han kan inte lyfta armen helt upp, men det är en otrolig förbättring sedan före jul bara. Då kunde han bara hålla den rakt ut, inte längre upp. Så huden vänjer sig väl, och svullnaden har lagt sig mer och mer. Nu väntar jag bara på att få reda på när han ska börja strålas. Ja man kan tycka att allt kommer i et sjok, allt det hemska, men även om 2008 var året då Marcus fick cancer så är det ändå ett av de bästa. Lyckeli kom, jag och Marcus har kunnat vara hemma båda två och vi har upplevt så mkt fint tillsammans. Jag försöker se det här som en liten prövning, en påminnelse för oss om hur viktiga vi är för varandra och hur rädda vi ska vara om det vi har. Vi får försöka fokusera på det som ändå är positivt, du och jag och alla andra som har det lite tufft just nu! Det finns mkt fint runt om oss ändå.

• Kesso

VT:
    Nej! Nu har jag visst uttalat mig otydligt. Det är klart att jag visste om att jag var gravid. Så det blev jag menar apc-resistent i blodet visste jag inte förren mitt första barn var ca.9 mån.

Wiew:
    Obs! jag menar som jag skrev till VT att jag ej märket att jag var apc- resistent föräns mitt första barn var ca. 9 mån.

Svar på tråden Augustibebisar 2008